iemand ervaring met meerdere miskramen?

hallo dames,

ik vroeg mij af of hier nog meer mensen zijn die al meerdere miskramen gehad hebben. ik heb in juni een miskraam gehad bij 6 week en gisteren een miskraam bij bijna 11 week. de eerste miskraam kwam spontaan de 2e opgewekt met misoprostol.

liefs, Karin

Hoi Karin,

Wat vreselijk voor jullie, en dan bij bijna 11 weken. Dan zou je denken dat het al de goede kant op gaat... Geef toe aan wat je voelt, jank zoveel als je wilt.
Zo zie je maar weer, niets is zeker. Klinkt pessimistisch maar door mijn ervaringen kan ik pas genieten als ik nr. 3 ooit gezond en wel in m'n armen mag houden.
Voor nr. 1 (prachtige dochter) heb ik met 6,5 week een spontane miskraam gehad. Toen we voor nr. 2 gingen geberude met 7 weken hetzelfde en later werd ik met 8 weken gecurreteerd vanwege een windei.
Onze zoon (Nr. 2) is met 38 weken geboren maar wegens ernstig zuurstoftekort bij de geboorte, een week later overleden. Dat is 26 oktober a.s. pas een jaar geleden.
Inmiddels is PCOS bij mij tot uiting gekomen, voordat je dan weer op de rit bent met Clomid, ben je in mijn geval een driekwartjaar verder.
Ik ben er sterker door geworden en ga veel meer op m'n gevoel af dan voorheen, laat ze maar denken wat ze willen.
Ik ben nu net 36 en was 28 toen ik voor het eerst stopte met de pil. Ik maak me nog geen zorgen, maar hoop wel dat we binnen 2 jaar nog eens geluk hebben...
Hopelijk blijft het hierbij voor jullie en lacht het geluk jullie binnenkort weer toe.
Groetjes,
Maaike

Helaas wel.. We zijn nu ook voor ons derde kindje, maar voor mijn oudste dochter had ik ook een miskraam met 11 weken. Toen ben ik gecurretteerd. Nadat ik was bevallen van den tweede dochter, gingen we voor een derde.
Na 7 maanden eindelijk raak, maar na twee goede echo's was ook dit kindje met 9 weken niet meer vatbaar. We kregen een hele goede uitleg en het kindje was echt niet goed. Dit keer had ik het spontaan verloren en had ik er vrede mee.
De laatste keer was in augustus toen op de echo bleek dat ik amper zwanger was geweest, maar mij wel al 7 weken zwanger voelde...
Toen kreeg ik echt wel een domper te verwerken en heb het er heel moeilijk mee gehad en eigenlijk nog steeds. Nu ben ik al 4 dagen over tijd, maar durf nu niet eens een test te doen. Bang om te zien dat ik toch niet zwanger ben. Of dat ik wel zwanger ben, maar dat het weer mis kan gaan. Daarom.. zolang ik niet test, ben ik ook niet zwanger.
Ik heb namelijk met alle zwangerschappen bloedverlies gehad en gelukkig heeft dit wel twee mooie dochters opgeleverd, maar de eerste 10 weken zijn echt heel zwaar voor mij en mijn man. We kijken dan ook helemaal niet verder dan een eerste echo of wat dan ook..
Dit is ook de laatste keer dat we er voor willen gaan, want ik vind het mentaal ook zwaar worden. We hebben twee mooie dochters, ik heb er niet alles meer voor over. Ik ga geen med.molen voor in. Dan is het goed zo, hoe jammer we het ook zouden vinden.
In ieder geval sterkte met je eigen verwerking, want iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en helaas is het ook telkens anders...
Succes!
Gr. Mamajo.

Ja hoor.. Ook hier is het 3 keer fout gegaan (zonder goede zwangerschap tussendoor!) Voor we nu dan eindelijk bijna 25 weken zwanger zijn. Alle drie de miskramen waren vrij vroeg (tussen 5 en 9 weken) en kwamen alle 3 zelf opgang.

Het is erg deprimerend!! Wij zijn beide allebei onderzocht en er was niks mis, waar ligt het dan aan???

Luister goed naar jezelf en luister niet naar al die goed bedoelde adviezen ( Jullie tijd komt nog wel en je bent nog jong, en ach 3x is scheepsrecht) Neem de tijd die jij/jullie nodig hebben ook al vind de buitenwereld het lang duren of weet ik veel wat.

He Kaatje,

Wat verschrikkelijk voor je! Ik heb in juni of juli ook met je gesproken, toen was ik ingelogd als "moeilijk".
Ik had toen ook net een miskraam gehad. Intussen heb ik 2x een miskraam gehad, eigenlijk bijna net als bij jou. De eerste na 5 weken spontaan en de tweede na 10 weken, opgewekt. Het was daarna erg heftig geweest. Ik had de eerste nog steeds niet verwerkt en nu kwam het dubbel zo hard aan. Heel veel praten en huilen heeft veel geholpen.
Nu ben ik opnieuw 5 weken zwanger, erg snel naar mijn idee. Maar misschien moet het zo zijn. Toen ik de test deed kon ik niet echt blij of bang worden, alleen zoiets van: oké het is weer zo.
Nu begin ik toch weer te hopen en daardoor wordt ik juist een beetje bang.
Ik hoop dat het bij jou ook weer snel mag lukken.

Heel veel sterkte!!

Hoi kaatje,

Ik heb zelf vorig jaar een spontane miskraam gehad bij 6 weken (maart). daarna toch curretage gedaan omdat er wat achterbleef. Daarna meteen weer zwanger, kloppend hartje met 7,5 week, met 11 weken bleek het kindje te zijn gestorven. Dag erna curretage gehad (eind juni). Op advies van de gyn een maandje rust gehaouden en 2 maanden later was het weer raak. Intussen heb ik er een dochter bij van 4 maanden!!! Hoop voor jullie dat het uiteindelijk net zo goed afloopt als bij ons!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan