iemand ervaring met Nutrilon Goede Nacht ?

't Was niet belerend bedoeld hoor, maar echt gewoon een vraag. Als je het proeft (heb ik ooit gedaan) dan proef je iets dat enorm weeïg zoetig smaakt. Ik vind so wie so dat je altijd eerst iets moet proeven voor je het aan je kind geeft.

Hoi

Daar ben ik het mee eens hoor ik proef ook alles eerst zelf maar het is niet zo dat iets wat ik niet lust de kinderen ook niet lusten.
Gewone opvolgmelk is ook zoet .
Mijn kindjes eten eigenlijk bijna alles wat ik ook eet wat toegestaan is dan dus hoef ik   niet voor te proeven.

Groetjes

Hoi

Daar ben ik het mee eens hoor ik proef ook alles eerst zelf maar het is niet zo dat iets wat ik niet lust de kinderen ook niet lusten.
Gewone opvolgmelk is ook zoet .
Mijn kindjes eten eigenlijk bijna alles wat ik ook eet wat toegestaan is dan dus hoef ik   niet voor te proeven.

Groetjes

Wij hebben ook goede ervaring met goede nacht van nutrilon. Ik gaf gewoon borstvoeding maar toen hij echt begon te eten werd dat steeds minder natuurlijk. Toch had hij 's avonds om een uur of elf (ook als hij goed had gegeten) of midden in de nacht toch echt honger. En dan had ik ook geen melk meer, duis gaven we soms een flesje goede nacht omdat er net wat meer in zit dan alleen melk.

Omdat we het maar heel soms gaven/ geven heeft/ had het voor ons geen zin om zo'n pak met poeder te kopen. Dat hebben we een keer gedaan en toen konden we bijna alles weer weggooien omdat de datum om was waarop het nog goed was. Dus dat was erg zonde. Om die reden kopen wij de kleine pakjes goed nacht melk (ze zijn per twee te koop, bijvoorbeeld bij de Etos). Ietsje duurder in verhouding maar dus in ons geval goedkoper. Ik kan het echt aanraden, want het is ook geweldig om mee te nemen in de luiertas als je ergens heen gaat en 's avonds blijft.

En... het klontert dus niet want het is al melk. Het is lekker om het op te warmen in de warmhouder maar omdat het al melk is kan het ook koud (staat ook op het pakje). En dat is superhandig, we geven het wel eens als we in de trein zitten en ergens vandaan komen en hij al moe is maar ook nog een beetje hongerig. Hij gaat al helemaal lachen als hij het blauwe pakje ziet (en hij krijgt het maar heel soms, toch herkent hij het) en kan niet wachten totdat het in zijn flesje zit! Hij drinkt het ongeveer in 1 tuig leeg - al vanaf de eerste keer dat hij het kreeg. Daarna is hij intens tevreden en als hij dan dus moeiig is valt hij onderweg heerlijk in slaap in de ligstand van de bugaboo of thuis in zijn bedje als hij 's nachts wakker was geworden.

Dirksmama dit lijkt een beetje op per sé het laatste woord willen hebben....
Ook al ben je nog zo'n borstvoedinsfan kindjes gaan niet gelijk dood als ze eens iets anders krijgen dan een borst en met iets meer zoetigheid dan moedermelk.
Ben het eens met wat hierboven al een keer aangekaart is; we zijn allemaal volwassen moeders en zijn op een forum niet op zoek naar een juf geloof ik...

Iedereen heeft recht op zijn mening of handelswijze, daarbij kun je tips geven en vragen maar niemand doet het fout want iedereen doet het uit liefde voor hun kindje!

Groetjes Saskia

Hoi Dirksmama, met een hoop dingen heb je gelijk, maar waarom wil je van te voren iets proeven voor je het aan je kind geeft? Baby's hebben tenslotte ook een hele andere smaakbeleving als ons.
Als jij iets niet lekker vind of te zoet, geef je het dan niet?
Mijn dochtertje heeft hypo-allergene voeding gedronken, nou geloof me, dat stinkt pas en is echt niet lekker, maar ze raken er gewend aan.

Groetjes Bianca

Nog even: dat deed ik ook, in de trein gewoon aanleggen. Maar mijn zoontje is nu alweer 15 maanden en eet en drinkt gewoon zelf (nou ja, gewoon... het eten gaat nog heel vaak met hulp natuurlijk). Ik heb bijna geen melk meer, alleen nog genoeg voor een ochtend borstvoeding. Dat is voor onszelf ook fijn, want hij wordt best vroeg wakker en dan gaat hij dus even aan de borst op bed en  loopt vervolgens wat rond te struinen en spelen in onze slaapkamer.  Er zit wel wat melk in, dat is duidelijk, maar het zal niet super veel zijn, hij geeft namelijk wel aan dat hij daarna redelijk snel naar beneden wil en dan moet zijn  pap razendsnel op tafel staan.

Terug
Bovenaan