iemand ervaring met huilerige baby's onzekere moeder

A

Anoniem

Guest
goeie avond
vroeg me af of hier moeders zijn die
ook een baby hebben die veel huilt

mij zoon milan is al sins ze geboorte  onrustig geweest
weet er geen raad meer mee
hij krijgt nu ook fysio maar dat helpt niet 100%

milan is er druk hij is nu 5 maanden
en rolt van rug naar buik van buik naar rug dit doet hij al 2 maandjes
en hij kruipt zich naar voren met zijn   handen en voeten
hij is super driftig als hij iets ziet en hij krijg het niet dan
wordt heel boos gaat schreeuwen en vaak ook huilen
hij valt niet inslaap uitzich zelf moet hem vaak inslaap wiegen
of via de borst
ik ben echt kapot ben elke avond met hem bezig hij gaat soms om 22,00 slapen
ook komt hij snachts om de 3 uur
vroeg me ook af of er misschien druppels zijn voor onrustige baby''s
danielle moeder van milan

Hoi Danielle
Lijkt me inderdaad erg frustrerent een baby die erg veel huilt en dat je hem alleen maar in slaap kan wiegen. Heb je dit al eens met het cb over gehad.
Ik heb een dochtertje die vanaf de tweede week na haar geboorte ook erg druk was (en is nog steeds een bezige bij) Ze kwam overdag totaal niet aan haar rust toe en was oververmoeid en prikkelbaar. Ik ben op het internet wat gaan rond snuffelen en ben uiteindelijk terecht gekomen bij inbakeren. Ik heb bij de thuiszorg winkel een bakerdoek van pacco gekocht (40 euro) en ben mijn dochtertje gaan inbakeren, ook heb ik het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom (een aanrader om te lezen) gelezen en ook echt  rust en regelmaat gaan invoeren bij haar. ik moet zeggen ik heb een erg tevreden meisje ervoor  teruggekregen bij haar heeft het inbakeren echt veel effect gehad. ik heb dit overgens niet met het cb overlegt maar bij een afspraak mede gedeeld dat ik haar inbaker en dit was een goede zet van mij (niet dat ik veel van hun aantrek,ik ga op mijn eigen gevoel af) Je zou eens op hun site kunnen kijken www.pacco.nl
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen, want er is niets frustrerender dan een huilent kind dag in dag uit.
Heel veel succes en ik hoor graag van je wat je gaat doen en of het effect heeft.
Nogmaals veel succes.
Gr Naomi

Ik wilde nét het inbakeren adviseren of op zijn minst de Rust en Regelmaat van Ria. Maar ik zie dat dat al hierboven gebeurd is.
Ik zeg : doen!

mij fysio gaf me dit advies eerste ook
maar helaas ook afgeraden omdat hij rolt in zijn bed
daarom slaapt hij ook in een trappel zak

Hai hai,
Mijn kleine meisje deed dat ook ik gaf ook de borst dat doe jij ook begrijp ik uit jou verhaal?
Bij mij bleek uiteindelijk dat er niet genoeg voeding meer in zat! En  heb toen 1 fles tussen de middag gegeven en ik wist niet wat me overkwam ze sliep en huild nu alleen als er echt wat is? ben daarna overgestapt op de fles.
Nou succes ermee hoop dat je er snel een oplossing voor hebt want het eet een hoop energie van je als je niet weet hoe je het nou op moet lossen.

Groetjes
patricia moeder van femke van 4 en halve maand

Hoi,

Ik begrijp goed dat je er aardig door heen kan zitten met zo'n kindje... Ik zelf heb dat namelijk ook regelmatig, al gaat het de laatste tijd wat beter. Birgit is nu 3,5 maand maar "overmatig huilen" doet ze ook veel. Ik ben vanaf de eerste week al bezig met het zoeken naar oplossingen, elke keer dacht ik het gevonden te hebben maar hielp het niet zo als ik had gehoopt. Krijsen, gillen, om zich heen slaan...

Ik ben met regelmaat en rust begonnen, en inbakeren. Het helpt wel wat, maar het verricht geen wonderen hier, ze slaapt alleen wat rustiger (7 vd 10 keer ALS ze wil slapen) ook heeft ze allergien, ik heb een lijst van produvten waar ze allegrisch voor is, koemelk eiwit, chocola, banaan, varkensvlees, peper, knoflook rozijnen etc, dus ik op dieet (bv) daar werd ze wel rustiger van maar nog steeds onrustig en krijsen hoor, alleen de bultjes waren weg en het gillen was minder. Bij de osteopaat geweest, die vond wel wat maar ik heb geen verschil gemerkt.

Toen we er echt helemaal door zaten (vriend terug van uitzending, en net verhuisd) hebben we haar op laten nemen in het ziekenhuis, hebben ze een heel protocol voor en is ze helemaal nagekeken, er kwam niets uit, maar toch kreeg ze losec en motilium, voor reflux (was niet uit de test kwam) maar haar darmpjes zijn er ook kalmer voor.

Nu is ze 3,5 maand en kan nog steeds goed krijsen. Volgens het cb is het een "nieuwetijds kindje" en de pedagoog in het ziekenhuis zei het ook al, ze wil te veel voor haar leeftijd (kan ook al meer dan gemiddeld) en wil overal bij zijn. Zit madam niet lekker dan laat ze het weten ook, verveeld ze zich idem.. en ze put zichzelf uiteindelijk uit (je merkt niet goed als ze moe wordt, en als je haar TE vreog in bed legt.... drama :) ) en als ze oververmoeid is.. of te veel indrukken heeft (ALLES ZIEN!!!) dan is ze daarna thuis of in alle rust overstuur...
doordeweeks gaat het nu beter, meer regelmaat en minder op pad al in het weekend.

Als ik jou verhaal lees zie ik veel herkenbare dingen, maar het kan vanalles zijn, kinderen kunnen een allergie hebben voor een stofj en daar helemaal wild en onrustig van worden (ik ken ook een kind dat allergisch was voor de geur van soep..) Bij Birgit is het vooral een combinatie van verschillende factoren... Het is heel moeilijk, ik begrijp je maar al te goed, je kan idd beginnen met inbakeren, dat geeft een stuk rust daarna kun je altijd nog andere dingen proberen.

Sorry voor het lange verhaal! ik wens je veel sterkte toe als je vragen hebt hoor ik t wel. groetjes Evelien

lees dat inbakeren geen optie is.. je kan een kindje ook met bijv een handdoek wat wat "inbakeren" in bed(aan weerszijden, of een opgerolde handoek tussen de beentje door en dan instoppen aan de zijkanten), en bijv een knuffel tegen het hoofdje, geeft een beschermd gevoel.  
Ik ben btw ook begonnen met babymassage, zo leer je je kind ook wat kalmeren en gewoon lekker samen bezig zijn..

nou doegie!

Hoi,

kan een osteophaat je helpen? Ik heb al van diverse mensen gelezen dat ze daar goede ervaringen mee hebben. Zoek maar eens bij de voorjaarmoeders of die van nog daarvoor.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan