Iemand een traktatie-idee voor 7 jarige?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

heeft iemand een leuk idee wat mijn zoontje op schoolkan trakteren? Hij wordt 7 en ik wil er toch nog wel iets meer van maken dan snoep in een uitdeelzakje.
Ik heb op verschillende sites gekeken maar veel dingen zijn echt te kinderachtig.Ik ben zelf een beetje inspiratieloss maarmisschien heeft 1 van jullie een leuk idee?

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Mijn neefje is in april 6 geworden. Mijn zus heeft aan hem gevraagd wat hij wilde trakteren en hij wilde graag champignonsoep trakteren omdat hij dat zo lekker vindt . Mijn zus heeft toen een enorme pan soep gemaakt en bakjes met lepels gekocht. Op school hebben ze de soep opgewarmd en dat heeft hij getrakteerd .
Je hebt er echt helemaal niets aan, maar ik vond het zo schattig!

groetjes Linda

Dan nu een serieus idee:

een kool door de helft snijden. Deze inpakken in aluminium folie en met de platte kant benden op een dienblad zetten. Daar dan sate prikkers in met wat je maar wilt. Bijv. worstje, plakje kaas, augurkje en dat afwisselen.

groetjes Linda

Hoi Chimene

Rick heeft voor zijn 8-ste verjaardag hengels met haaien getracteerd.
Soepstengels met een dropveter en daar een snoephaai aan,was geslaagd.
Ik zou graag een foto erbij doen,maar de pc wil dat niet.
Slagroomsoesjes in de chocolade gedompeld is ook leuk.
Heel leuk en heel makkelijk zijn ook lolliespookjes.
Lollie met een wit doekje eromheen met een gezichtje erop en klaar is kees.

Hopelijk heb je er wat aan!
Laat even weten wat je ervan gemaakt hebt.

Groetjes Jessica

Hoi,
Onze oudste word de 17e 9 jaar, en ook wij zijn al aan het bedenken wat we gaan trakteren..
Ik denk zelf aan '' knijpyoghurt'' van AH..
Gezond en lekker..maar meestal ''moet'' er een klein cadeautje bij zijn..iets van een pen..potlood?
Maar wat ook geslaagd is..
Koop van die gekleurde plastic bekers bij Ikea, 6 voor een euro..
en vul ze thuis met chips..leuke plastic folie erom..en een leuke strik..klaar.
De Ikea bakjes kunnen ook hoor.
Dan hebben ze en iets lekkers..en iets om mee te nemen..en betaalbaar..
Grote groep op jullie school??
Gr en succes..Rina

Bedankt voor de ideeen,

die hengels met haaien vind ik errug leuk. Jelle wil nl. een pokemontaart en een orcataart. We zijn op vakantie naar marineland geweest met een dolfijnen en orcashow en hij is helemaal weg van de orca's.

De knijpyoghurt is ookleuk, vind Jelle ook erg lekker, is echt uitzonderlijk want hij lust echt helemaal niets. Hij keek me ook echt aan of ik gek geworden was toen ik voorstelde om soep te tracteren .

Jelle is maandag begonnen in groep 4 en zijn klas eindigde vorig jaar met 25 leerlingenmaar nu vanochtend toen ik hemvoor het eerts bracht zag ik wel 5 nieuwe gezichten. Ik denk dat er nu toch alzo'n 30 kids in deklas zitten, vind het wel erg veel. Dat is echt het grote nadeel in een nieuwbouwwijk dat in deloop van het jaar de klassen echt zo vol stromen. Dan gaan ze weer splitsen en moeten de kinderen weer wennen in een nieuwe klas.

Hoe groot zijn deklassen bij jullie?

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Ik heb een keer mijn zus geholpen om traktaties te maken voor mij neefje.
Het werden uitdeeldino's.
http://members.home.nl/knutsel2
/Traktatieideeen3.html#dino

En het leuke is dat je zoontje ze zelf allemaal kan inkleuren, hebben wij toen ook gedaan.

groetjes Maris

Hoi,

het valt me op dat er tegenwoordig zoveel op ongezonde dingen zoals snoep en chips wordt getrakteerd. Dat vind ik zo jammer. Ik wilde zelf graag bij onze zoon, die vorige weeek zes werd, nemovisjes maken van mandarijntjes, maar ik was zo moe doordat Stijn ruim een week lang elk half uur wakker werd s'nachts dat ik ook maar overstag ben gegaan en een grote zak met chipszakjes heb opgehaald. Maar ik voel me er nog steeds schuldig over.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan