iemand bekend met IVF ICSI?

hallo dames,

mijn man heeft 2 keer zijn zaad laten testen en was 2x laag (erg slecht) dus nu zei de voorplatings geneeskundig arts dat we het in dec. toch nog een keer voor de zekerheid gaan herhalen maar dat onze enige optie ICSI zou zijn.

nou is mijn vraag natuurlijk of iemand hier al wel eens mee in aanraking is gekomen? of andere mensen die het hebben gehad? hoe het toen gegaan is? en wat de uitkomst was?

gr k

Hoi Karlijn,

Mijn man en ik zitten in het ICSI traject. Het verschilt niet veel van IVF het enige wat anders is, is dat het zaad wordt ingebracht in de eicel. Onze eerste poging na de 1e punctie is helaas uitgelopen op een miskraam maar we hebben nog een embryo ingevroren liggen (heet cryo). Nu krijgen we als de cryo een woensdag goed uit de vriezer en broedstoof vandaan komt een nieuwe terugplaatsing in onze eigen cyclus. Ik weet niet of je hier iets mee kan maar ik wil jullie toch veel suc6 wensen en hoop voor jullie dat jullie wens mag uitkomen.

Groetjes Serena

hoi dames ik heb mn 1e gesprek 14 dec om 14.00 u voor ivf .

ik vind het allemaal ontzettend spannend , ik Ben ook heel blij dat ik deze kans nog heb .

gr

Hoi serena,

Ja vind ik zeker nuttig, morgen word voor de 3e keer een semen onderzoek gedaan dus hopen dat dat goed gaat..

Word dit jullie eerste kindje?

En heb jij ook al sie hormoonspuiten enzo gehad? En hoe reageerde je daarop?

Gr

Hallo, wij zitten in het IVF traject en de verse terugplaatsing is niet blijven zitten.  Nu hebben we gister de terugplaatsing gehad van een cryo ( embryo uit de vriezer) er liggen er evt nog 5 in de vriezer en dat is allemaal uit de eerste punctie.  Voorheen al 8 iui,s gehad waarvan 1 miskraam. Hopen dat dit een mooi kerst kado mag zijn.

gr Brenda

hee Brenda,

phoe spannend zeg, ik hoop het ook echt voor jullie!

wij krijgen dinsdag de uitslag van mijn man zijn kwakje. daar gaat alles van af hangen hoe nu verder. ik ben normaal een heel positief gesteld persoon maar ik heb hier zo een slecht gevoel bij en al 2/3 dagen helemaal van me apropos, kan aan niets anders denken.. hoe het dan wel niet moet gaan met die hormonen enzo. word er gewoon beetje kriebelig van en snap het niet omdat de eerste zo makkelijk ging.

zo weer ff mijn gal gespuugd.

Hoi Karlijn,

Wij zijn iets meer dan een jaar geleden het traject ingegaan voor ICSI aangezien mijn vriend ook bijna geen goeie zaadcellen heeft.
Wij vonden de ICSI behandeling heel erg spannend, maar bij de 1e terugplaatsing is het gelijk gelukt en op 5 augustus dit jaar is onze zoon geboren.

Ik vond zelf de hormooninjecties het minst prettige, de punctie is me heel erg meegevallen en het terugplaatsen was helemaal snel gebeurd.
Hoop dat het bij jullie ook allemaal snel zal gaan!

Gr.
Angelique

hoi angelique,

fijn dat je reageert, ik vind het ontzettend spannend, sperma was nog steeds niet goed dus heb de 15e een afspraak om een behandelplan te gaan maken. ik ben zelf doktersassistente, wat helemaal niet handig is als je wat hebt, dus ik heb alle bijwerkingen al bekeken van al die hormonen en daar zie ik dus ook wel een beetje tegenop maar heb het er zeker wel voor over om nog zo een klein hummeltje te krijgen.

dank je wel angelique

Terug
Bovenaan