Iemand een tip?

<p>Dag meiden,</p><p>Ik heb een vraag aan jullie. Mijn zoontje is twee weken oud en doet het erg goed. Ik heb (helaas misschien) veel melkproductie, waardoor hij best wel veel spuugt na een voeding. Ik doe aan blokvoeden, dus iedere drie uur als hij komt (probeer te voeden op verzoek) aan één borst leggen. Hij drinkt dan ook maar max 15 minuten, want dan is hij helemaal verzadigd. Hij krijgt nog wel 8 voedingen op een dag en wil eigenlijk hem minder gaan voeden, aangezien hij best veel spuugt. Hij produceert ook veel luiers op een dag. </p><p>Hebben jullie hier tips voor? Hij laat zich namelijk niet lang zoet houden als hij honger heeft (wat meestal na drie uur zo is)</p>

Gefeliciteerd met je kleine vent! 
Je geeft aan dat je zoontje na drie uur weer honger heeft. Waarom zou je dan langer tussen de voedingen laten zitten? Mijn zoontje is nu 11 weken en wij zitten op 5 à 6 voedingen op een dag. Ik voed op verzoek, maar merk dat hij steeds meer een ritme krijgt. 
De tijd van minder voedingen komt echt wel, maar ik zou zelf altijd een voeding aanbieden als hij honger heeft. 
Ik voed zelf ook in blokken, maar merk wel dat hij langer doorslaapt als ik twee kanten voed. Dat doe ik dus bij de laatste voeding zodat ik een betere nacht heb. Misschien is dat ook een idee? 

Hoi Fleur, dankjewel! Ik zou graag minder willen voeden, aangezien ik denk dat hij nu teveel binnenkrijgt, omdat hij iedere voeding een aardige golf melk teruggeeft. Hoe ben jij uiteindelijk om 5 a 6 voedingen gekomen? 
Het lukt mij niet om twee kanten te voeden, aangezien hij al amper één borst kan leegdrinken. Anders had ik hem graag die tweede borst nog gegeven 

Hey, Deels herkenbaar verhaar.
Mijn zoon is 3 weken. Ik had ook veel overproductie waardoor ik ook in blokken van 5 uur ben gaan voeden (inmiddels doe ik 1 borst per voeding, en wissel af) Me overproductie is namelijk weg en ik vond het uitrekenen van die blokken vrij irritant...
Maargoed hij drinkt dus ook +- 10 minuten en is dan klaar! 
Het is normaal dat je kindje iets terug geeft na het drinken.
Hier komt hij ook vaak na 3 uur, maar het wordt de laatste dagen ook wel 4 uur.. Snachts vaak 5 uur..
Lekker doorgaan met voeden op verzoek, ze hebben het nodig

Ik heb altijd op verzoek gevoed en ook met overproductie maar ik zou gaan kolven. Eentje laten drinken ander kolven na 3 uur omdraaien en je zou Inflacol kunnen geven voor je aan de borst begint en paar min drinken dan even stoppen en weer verder.. en anders even met de verloskundige of kraamzorg bellen

Ik heb altijd op verzoek gevoed en ook met overproductie maar ik zou gaan kolven. Eentje laten drinken ander kolven na 3 uur omdraaien en je zou Inflacol kunnen geven voor je aan de borst begint en paar min drinken dan even stoppen en weer verder.. en anders even met de verloskundige of kraamzorg bellen

Ik had te veel melk en het kwam er veeel te snel uit. Het spoot er in 6 dikke stralen uit!.. Bij beide kindjes. Ze waren snel klaar met drinken en inderdaad meer dan een mondje vol terug elke keer. Ik ben bij allebei gaan kolven en de fles gaan geven. Ze werden er veel rustiger van, gaven minder terug en minder last van krampjes. Ze moesten eerst wel aan de hoeveelheid wennen, omdat ze minder kregen per voeding dan ze gewend waren. 
Kolven was voor ons de oplossing. Te weinig productie is niet leuk, maar te veel of te snel ook echt niet..

Terug
Bovenaan