Iemand ervaring met ADHD??

Hoi meiden,

Ik zou graag wat meer info vinden over ouders (mama's) waarvan hun kindje ADHD heeft.
Konden jullie het al merken toen jullie kind baby was??

Ik vraag dit omdat Sylvan zooo verschrikkelijk druk is! En dan niet zomaar druk, maar de hele dag door!! En driftig?!?! Man man, wat frustrerend soms voor ons.

Nu is het zo dat we met Dylano errug verwend zijn hoor! Dat was zo'n makkelijk en rustig kind, dus mss ligt het aan ons haha! Wat ik overigens wel hoop hoor ;-)

En we mogen nog niet klagen hoor, want beide mannen sliepen op tijd door. Dylano met 6wk en Syl met 12wk, best netjes toch? Maar toch maak ik me een beetje zorgen.
Op het CB hadden ze ook al gemerkt dat hij heel erg druk was, hij kan echt niet stil blijven zitten.
Hun zeggen dat ze dat pas op latere leeftijd kunnen testen, en dat staat op t i-net ook, maar liever zou ik wat wijzer worden ;-)

Alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom!

Liefs Deb.

Hai Debbie,

Kan het niet gewoon de fase zijn waarin hij zich bevindt? Ik herken dit wel hoor. Op een gegeven moment willen ze meer dan ze kunnen en reageren ze erg gefrustreerd. Mette heeft dit ook gehad maar is vanzelf rustiger geworden. Jens zit er nu in. Die wil niks anders dan duwen, trekken en alles ontdekken. Lekker vermoeiend...maar wel leuk!

lfs ing

Hoi Inge,

Ik denk niet dat dat het is.. Sylvan is altijd al heel erg druk geweest. Wel merk ik hetgeen wat jij ook al aangeeft; dat ze meer willen dan ze werkelijk kunnen. Dit is voor ons een extra schepje erbovenop.
Ach.. Mss is Sylvan wel gwn zo druk, maar vergelijken we hem teveel met Dylano, wat je onbewust toch gaat doen.

Bedankt voor je reactie!

Liefs Deb.

Hoi Deb,
ik heb totaal geen ervaring met ADHD maar ik wil toch even reagern.
Daniëlle is nu bijna 2,5 en ook zo druk dat ik soms ook aan ADHD denk. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet opgezocht op internet of laten testen ofzo (als dat al kan op deze leeftijd?). Maar zij kan absoluut geen minuut stil zitten, is altijd in beweging. Gelukkig slaapt ze wel heel goed, ook nog tussen de middag.
Nou ik ben erg benieuwd naar andere reactie en succes met Sylvan,

groetjes van Sonja

Hallo Debbie,

Ik herken het ook hoor!! Denk dat het vooral een periode is dat ze veel meer willen dan ze kunnen. Veerle was erg rustig maar 1 van haar broertjes van 10 maanden is veeeeeeeeel drukker. Kan geen moment stil zetten en wil het liefst alles al kunnen wat Veerle kan. Het frustreert hem enorm. Zijn tweelingbroertje is weer net als Veerle, veel rustiger.

Succes en sterkte!!

Gr. Floor

Ik ben misschien heel erg, maar als kindjes druk zijn hebben ze niet meteen ADHD. Gijs is ook heel druk en snel gefrustreerd, hij wil meer dan hij kan soms.
Tegenwoordig wordt bij een rustig kindje dat alleen speelt al gezegd dat het licht autistisch is (terwijl zo'n kindje goed alleen kan spelen juist fijn) en bij drukke kindjes ADHD.
Ik heb een duidelijke mening, misschien stoot ik mensen voor het hoofd hiermee....

Deb, Feline was ook echt zo rustig en alleen spelen geen probleem en Gijs het tegenovergestelde en inderdaad we zijn gewoon verwend met onze 1e qua drukte.

liefs Maris

hoi hoi

niet gelijk denken aan ADHA hoor
bijna geen enkel kind van jonge leeftijd kan 2min. stilzitten hoor.
Ryan is ook altijd druk en bezig
zit ook nooit stil
en ik denk ook dat hij voor jullie erg DRUK lijkt omdat zijn broer veeeeel rustig is.

en dat driftige zit er gewoon in denk ik
(hier ook zo eentje hoor)

groetjes moekje

Terug
Bovenaan