iemand ervaring met de prikpil???

dotjuh

New member
hey meiden

zoals jullie weten, ben ik zwanger :D
deze topic gaat over een vriendin van mij.
een half jaar geleden is ze aan de prikpil gegaan.
1 maand geleden gestopt met de prikpil. sindsdien onveilig gevreeen.
ze wilde weer naar de gewone pil.
2 weken geleden kwam er melk uit haar borsten.
harde buik,misselijk, pijn in haar borsten.
eigenlijk alle symptomen van een zwangerschap.
ze heeft dinsdag een test gedaan
en daar was een heel licht streepje op te zien.
nou, in mijn ogen is een streep een streep, dus feliciteerde ik haar dat ze zwanger was.
nou is ze vanochtend naar de dokter geweest en die zegt dat ze schijnzwanger is, door die prikpil.
kan dat??
ze moet nu gelijk weer aan de gewone pil.
vind het zo raar. schijnzwanger en dan toch een positieve test??
we zitten hier nu allebij met raadsels.
zelf heb ik nooit aan de prikpil gezeten, en heb er dus ook totaal geen verstand van.
dus dacht ik:
laat ik het op t forum zetten, misschien weet 1 van jullie meer??

liefs, do
 
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord.
In mijn ogen is ook een streep een streep.
Je heb het hormoon hcg (toch?) nodig om een positieve test te hebben en dit hormoon word door je lichaam aangemaakt als je zwanger ben, dit hormoon word toch niet ingespoten met de prikpil?
(hier misschien effe over googlen?)
Beetje vaag verhaal van die huisarts.

Het is nu donderdag, weet ze ook wanneer ze ongesteld zou moeten worden?
En is ze ook ongesteld geworden?
Zelf zou ik die huisarts plat bellen om zekerheid te krijgen en misshien vandaag nog een test doen maar dan gelijk een goede van clear bleu bijv.

Wens je vriendin veel sterkte.
Liefs Marina
 
Inderdaad een heel vaag verhaal.
Volgens mij word je niet ongesteld met de prikpil dus daar heb je ook niks aan.
Ik zou inderdaad ook nog een test doen, als die weer positief is dan kan je volgens mij echt niet zwanger zijn. Kan me niet voorstellen dat je door de prikpil het HCG hormoon binnen krijgt.
Maar ja ik ben ook geen deskundige........

Wens haar iig sterkte.

Liefs Trudi
 
Dit staat op Wikipedia over schijnzwanger zijn:

Een vrouw die in de toestand van schijnzwangerschap verkeert, is in dat geval overtijd en ze heeft enkele van de vele zwangerschapssymptomen (onder andere misselijkheid, overgeven, moeheid, behoefte aan extra slaap, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, meer zin in andere soorten eten, vaker plassen, pijnlijke, grotere of gevoelige borsten of tepels, verhoogde temperatuur, verhoogde hartslag, beter ruiken/meer dingen vinden stinken). De vrouw heeft een vermoeden dat ze zwanger is, maar een zwangerschapstest toont aan dat dat niet zo is.



Dus: als ik het zo lees moet een zwangerschapstest NEGATIEF zijn als je schijnzwanger bent. Ik vind dat de huisarts een beetje onzorgvuldig overkomt...... over een paar dagen moet je vriendin nog maar eens testen.....
 
hee meis

dat verhaal van je dokter in onzin!
ik ben zelf schijnzwanger geweest en je hebt alle tekenen van zwangerschap behalve het hcghormoon en dat hormoon toont dus zwangerschap aan
en verder zit in de prikpil geen hcg en is je vriendin dus echt zwanger
het hcghormoon zit alleen in de medicatie als je via iui ivf icsi zwanger probeerd te raken en dan allen in de pregnyll

heel veel succes voorje vriendin
laat je nog wat weten van t hoe en t wat?

veel liefs maurilla
 
heyhey

ja, ik vond het dus ook zo'n raar verhaal.
vooral idd omdat die test positief was.
de rest zou ik idd dan nog kunnen verklaren.
het was wel een heel licht streepje, maar een streep is een streep.
ik heb haar net gebeld, dat ze nog maar even van die pil af moet blijven, en dat ze over een paar dagen weer een test moet doen.
ze heeft ook medicijnen gehad omdat ze een blaasontsteking heeft, en medicijnen voor 1 of andere allergie waarvan haar keel dicht geknepen wordt.
ook niet echt slim lijkt me, als je waarschijnlijk zwanger bent.
heel raar allemaal.
nou ja, we wachten het maar af.
zit me behoorlijk te ergeren aan die dokter.
maar nu ga ik aan mn eigen lichaam denken, en genieten van mijn hummeltje in mn buik en nathalia natuurlijk :D
gisteren al stiekem een beetje naar namen lopen zoeken hahaha. heel moeilijk!

bedankt voor jullie reactie

liefs, do
 
Wat een raar verhaal van die dokter. Ik denk dat je vriendin beter een verloskundige kan bellen.
 
Terug
Bovenaan