Iemand ervaring met aspirine slikken na meerdere mk?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Na 3 mk zitten we nu te denken over het aanmelden voor de ALIVE studie in het AMC waarbij vrouwen aspirine krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je aspirine ook gewoon via je gyn krijgen?

Alvast bedankt voor de reactie!

groetjes,
Dion

Kweet niet wat dat onderzoek inhoudt maar wat betreft die asperine.. die kan je zelf ook kopen bij de drogist of apotheek..
Snap alleen het verband niet met miskramen en asperine.. Asperine heeft o.a. namelijk een bloedverdunnende werking.

Succes ermee

Groetjes Marjolein

Een vriendin van mij is bijna haar kindje verloren door placentaloslating.Het schijnt dat asperine er voor zorgt dat de placenta goed doorbloed blijft alleen mag je dit NOOIT zonder toestemming van de gyn op eigen houtje proberen.Asperine word namelijk afgeraden tijdens zwangerschap dus hoe het precies zit vraag me dat niet.

Hoi,

Ik heb ook drie miskramen gehad. Bij de zwangerschap die daarop volgde heb ik dagelijks een heel klein stukje asperine geslikt. Volgens de gyn kon dat geen kwaad.(bij die onderzoeken geven ze immers ook asperine)  Een miskraam kan namelijk veroorzaakt worden door bloedstolling waardoor de vrucht zich niet goed ontwikkeld(denken ze, is nog niet bewezen). Ik heb nu een hele gezonde baby van 4 maanden.....

Ik hoop heel erg voor je dat de komende zwangerschap goed gaat. ik weet wat je meemaakt en ben nu eigenlijk nogsteeds herstellende van dat vreselijk moeilijke jaar.

groet nini

Hey meid,

Ik heb ook geantwoord op je topic bij het zwanger worden forum,lees dat maar eerst!  maar hier een gouden tip: Begin er niet zelf aan, en gewone aspirine van bij de apotheek nooit zomaar gebruiken! Dit veroorzaakt miskramen! Ik slik zelf ook het medicijjn waar jij achter zoekt, maar dat is dus geen gewone aspirine!

En zoek een gyn die er wel aan meewerkt, zo krijg je tenminste proffesionele begeleiding, en niet met de natte vinger!

Heel veel succes meid.
knuffels van sita

Hoi Sita,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad waren we al niet van plan om er zelf aan te beginnen maar dit altijd via onze gyn te doen. Ben alleen op zoek naar meer info / ervaringen over deze methode.

Het is idd erg gevaarlijk om zelf aspirine te gaan slikken omdat de aspirine ddie je kunt kopen een veel   te hoge dosis is, die zelfs miskramen en nog veel meer vervelende dingen kan opwekken. De aspirine in het onderzoek is ook maar erg weinig maar kan blijkbaar net genoeg zijn om ervoor te zorgen dat er zich geen bloedstolseltjes in de baarmoeder vormen, waardoor het vruchtje wel kan innestelen.
We wachten dus zowieso nog af tot eind aug als we de uitslag krijgen van hetchromosoomonderzoek en gaan dan maar eens met de gyn overleggenover eventuele deelname aan dit onderzoek.

Nogmaals bedankt voor je reactie en andere dames: ga niet zelf experimenteren met zoiets! Het kan je veel ellende opleveren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan