Iemand ervaring met Bitter Lemon en ananas-hart?

Hoi Anouk,

Na een zwangerschap met bekkenklachten, hoge bloeddruk en flink wat (vroege)harde buiken.
Besloot ik in de 38e week het lot een beetje te helpen door wat trucs te gaan uitproberen.
Flink wat flessen bitter lemon en  een potje vrijen.
Ik kreeg meer harde buiken en 12 dagen voor de uitg.datum om de tien minuten, alleen zwakte het weer af.
Nog drie glazen Bitter lemon gedronken(uit frustratie)  en de volgende dag is Rico geboren.

Jeanette

Ik geloof er allemaal niet zo in! Het enige wat bewezen is van al die 'huismiddeltjes' is dat je er meer kans op meconiumhoudend vruchtwater van krijgt, want tja iets wat stimulerend op jouw darmen werkt, doet dit dus ook bij je kindje.
Wel is het zo dat in sperma, hetzelfde stofje zit wat ook in de inleidgel zit. Maar als je baarmoedermond niet rijp is, kun je denk ik proberen wat je wilt, maar je kindje komt toch pas als het er klaar voor is.
Zelfs strippen door de vk werkt niet bij ieder vrouw. Ik ben er binnen 24 uur op bevallen, terwijl het bij mijn zus geen resultaat had.
Ik snap dat jullie ongeduldig zijn, en harde buiken zijn ook geen pretje, maar afwachten is het enige wat je kunt doen.

hallo allemaal

het is waar van de ananas hart ik heb het ook gedaan.
en de ween kwamen hoor.
en wat ook helpt is wonderolie twee eetlepels en de ween komen er zo aan.
je moet dan wel zeker weten dat je bekken niet te nauiw zijn want door de ween kan de baby klem komen te zitten en zetten de ween toch niet door.
en voor de gene die niet weten waar je wonderolie kunt halen gewoon bij de drogist.

groetjes sil  en suces er mee.

ik was gisteren uitgerekend en bij sommige vrouwen helpt het strippen door de verloskundige. kan iemand mij vertellen wat het precies is? ik moet maandag weer naar de verloskundige en misschien kan ze het proberen bij mij want ze heeft afgelopen maandag  gezegt dat ik een weke baarmoedermond heb en enige ontsluiting. ook heb ik veel harde buiken. groetjes

Met strippen wordt een inwendig onderzoek gedaan. Er wordt gekeken of de baarmoedermond al een beetje toegankelijk is. Zo ja, dan wordt geprobeerd de vliezen, die vastgekleefd zitten aan de binnenkant van de baarmoeder, los te maken door een beetje te 'roeren'. De theorie hier achter is dat daardoor stoffen vrijkomen die de baring op gang helpen.
De praktijk is meestal dat het alleen werkt bij vrouwen die eigenlijk zonder dat strippen ook wel zouden bevallen. Meestal worden een hoop verwachtingen gewekt, hebben vouwen een onrustige nacht met buikpijn en dan zakt alles weer af. In mijn opinie is strippen voor de 42e week zinloos en zelfs dan dubieus.  Met inleiden doe je jezelf over het algemeen een grote kans op een lange pijnlijke bevalling aan die maar al te vaak eindigt in een kunstverlossing. Min advies (als je daaraan behoefte hebt) is: wacht tot je spontaan gaat bevallen, dan geef je jezelf de grootste kans op een normale baring met de minste complicaties. Ik wens je heel veel sterkte.

maar wachten duurt zo vreselijk lang! bij ieder krampje en pijntje denk je dat het gaat beginnen en dan is het weer niet zo, voor de zoveelste keer. de tijd gaat zo langzaam en zeker omdat ik bijna niks meer kan door de hitte, vermoeidheid en die buik die in de weg zit. iedereen die overtijd is zal dit wel herkennen. maar ik geniet nog wel hoor van het zwanger zijn en als ik buiten loop dan vind ik het gewldig om met mijn hoogzwangere buik te showen!

Hallo allemaal

Ik ben nog lang niet aan bevallen toe18,2 weken, dus die moet voorloppig nog blijven zitten. Maar ik las ergens dat je in de reform winkel braamblad,frambozenthee kunt kopen en die schijnt weeopwekkend te zijn???
Of het daadwerkelijk zo is, geen idee

Groetjes Doortje

Hoi meiden

Weet je wat ook helpt, wonder olie.
onwijs vies (schijnbaar)
Maar 2 keer 2 eetlepels is voldoende.
1 keer 'sochtends en 's middags nog een keer
Ik ben er jaren geleden mee opgewekt en mijn nichtje is ook zo ter wereld gebracht.
Maar het werkt alleen als het kind er klaar voor is en anders ga je hoogstwaarschijnlijk aan de dunne.

Dit was vroeger een tip van een verloskundige. ik zou anders de 14e dag gehaald worden en dat wilde mijn moeder niet.
En mijn broer heeft toendertijd een potje voor mijn zus gehaald omdat hij als militair niet zo lang thuis was en toch de kleine wilde zien voor hij terug moest.

Alma

Terug
Bovenaan