Iemand ervaring met de tummy tub?(badje)

Hey allemaal,

Ben vrijdag naar de winkel geweest want het enige dat ik nog moest hebben voor men meisje is een badje,wij hebben thuis een bad en ik had zo eens van die zitjes gezien voor ze dan in te leggen voor in bad en vond dit wel intressant,maar nu word in oktober of zo onze badkamer veranderd en zal het bad weg gaan en er komt een douche in de plaats dus ja daar ging men oplossing.
Nu zo'n babybadje,ik weet niet wrm maar ik vond dit zo lomp en was er eigenlijk niet zo voor en nu heb ik zo een tummy tub gekocht,zo'n emmer percies en er zat een gebruiksaanwijzing in en daar stond dat dit dus echt wel goed is en wel leuk voor de baby's omdat ze er in zitten zoals in onze buik..
Heeft iemand hier ervaring mee of zo?
Want ze kunnen daar dus normaal redelijk lang in maar ik heb een beetje bang,doen we ze dan geen pijn of zo om die positie aan te nemen als ze wat groter zijn?
Ja is men eerste babytje en alles is zo nieuw he,dus alle reacties zijn welkom hoor.
Bedankt
Liefs orchideke

hoi

ik heb bij mijn dochter de eerste 3.5 maand meer de tummytub gebruikt dan het badje.

vond het badje veel te zwaar en veel meer schoonmaak werk (ze moest in de olie baden zonder parfum en chemiese toevoegingen zeer vet dus en er bleven veel resten achter )
 ze vond het geweldig ik vond het vasthouden in het begin best eng maar als je een goede kraamverzorgsterhebt die het goed voor doet (begelijd) dan komt het allemaal goed

groetjes iris 32j zwanger 2de 23weken

ik heb mijn kind eerst gewoon in het badje gedaan, maar dat vond hij dus niets. Toen hebben we hem in een tummy tob gedaan en dat ging perfect.

Eerst houd je hem nog met twee handen vast, maar al gauw kun je het vast wel met één hand. Wij hadden zelfs alleen onze pink in zijn mond en toen blijf hij keurig hangen.....

super

gr mama van MD

Ik vond de tummy-tub eerst helemaal niets, had het gevoel dat ik handen te kort kwam en was bang dat mijn zoontje voorover met zijn gezicht in het water zou komen. Maar wat bleek,,,, we deden er te veel water in! Je hoeft echt maar heel weinig water in de tummy-tub te doen (10-15 cm) dan gaat je baby niet zo dobberen (waarbij het in verhouding zware hoofdje naar voren kan kiepen) Als je baby in het begin erg klein is kan je ook evt een opgevouwen handdoekje onderin leggen, dat is wat stroever en helpt bij het zitten. We hebben de tummy-tub heel veel gebruikt. Ik vond als enige nadeel dat het wassen (inzepen) niet echt gaat (ten op zichte van in een badje).
Samen onder de douche vonden we ook fijn (zo lekker tegen je aan).

Groetjes van Sandra

Ik heb de tummy tub een paar keer gebruikt bij mijn zoontje maar   vond het echt niets. Ik had ook een badje en ben die toen gaan gebruiken. Je kan het ook eerst met een emmer proberen, kijken of het je wel bevalt want goedkoop zijn ze niet en als je er een koopt en je vind het niets dan zit je ermee opgescheept. Een badje heb je trouwens toch nodig voor als ze uit de tummytub groeien dus die zou ik wel meteen kopen. Maar het is natuurlijk voor iedereen anders.

Hoi,

Mijn zoontje vond het baby badje in het begin helemaal niets, we zijn toen op advies van de kraamhulp een (gewone) emmer gaan gebruiken en dit vond ie helemaal geweldig!
Hij "hing" zeg maar met zn mond aan mn pink en voor de rest hoefde je hem helemaal niet vast te houden.
Nu heb ik van internet een heel set gekocht, dus badje, tummytub en een standaart waar beiden op kunnen: ik kijk al uit naar de eerste tummytub ervaringen en als ie iets ouder is heerlijk met badspeeltjes in bad.

Liefs Nika

hoi,
ik heb de tummie-tub nooit goed kunnen gebruiken. Mijn dochterje zette zich vanaf dag 1 af tegen de bodem, ze ging dus als het ware staan en dat was veel te lastig en later duwde ze ook steeds haar benen over de rand.
Geen succes dus.
Zo'n ding in het grote bad is ok niet handig hor als ze zo klein xijn.
Je zit dan zelf naast het bad en je hangt er in ik kwam dan steeds een hand te kort of ik kreeg last van mijn rug.
groeten elke

Op de tummy tub zelf staat (tenminste op die van mij) ook een maatverdeling. Een groter kind heeft minder water nodig dan een kleiner kind en die verdeling staat meestal in kilogrammen aangegeven.

De meeste baby's vinden de tummy tub heerlijk, alleen voor ons is het niet zo handig om ze in te zepen.

Ik vind zelf een badje handiger, maar dan wel op sta hoogte. Anders krijg je zo'n pijn in de rug.

Terug
Bovenaan