Iemand ervaring met ADHD??

Ik heb in mijn werk met kinderen/jongeren met ADHD te maken. Het is een misvatting dat ADHD zich alleen uit in druk zijn. Echt ADHD is een 'ziekte'. Ik denk dat je inderdaad een druk mannetje hebt, maar denk echt niet meteen aan zo iets groots.

Karin

Hoi Debby,

Kan het zijn dat Sylvan teveel prikkels krijgt?
Ik merk dat nu met Tim, die is ook superbeweeglijk, kijkt altijd driftig om zich heen en wappert continu met armen en benen, zelfs in zijn slaap. De osteopaat zegt dat dit komt omdat: 1) zijn zenuwbanen klem zitten en 2) daardoor extra geprikkeld wordt. Hij is gewoon heel sensitief en reageert op alles.
Als zijn zenuwbanen straks weer helemaal op zijn plek zitten zal het allemaal wel goedkomen en verder is het een tevreden mannetje dus ik maak me niet druk.
Misschien dat je voor Sylvan zijn omgeving wat rustiger kunt maken? Minder speelgoed en minder geluid? Misschien helpt het....

Groetjes,
Maike

Hoi meiden,

Ten 1e wil ik ff iets rechtzetten: Het komt nu net over ofdat wij denken dat Syl ADHD heeft. Maar dat is niet zo.. Wij willen gwn alle opties openhouden, en drm heb ik dit topic geopend.

Ik ben het met Maris eens, dat er al gauw een stempel op een kindjes hoofd wordt gezet als ze nog maar enigzins het gedrag van ADHD of Autisme vertonen. Dit gaat bij ons dus niet gebeuren.. mochten ze het uit willen zoeken, moet dat ook tot de bodem uitgezocht worden.
Want dat zou dan idd betekenen dat Dylano Autistisch is, omdat hij nog niet heel goed praat, en met zn handen wappert, en dat Syl ADHD heeft omdat hij zo vreselijk druk is.

Dat van die Ostheopaat zou een uitkomst kunnen zijn. Mijn zus heeft er ook gebruik van gemaakt, en mijn neefje is een heel stuk rustiger geworden. Echter word hij nu (1jr later) wel weer vreselijk druk. Zijn papa heeft wel ADHD, dus daar word het goed in de gaten gehouden.

Maikje, we maken het hier zo rustig mogelijk.. Zo min mogelijk herrie hier in huis.. Is beter voor de kids, en voor papa en mama ;-)
Nu moet ik ook wel zeggen dat Dylano, Syl ook wel eens met zich meetrekt hoor.. Is Dylano in een vervelende bui, kun je er donder op zeggen dat Sylvan ook vervelend word :-S

Ik denk ook dat we heel erg verwend zijn met Dylano. Iedereen heeft altijd tegen ons gezegd: "zo 1tje als Dylano, krijgen jullie NOOIT meer". E

Hmm.. Ineens werd mn berichtje verstuurd :-S

Maar dat blijkt ook wel.. Sylvan is echt prs het tegenovergestelde van Dylano.
Daar staat weer wel tegenover dat Syl veeeeeeel meer kan, dan Dylano kon op die leeftijd. Dylano een beetje "lui" laten we maar zeggen, en Syl heeft heel veel doorzettingsvermogen, met als resultaat dat hij al een beetje los kan staan, en al loopt achter zijn speelbord en langs de tafel. Dus het is wel ergens goed voor haha!

Maar goed meiden, wou dus ff het misverstand uit de wereld hebben dat wij zelf denken dat Syl ADHD heeft ;-)

Liefs Deb.

Hi, mijn zoon heeft ADHD, wat ook uitgebreid is onderzocht, dus niet een stempeltje wat hij "zomaar"heeft gekregen. In tegenstelling tot wat er bijv. in de media word beweert, word er echt niet snel een diagnose gesteld met dit soort ziektes. En word er ook niet met Ritalin gestrooid.

Mijn zoon was als baby heel rustig. Als peuter had hij gewoon normaal peutergedrag, wel vrij druk, maar goed, dat zijn de meeste peuters.

Pas toen hij naar groep twee ging begonnen wij te merken dat hij echt anders was. Hij kan zich bijv. heel slecht concentreren. Dingen plannen etc. is ook heel moeilijk voor hem. Zo is hij al voor de derde keer zijn gymtas dit jaar kwijtgeraakt. Nergens meer te vinden. Ik moet nog steeds zijn kleren klaarleggen, dat doe ik al 5 jaar op dezelfde plek. En iedere morgen komt hij vragen waar zijn kleren liggen. Het is niet af en toe vergeetachtigheid zeg maar, het is continue. Verder was hij met fietsen zonder zijwieltjes pas 6 toen hij het goed kon. En veters strikken kan hij pas een maand, hij is nu ruim 8.

Maar, wat bij hem dus supergoed werkt is structuur. Altijd alles op dezelfde manier. Beloningssystemen werken perfect met hem. En dat zijn dingen die je ook bij peuters al heel goed kan doen.

Volgens mij kunnen ze pas ADHD testen als ze echt al wat groter zijn. Mijn zoon is de molen ingegaan toen hij 6 was. Bij ruim 7 is pas de diagnose definitief gesteld.

Terug
Bovenaan