iemand een tip?

Hallo,

Heeft iemand een tip?
Wij hebben een dochtertje van 4 weken oud die wij eigenlijk bijna altijd in slaap wiegen. Met als gevolg; ze komt uit zichtzelf niet in slaap als je haar neerlegt. Na een half uur huilen (slik) loopt ze helemaal rood aan en gaat het huilen over in histerisch huilen, dus pak je haar wel op natuurlijk. Ze is daarbij altijd heel onrustig in haar bedje, trappen met de voeten en op haar rug vindt ze eigenlijk ook niks. En ze heeft veel last van lucht en de hik.
Dat trappen met de voeten komt niet van krampjes want dan is ze wel anders.
Maar we laten haar altijd boeren en toch zit het haar vaak dwars.
Ik heb ook gelezen over inbakeren, maar heb eigenlijk geen idee of dit wel wat voor ons is. Zijn er moeders met ervaringen?
 
Hoi Monique,

Wij hebben ook moeten inbakeren en dit werkte héél goed. Vaak zijn zo jonge kindjes bang in de grote wijde wereld en door het inbakeren geef je ze het gevoel dat ze nog steeds lekker warm bij mama in de buik zitten.

Ik zou het zeker uitproberen! Wij hebben er in ieder geval goede ervaringen mee.

Groetjes en succes!
 
Hoi Monique,

Ook wij hebben hele positieve ervaringen met inbakeren! Hij moest wel even wennen, maar hij slaapt er echt veel beter door. Wie het meeste moet wennen ben je zelf. Bij ons tenminste wel. Het ziet er namelijk heel zielig en oncomfortabel uit. Maar daar kom je echt overheen. Als ik jouw verhaal zo lees heb je grote kans dat ze ingebakerd beter slaapt. Het helpt overigens niet helemaal voor beter inslapen. Bij ons in elk geval niet; we lopen nog steeds met hem te wiegen. Maar het gaat wel beter.

Veel succes en laat je goed voorlichten (cb) voor je begint.
Groetjes,
Machteld
 
Hallo,
Wij stoppen onze zoon strak in met de deken en laken. Op die manier kan hij weinig kan bewegen en heeft hij ook die veiligheid van vastgehouden worden. Als hij erg overstuur en hij is in de armen dan hou ik hem zo vast dat hij zich niet kan overstrekken en klop ik hem zachtjes in een ritme op de billentjes. Het vergt overgrens wel veel geduld, maar ik wilde niet gelijk inbakenen. Ws had ik wel het geluk dat dit werkte bij mijn zoon.
Groetjes
 
mijn dochter sliep de eerste weken ook heel onrustig soms lag ze zelfs overdwars in haar wieg met haar gezicht in de voering {hele dunne katoene stof} maar wel heel eng. nu ligt ze jamer genoeg al in haar ledikant ik heb een safe T sleep geleend dat is geen slaapzak riem hoor maar een breed stuk stof dat om het bed vast zit en in het midden zit een omgedraaide T vorm die je om de buik van de kleine vastmaakt met klitteband zo heeft ze een veilig gevoel. ze kan zich niet omdraaien en ik stop het lakentje strak in zodat ze niet met haar benen schopt. de eerste nacht vond ze het nog niks maar nu slaapt ze heel rustig. wil je wel gaan inbakeren laat je heel goed informeren want het is een techniek de je even onder de knie moet krijgen. succes groetjes laura o
 
Hallo,
Ik heb hele goede ervaringen met de pacco. Is heel erg handig met klitteband dus geen geklooi met veiligheidsspelden. Check pacco.nl of inbakeren.nl staat ook van alles in over inbakeren!
 
Hoi,
ook ik heb mijn kindjes de eerste maanden ingebakerd. En dat gaat echt goed, je kindje komt tot rust en je krijgt een beter ritme hierdoor. Ook leert een kindje om op die manier uit zichzelf in slaap te komen. Wel even eerst het consultatieburo-bezoek afwachten en vermelden dat je wilt inbakeren, want je zult wel hulp en advies nodig hebben en de arts moet een eventueel heupprobleem uitsluiten. Succes en veel plezier met je kindje..
 
wij hebben ook een safe t sleep gekocht bij prenetal en dat werkt goed. heb mijn zoontje ook een paar weken in slaap moeten wiegen, maar ineens is het over. ik laat hem ook weleens in de box liggen als hij dan bijna in slaap valt dan breng ik hem voorzichtig naar z'n bed en dat werkte ook wel. het gaat over hoor het is soms wel vermoeiend. veel succes met een oplossing vinden groeten mirjam
 
Terug
Bovenaan