Iemand ervaring met groeihormonen of in het traject gezeten de behandeling niet gestart?

Zijn hier ook ouders die ervaring hebben met groeihormonen, of die in het voortraject hebben gezeten maar ervoor hebben gekozen de behandeling niet te starten?

Wij staan op het moment voor de keuze om wel of niet met de behandeling te starten en ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen.

Onze zoon, die nu 3 1/2 is, is te klein geboren voor de zwangerschapsduur en heeft die achterstand nooit ingehaald. Sinds hij een maand of 10 is wordt zijn groei al in de gaten gehouden door de kinderarts, en we zijn pas geleden bij een endocrinoloog geweest. Zij wil zodra hij vier jaar is met de behandeling starten, wij twijfelen omdat het best een zware en een heel langdurige behandeling is.
 
Hoi Hoi

ik heb er geen ervaring mee maar kan wel mijn mening geven en die is een kind wordt geboren zoals hij of zij is groot / klein, mooi / lelijk, dik / dun, met haar / zonder haar, jongen /  meisje, met gebreken / zonder gebreken

ik weet ook niet of het medische gevolgen heeft voor later maar waarom een kind injecteren en ziekenhuisbezoeken etc laten ondergaan omdat hij alleen maar klein is....

maar nogmaals ik weet naturlijk niet wat de gevolgen zijn voor later ik ben alleen van mening als een kind echt ziek is waaraan hij/zij aan kan overlijden vind ik het een ander verhaal maar dan nog hoeveel kan je een kind laten "lijden"omdat de wereld vindt dat je mooier groter knapper etc moet zijn en niet je eigen IK

Groetjes Mama van Jade
 
Hoi,

Mijn man is tot zijn 15e jaar heel erg klein geweest, ook bij hem wilde ze groeihormonen geven, maar zijn vader wilde dat toen niet, achteraf een hele goede keuze aangezien de hormonen van toen(30jr geleden) op de lange termijn heel slecht bleken te zijn!
Uiteindelijk is hij met 15 jaar een enorme spurt gaan maken en heeft uiteindelijk toch een lengte van 1.72 gehaald.

Hoe groot is je zoontje dan nu??