Iemand DE tip tegen verkoudheid/hoesten/veel slijm

Een andere visie: is er iets wat chronisch haar slijmvliezen irriteert. Bij mijzelf maar ook mijn zoontje (1jaar) waren bepaalde voedingsmiddelen de boosdoener. Dus voedingsintollerantie. Bij mijzelf en zoontje was koemelk de boosdoener. Evt bij de huisarts of een alternatieve genezer de voeding laten controleren.

Tjee, al die dingen die jij in huis hebt, heb ik in 4.5 jaar tijd met 2 kinderen nog niet bij elkaar verzameld hoor! En ze zijn geregeld verkouden en ja, daar ook echt wel beroerd en ziek van.

Eerlijk? Het hoort erbij! Uitzieken maar, en dat duurt nou eenmaal vaak een weekje. Niks aan te doen. En vaak zijn ze net een weekje of 3 beter en dan komt de volgende verkoudheid om de hoek. In de wintermaanden is het hier echt letterlijk 3 weken gezond, 1 week ziek.

Ik geef ze altijd hoestsiroop, maar vooral omdat ze dat zelf lekker vinden. Ze zijn nu 4 en 2 en geloven er heilig in dat hoestsiroop écht helpt, dus ik doe dat vooral om ze dat gevoel vast te laten houden. Verder een zetpil voor het slapen gaan als ze echt beroerd zijn, dan slapen ze wat dieper en vaster in en slapen ze in ieder geval de eerste uren van de nacht diep. Een neusspray wel eens geprobeerd maar dat levert zoveel strijd op dat ik het het niet waard vindt.

Dus tja, verkouden/zieke kinderen zijn rot, maar het hoort erbij. Er zullen nog vele verkoudheidjes volgende de komende jaren. Gewoon uutzieken, gaat vanzelf weer over en maak je er niet te druk om. T is nou eenmaal even een weekje afzien.

Mijn zoontje heeft hier ook last van gehad ik heb de volgende tips toen gekregen en hebben bij ons meteen gewerkt,
- baby thee lauw! (gewoon bij supermarkt te koop bij alle andere thee)
- klein dekentje opvouwen en onder het hoofdkant van het matrasje leggen zodat het matrasje scheef omhoog ligt ( wel een klein beetje)
- net voor het slapen gaan warm badje
- dikke pyjama aan en niet te veel omkleden.
-veel met mama en papa knuffelen
- genoeg slaapjes geven

Terug
Bovenaan