iemand ervaring met maar 2 ipv 3 vaten in de navelstreng

Vandaag even een domper. Met de verloskundige de 20 weken echo doorgesproken. Is toch niet helemaal goed. Het lijkt erop dat de navelstreng maar 2 vaten ipv 3 vaten heeft. In de meeste gevallen is daar niets mis mee, maar er is een kleine kans dat er afwijkingen bij de baby zijn. Moet nu over 2 weken weer naar het echocentrum om nogmaals te kijken of het inderdaad maar 2 vaten zijn. Als dit zo is, of ze kunnen het niet goed zien, moet ik voor de zekerheid naar utrecht naar het WKZ. En dan zeggen ze aan het einde heel leuk, maar je moet je niet druk maken, want wij hebben nog nooit een afwijking gezien, maarja schakel die onzekerheid maar eens uit. Ik vind dat heel moeilijk. Dus we wachten het allemaal weer af.

 
Ja, ikke. Bij ons dochtertje hadden we ook maar 2 vaten in de navelstreng, we moest door naar het VU-ziekenhuis voor een extra echo (dezelfde dag nog gelukkig).

Het schijnt dat het hart en de nieren in dezelfde periode worden aangelegd als de navelstreng-vaten (althans, dat vertelden ze ons toen)> Dus daar zou een afwijking in kunnen zitten. Maar op de 20-wekenecho had ze een volle blaas gezien (dus nieren werkten) en een prima functionerend hart met alle kleppen en kamers erop en eraan.

Bij ons was dus nix aan de hand, ook de echo in het VU was goed. Bij de geboorte bleek dat er idd maar 2 vaten waren. Lise was gewoon 50cm en 7 pond, nix mis mee dus.

Hoop voor je dat alles goed is. Ik weet dat je enorm kunt schrikken (echt niet leuk). Mss kun je sneller een tweede echo vragen ofzo...wachten is niet leuk als je je zorgen maakt.

Sterkte.
 
kun je niet gewoon terug bellen naar je vk, en min of meer eisen dat je sneller een echo wilt? Twee weken stressen is ook zeker niet goed. ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je VK dat niet snapt. Eerst met zo'n nieuws komen, en je dan twee weken in spanning laten zitten.....
Ik zou dus zeggen, Kom voor jezelf op meid! Al is dat soms best lastig, weet ik uit eigen ervaring.
Ik hoop dat alles goed is, maar daar moet je gewoon vanuit gaan!

liefs boterbloem
 
Ik heb ook maar 2 bloedvaten in de navelstreng.
Inmiddels 34 weken zwanger en een extra groei echo gehad. De groei kan namelijk achter blijven bij 2 bloedvaten ipv 3.
Maar mijn kleintje groeit goed.
De gynaecoloog vertelde ook dat ze wel 9 ponders op de wereld had gezet bij iemand met maar 2 bloedvaten in de navelstreng.
De 3e is eigenlijk een beetje reserve, zei ze.
Succes, en don't worry!
 
Ik was in dezelfde periode als mijn nicht zwanger. Tussen onze dochters zit 6 weken. Pas bij de geboorte van hun dochter bleek de kleine meid twee vaten in de navelstreng te hebben. Er volgden na ca 2 weken aantal extra controles. Ook hier werden afwijkingen aan hart en/of nieren genoemd. Bleek allemaal niet zo te zijn. Onze dochters hadden zo'n beetje hetzelfde geboortegewicht en lengte. Zelf ben ik een week eerder bevallen en m'n nicht drie dagen later...
 
Ik was in dezelfde periode als mijn nicht zwanger. Tussen onze dochters zit 6 weken. Pas bij de geboorte van hun dochter bleek de kleine meid twee vaten in de navelstreng te hebben. Er volgden na ca 2 weken aantal extra controles. Ook hier werden afwijkingen aan hart en/of nieren genoemd. Bleek allemaal niet zo te zijn. Onze dochters hadden zo'n beetje hetzelfde geboortegewicht en lengte. Zelf ben ik een week eerder bevallen en m'n nicht drie dagen later...
 
Terug
Bovenaan