Iemand ervaring met Bitter Lemon en ananas-hart?

Ik las dat je de bevalling ´op kunt wekken ´ door het drinken van Bitter Lemon en het eten van het hart van een ananas! Ik ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft?!

Ik ben nu pas 2 dagen de uitgerekende datum gepasseerd, maar ben benieuwd of ik iets zou kunnen voorspoedigen zo!

Groet, Anouk

Waar het ananashart vandaan komt weet ik niet, maar de bitter lemon is gebaseerd op de 'Steiner  kuren' uit de jaren vijftig. Vrouwen kregen dan o.a kinine om de bevalling op te wekken. De bittere smaak in bitter lemon wordt veroorzaakt door een beetje kinine. Maar om de hoeveelheid te halen van de Steiner kuur moet je 2,5 fles achterelkaar leegdrinken. En succes is niet gegarandeerd. Die kuren zijn niet voor niets weer uit de mode geraakt.
Ananashart valt wat mij betreft onder het hoofdje bakerpraatjes. Ik hoor  geregeld van vrouwen dat ze het eten, maar het slagingspercentage is gering. De kans dat je gaat bevallen neemt met de dag toe moet je maar denken, of je nu iets eet en drinkt of niet.

Hoi,

Voor zover ik begrepen heb zou er in het hart van een ananas een chemische stof zitten die weeën opwekt. Dit zei mijn schoonvader toch altijd, en die was licentiaat chemie... Of het echt zo is, weet ik natuurlijk niet, maar het kan nooit kwaad om het te proberen... Van bitter lemon wordt hetzelfde beweerd, en ook seks/een orgasme zou de bevalling kunnen bespoedigen. Succes ermee!

Groetjes,
Marian

Hallo Anouk,

Ik vind de reactie van verloskundige niet geheel correct!!
Ik heb bij alle twee mijn zwangerschappen aardig wat tonic gedronekn en bij alle twee heeft t geholpen en ze zeggen dat t ook aar is wat betreft de ananas. Zelf heb ik hier geen ervaring mee omdat ik gruwel van ananas maar een goed vriendin heeft t geprobeerd en die is n dag later bevallen..dus denk niet dat t echt toeval meer is..aangezien de tonic bij mij ook al 2 keer geholpen heeft!!

succes er mee en hoop dat je snel je babytje in je armen mag houden

groet JESS

Hallo!

Wat leuk dat ik 3 reacties gekregen heb! Inmiddels zit ik aan de Bitter Lemon, 2,5 liter is me echt te veel, want ik lust het eigenlijk niet! Hihi  Maar ach... het proberen waard toch?!
Verder staat er ook een ananas op het menu voor vanavond.
Mijn eerste bevalling heb ik erg traumatisch ervaren. De verloskundige denkt dat ik het
zelf aan het tegenhouden ben. Dat idee heb ik zelf ook, ik heb al eens gedacht dat de bevalling op gang kwam, maar raakte toen zo in de stress dat de weeen weer stopten.
Misschien heeft het alleen psychisch een effect op me, de Bitter Lemon en de ananas, maar dat kan dus bij mij misschien ook wel helpen... in ieder geval het proberen waard, toch?
En anders nog maar even afwachten!

Bedankt voor de reacties!

Anouk

Maar Anouk, je bent pas 3 dagen over je uitgerekende dag heen. dat betekent dat je dus nog 11 dagen hebt waarin de bevalling spontaan op gang kan komen. Dus dat zelf tegenhouden zal misschien best wel meevallen.
Het is akelig als je eerste bevalling zo traumatisch is geweest. Angst houdt ontspanning tegen en dan kan het minder vlot gaan. Ik weet niet of je een badkuip hebt, maar als je er een hebt kan het helpen om met de weeen in bad te gaan zitten. Voeg dan wat lavendelolie toe aan het water en je kunt vaak beter ontspannen. Eventueel mooi muziekje erbij, kaarsje en dan lukt het misschien wel.
En houd voor ogen dat je  een vreselijke eerste bevalling hebt gehad, maar dat je erdoor bent gekomen! Erger kun je het  niet krijgen, en waarschijnlijk houdt iedereen er rekening mee dat je goed begeleid moet worden, niet alleen gelaten moet worden  en zo nodig pijnstilling krijgt als je het zelf aangeeft. Maar maximaal 24 uur kiezen op elkaar (hoogstwaarschijnlijk minder)  en hebt weer zo'n lief babietje in je  armen.
Sterkte en laat vooral weten hoe het afgelopen is.  

Hallo!

Ik heb me gisteravond tegoed gedaan aan 1 liter Bitter Lemon (meer kreeg ik er echt niet in) en een ananas.
Ik heb ´s nachts en vanmorgen veel harde buiken gehad, maar verder geen actie...

We wachten af!

Anouk

hallo anouk,

Nou ik heb het ook geprobeerd..van ananashart tot traplopen....niets hielp en veel sex ook niet..Ben ingeleid en toen was ze dr 14 dagen te laat maar wel het mooiste meisje wat er is!!!! succes en ik wens je geduld toe.
groetjes kathelijne

Terug
Bovenaan