Iemand een tip?

Mijn zoontje kwam op na een tijdje zelf gewoon steeds wat later. Ik ben dus op zijn verzoek op 5-6 voedingen terecht gekomen. Vandaag trouwens niet hoor. Hij wil ineens iedere 2,5 uur. Zal het wel nodig hebben ? 
Wat bij overproductie ook wil helpen is eerst even kolven (kwartiertje) en daarna pas aanleggen. Dan gaat het minder hard en kunnen de kindjes vaak meer zelf bepalen hoe veel ze drinken. Misschien kun je dat eens proberen? 
Of een consult (kan ook telefonisch) bij een lactatiekundige. Wie weer heeft die nog tips voor je. Al vind ik iedere drie uur voeden niet echt gek hoor. Mijn zoontje spuugt ook nog regelmatig en ook wel meer dan een mondje. Soms lijkt het ook erg veel. Giet bijvoorbeeld maar eens 100ml water op het aanrecht. Is echt wel erg veel hoor! 
Mij hoop dat je tips krijgt waar je iets mee kunt. 

Een kleintje van 2 weken, die elke 3 uur komt voor voeding is juist heel goed. Ik zou niet, nu hij nog zo jong is, naar de 4 uur gaan. In de nachten zou dat wel kunnen, als je kindje het kan :) 
Voor tips tav je overproductie en het spugen van je kindje hierdoor, kan je het beste een lactatiekundige raadplegen. Die kan je hier goed in adviseren.

Pff hier een kindje van 4,5 maand die ook nog steeds 7 of 8 voedingen per dag krijgt.. valt weinig aan te sturen, dus dat heb ik opgegeven. Overproductie heb ik geen ervaring mee, maar kreeg (toen ik met het kolfapparaat ging oefenen) van de kraamverzorgster/lactatiekundige het advies om bij overproductie juist niet te kolven omdat je dan de productie alleen maar stimuleert. 

Terug
Bovenaan