iemand een tip?

Hallo,

Ons zoontje is ook onrustig geweest bij het in slaap komen. Dat was meestal 's avonds zo. Ik had ook gehoord over huiluurtjes e.d. Alle dingen die ik er over las, spraken elkaar tegen. Gewoon laten huilen of juist elke keer oppakken, dan is het na een half jaar vanzelf minder.
De tip: 10 minuten laten huilen en dan troosten en evt. daarna weer eerst 10 minuten laten huilen heeft bij ons gewerkt. Na 6 maanden is hij een stuk rustiger.
De 10 minuten hielden we niet altijd aan. We luisterden ook of het huilen net aan het afzwakken was of dat hij misschien al over zijn toeren aan het raken was.

Inbakeren is voor als je een huilbaby hebt. Er komt dan iemand van het consultatiebureau langs met een zgn. troostkoffer met manieren om je baby te troosten.
Je kindje kan ook huilen, omdat zij graag lichaamscontact met jou wil. 4 weken is nog heel klein. Lekker vertroetelen hoor zo'n lief klein babytje. Ik was ook bang dat het een gewoonte zou worden om in de armen in slaap te vallen, maar dat viel reuze mee. Zo'n klein kindje kan je nog niet verwennen en hoeft gelukkig nog niet zelfstandig te zijn. Door vertrouwen in jou krijgt zij ook zelfvertrouwen.
Als het echt een probleem wordt en het duurt uren voordat ze in slaap komt, kan je altijd het consultatiebureau informeren over inbakeren.
Veel plezier met het verzorgen van je lieve kleintje
Carolien
 
Hallo,

Ik wacht nog op m'n tweede (nog week of drie.
Ik wilde alleen even reageren op Carolien, ik denk dus dat je een kleine baby al wel kan verwennen, ze zijn superslim en intelligent, ze hebben alles meteen door.
Dit uit ervaring met mijn eerste die nu bijna vierenhalf is. Zij viel ook heel slecht in slaap 's avonds. Ik heb het toen opgelaost door haar lekker 's avonds nog een keer in bad te doen en daarna te voeden, toen ging het een stuk beter.

Ik ben wel van plan om deze (klein mannetje dat nog geboren moet worden) in te bakeren als hij moeilijk in slaap valt.

Te veel optillen weet ik wel, daar krijg je spijt van. Ik kwam er pas na een paar maanden achter dat ze alleen zo moeilijk deed bij mij, bij opa en oma en papa bleef ze heerlijk rustig.

Wel wil ik erbij zeggen dat ik absoluut niet tegen een vreselijk huilende baby kan en ze dus ook niet lang kan laten huilen voordat ik ze weer oppak. Tweestrijdig hè, ach, moeder worden leer je niet zo 1 2 3 .

Sterkte Angela
 
Hai dames wie een safe T sleeper hebben gekocht, jullie moeten maar eens kijken op de site van prenatal, deze nemen ze uit de handel wegens verstikkingen.
Dus niet meer gebruiken en gauw naar Prenatal om ze in te leveren.
 
Angela,

Mijn zoontje is er niet verwend van geworden hoor. En ik tilde hem ook niet op bij elke kik die hij gaf. Omstreeks 6 maanden krijgen babytjes door dat ze je kunnen 'manipuleren'. Zo'n heel klein babytje heeft al die tijd warm en geborgen in de baarmoeder gezeten, die heeft er behoefte aan te weten dat ze die warmte weer kan voelen als ze dat nodig heeft. Op een gegeven moment weet ze dan dat als ze wil, mamma of pappa in de buurt is. Dat is dan een veilig gevoel. Na verloop van tijd leer je ook huiltjes te herkennen en weet je wanneer het zeuren is en wanneer je kindje getroost wil worden.
Mijn zoontje is nu 7,5 maand oud en wil nu soms gewoon alleen zijn!! Niets verwend dus.

Niet elke keer oppakken, maar wel een vertrouwd gevoel geven (vandaar eerst 10 min. laten huilen)
Carolien
 
Terug
Bovenaan