Iemand ervaring met aspirine slikken na meerdere mk?

Hoi Sita,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad waren we al niet van plan om er zelf aan te beginnen maar dit altijd via onze gyn te doen. Ben alleen op zoek naar meer info / ervaringen over deze methode.

Het is idd erg gevaarlijk om zelf aspirine te gaan slikken omdat de aspirine ddie je kunt kopen een veel   te hoge dosis is, die zelfs miskramen en nog veel meer vervelende dingen kan opwekken. De aspirine in het onderzoek is ook maar erg weinig maar kan blijkbaar net genoeg zijn om ervoor te zorgen dat er zich geen bloedstolseltjes in de baarmoeder vormen, waardoor het vruchtje wel kan innestelen.
We wachten dus zowieso nog af tot eind aug als we de uitslag krijgen van hetchromosoomonderzoek en gaan dan maar eens met de gyn overleggenover eventuele deelname aan dit onderzoek.

Nogmaals bedankt voor je reactie en andere dames: ga niet zelf experimenteren met zoiets! Het kan je veel ellende opleveren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

groetjes,
Dion

Heb vandaag telefonisch contact gehad met de gyn. Hij wil me dus geen aspirine voorschrijven want er is niet bewezen dat het helpt.
Volgens mijn gyn helpt alles om zwanger te worden na meerdere mk, omdat de kans dat het na 3 mk nog een keer mis gaat, minimaal is. (Tja, dat zij hij na de 2e miskraam ook al, en toch ging het met 4,5week  meteen weer mis bij de 3e zwangerschap) Ik geloof er steeds minder in dat de volgende keer wel goed zal gaan.
Mijn idee is: er is niet aangetoont dat het schadelijk is, dus waarom dan niet proberen. Ik ken inmiddels genoeg positieve verhalen, waarbij het wel goed gegaan is met aspirine.
Maar mijn gyn (die niet ver van zijn pensioen zal zitten) wil blijkbaar niets nieuws proberen. Alleen maar methodes die al eeuwen lang toegepast worden.

Als ik aspirine wil krijgen, moet ik op zoek naar een andere gyn, die er wel voor open staat om het te proberen. Nog iemand tips? We wonen in Eindhoven, dus als iemand daar in de buurt een gyn weet die ervoor open staat.. graag!

groetjes,
Dion

Hè, wat balen dat je gyn niet mee wil werken. En ik kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt om steeds op en neer naar het AMC te gaan vanuit Eindhoven. Is er in Eindhoven een academisch ziekenhuis? Dan zou je je daar kunnen aanmelden; mijn ervaring is dat artsen in een academisch ziekenhuis veel eerder geneigd zijn om aan dit soort dingen mee te doen. Of misschien kun je "op afstand" toch aan het AMC-onderzoek meedoen? (geen idee of dat kan, eigenlijk).

En je hebt gelijk wat betreft die aspirine: die tabletjes die je kan kopen tegen de pijn zijn heel hoog gedoseerd (meestal 500 mg) terwijl er voor antistolling maar 38 of 100 mg nodig is. Zelf eraan beginnen lijkt me ook geen optie.

Succes ermee! Ik hoop dat het dit keer gaat lukken!
Liefs, José

Terug
Bovenaan