iemand ervaring met huilerige baby's onzekere moeder

Ik ben het met Marloes eens, probeer eens een osteopaat. Schaadt zeker niet!
Je kan ook inderdaad je eigen voeding aanpassen, misschien is ze wel allergisch voor iets wat jij eet!

Je weet maar nooit.

Succes en heel veel sterkte!

Groetjes Anoesj

hoi Evelien,

wat een goed gevoel krijg ik zeg..
ben niet de enige..
ben erg blij met je verhaal.
zo te lezen is jou meissie nog steeds onrustig..
en kan ze gillen, krijssen, huilen..
zoals de mijne..
en het verhaal van naar bed gaan precies zo..
dat ostophaat is dat wat?
milan krijgt fysio ..
en het gaat goed met zijn houding hij kan steeds meer..
maar toch blijft hij onrustig..
hij komt al 2 weken lang om de 2 uur s' nachts..
ben echt kapot de laaste 3 dagen huil ik ook vaak..
wil hem zo graag helpen maar weet niet hoe..
echt frustrerend..
wat doet een ostopaat
danielle

hey,

kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt. Birgit komt de laatste tijd ook om de 3, 2 of 1,5 uur 's nachts.. haar laten jengelen is geen optie want dan wordt t drama ;)
een osteopaat wordt hier in NLD nog als alternatieve geneeswijze gezien maar in bv de US gaat elke baby na de geboorte er heen, het kan zijn dat bv een werveltje wat scheef zit of een ander plekje niet helemaal lekker. google maar eens op osteopathie dan vind je veel. Het is vaak een fysio of een arts met een extra opleiding. Je kan het proberen, bij veel mensen doet het wonderen, zo ken ik iemand die van een 20 uur huilende baby naar een rustig kind ging.
Maar ik ben er achter dat het bij mij toch een stuk persoonlijkheid is en heb me er bij neergelegd (makkelijker gezegd dan gedaan). Met de tijd zal het wel beter worden hoop ik maar. En het is al wat minder als dat het was. Ik moet gewoon rekening houden dat als ik een drukke dag heb met r het drama wordt. De arts vh cb zei dat ik r ook maar thuis moet laten met booschappen doen enzo, dat zijn teveel prikkels... nouja dat gaat me tever...

Wat mij toch goed heeft gedaan is die opname in het ziekenhuis. Er is een heel protocol voor overmatig huilen, en ook bedoeld om de ouders even tot rust te laten komen, je hoeft je echt niet te schamen hoor. Je moet soms ook aan jezelf denken. Ik zou mijn kind NOOIT wat aandoen, maar ik begrijp nu wel dat er mensen zijn die op een bepaald moment knappen, ik keur het absoluut niet goed natuurlijk, maar het is toch menselijk. Je moet weten dat er tegenwoordig een heleboel hulp voor is!

Ik ben naar de huisarts gegaan (met mijn vriend erbij) en die heeft ons meteen doorverwezen naar de kinderarts. Ik had een afspraak voor vrijdags maar belde dinsdag of het ALSjebleift eerder kone, hebben ze meteen plek gemaakt..
Je hoeft het niet te doen, maar hou in je achterhoofd dat je het niet alleen hoeft te doen, ookal is het jou kind he (ik weet hoe slecht je je dan voelt als moeder, maar het kan ook genoeg zijn)

Je kan eerst eens maar de oesteopaat gaan, wie weet helpt het!!
En anders scheelt het al een hoop als je zelf even bijkomt, op welke manier dan ook. Ik werk ook weer 3 dagen dat scheelt voor mij een hele boel!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes iig, als je nog wat kwijt wil, ik hoor t wel!

grtjs Evelien

Ps ik schrijf dit allemaal heel "groot"op dat is makkelijker dan de praktijk hoor, maar ik heb nu ook zat momenten dat ik heel erg van haar geniet, dat maakt n hoop goed.. ik heb nog min 1x in de week dat ik ervan moet huilen hoor.

Hoi hoi,

Hier nog een uitgeputte moeder......
Sven heeft vanaf het begin al last van extreme buikkrampen. Hij krijste de hele boel bij elkaar, zo erg dat hij bijna stikte in zijn huil.
Ook is hij erg gespannen, ligt bijna nooit lekker ontspannen in de box. Alleen als hij slaapt gaan zijn handjes uit de 'vuiststand'.
Hij wil graag alles meemaken zoals jullie kindjes en het inslapen is ook niet zijn favoriete bezigheid. Vaak moet hij ook bij mij in slaap vallen.
Ik heb ook inbakeren geprobeerd maar Sven was zo sterk dat hij zich elke keer uit de doeken wurmde. Wij waren zo bang dat hij zich een keer zou bezeren dat we het maar niet meer hebben gedaan.
Wij zijn ook al met hem in het ziekenhuis geweest maar daar zeggen ze niets te kunnen doen aan de krampjes en ook de rest zou er bijhoren, bij de babytijd.
Ik ga nu op zoek naar een osteopaat. Het kan namelijk zijn dat je kindje iets heeft opgelopen tijdens de bevalling bijvoorbeeld. Zo kan er een zenuw klem zitten waardoor kindjes dus erge buikkrampjes kunnen krijgen. Het is maar een voorbeeld.
Een osteopaat gaat door middel van voelen en drukken het lichaampje af om knelpunten te zoeken. Je moet maar eens op een website van een osteopaat kijken. Ik zou het zeker proberen. Het schijnt toch wonderen te kunnen verrichten.

Enne, ik heb ook wel eens gelezen dat hoofbegaafde kindjes al vanaf de babytijd erg gefrustreerd kunnen zijn omdat ze in hun hoofdje al meer willen maar het lichamelijk nog niet aankunnen. Misschien een idee om daar eens achteraan te gaan? Ik weet alleen niet waar je dan moet zijn. Zou je na kunnen vragen bij het cb?

Ikzelf zorg ook voor rust en regelmaat in huis. Sven blijkt daar erg behoefte aan te hebben. Ook geef ik hem veel geborgenheid. Zeker rond het slapen gaan. Het kan natuurlijk zo zijn dat je kindje zich niet prettig voelt in bed zo alleen. Ik probeer Sven, zo klein als hij is, elke keer duidelijk te maken dat ik als mama altijd in de buurt ben. Ik ga ook vaak even kijken bij hem als hij moet inslapen. Even een aai over de bol, dan weet hij dat ik er ben. Ik laat ook wel eens de deur openstaan en ga dan iets in de buurt doen zodat hij hoort dat ik er ben. Naar mijn mening helpt het bij hem wel. En als het echt crisis is, dan hou ik hem ook gewoon lekker vast totdat hij slaapt. Ik vind namelijk wel dat slapengaan iets fijns moet zijn. Huilend of krijsend in slaap vallen vind ik voor mijn kindje dus geen optie (lukt ook niet bij Sven want die flipt dan helemaal, daar valt hij niet van in slaap). Maak er een ritueel van en zeg ook tegen je kindje dat hij zo naar bed moet. Hoe klein hij ook is, je weet maar nooit wat hij ervan oppikt. Dan weet hij ook waar hij aan toe is.

Succes ermee. Ik ga nog effe een uurtje plat. Sven is stil dus daar moet ik gebruik van maken.......

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,
Even een tip. Ik heb geen huilbaby, maar heb de dvd 'Huilbaby? Rust en Regelmaat' bekeken om te voorkomen dat ik een huilbaby kreeg (ik was vooral benieuwd hoe ze een huilbaby zou kunnen worden). Deze is te bestellen op hebikdat.nu en isecht een aanrader!

bedankt meiden
ben blij dat er meer mensen zijn met onrustige kinderen
en wat een hoop verhalen
het maakt me echt nieuwschreeuwig naar jullie verhalen
mij zoon krijgt nu druppeltjes voor rust en onspanning
en het gaat redelijk goed met hem
hij heeft afentoe zijn dagen
vaak als tie net wakker is dan is hij super vrolijk
geniet dan echt van hem ,vind zo raar dat het dan zo omkan slaan

dat osteophaat is wel wat om te proberen wie heeft   hier ervaring mee
heb er al een beetje overgelezen

danielle moeder van Milan 13-05-2007  

Hoi,

ik ben met onze Stijn ook naar een ostheopaat geweest, omdat hij vreselijk onrustig was en hij had een voorkeurshouding.
Ik weet niet of in de buurt van Hoeven (Noord-Brabant) woont, maar daar wordt elke eerste maandag van de maand een clinic gehouden. Hier werken een aantal ostheopaten die zich willen bekwamen in het behandelen van kinderen. zij staan onder begeleiding van een erkende ostheopaat. (Dit is van belang voor je verzekering) Kijk eens op de site van www.stillkids.nl

Onze Stijn is 3 keer behandeld en kon zijn hoofdje toen wel draaien en werd een stuk rustiger. Zijn onderste nekwervels bleken vast te zitten!

Baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet!!!! Succes ermee!

groetjes,
Kiki

hai hai

voor alle dames die een onrustig en gespanne kindje hebben BABYMASSAGE!!!! en idd inbakeren ben blij dat ik er hier toch een hoop over lees (inbakeren) want het viel mij op dat maar weinig mensen hiermee bekend zijn en echt waar babymassage is geweldig leuk om te doen en helpt echt goed ik heb het in het rijnstate ziekenhuis (arnhem) geleerd ik raad het iedereen aan

grtz chantal mv steijn 05-07-2007

Terug
Bovenaan