iemand ervaring met ORS???

Ben woensdag eind van de dag met elena naar de ha geweest omdat elena niet meer goed wilde drinken en heel voor spuit luiers heeft ( soms met 5 na elke voeding) en dat al 4 dagen lang.
Elena kreeg diksap te drinken tussen de flessen door en daar moet ik gelijk mee stoppen, ( diksap blijft lacsirent te zijn) en moet ORS gebruiken na elke spuit luier die ze heeft maar het probleem is dus dat elena het echt niet Wil drinken omdat ze het echt niet lekker vind. Zou ik het met een beetje siroop kunnen doen zodat er toch een ander smaakje aan zit???

Op de verpakking staat trouwens wel dat Je ORS niet met zuigelingen voeding of andere dranken mag mengen.

Hoop dat er iemand is die weet wat ik kan doen. Want krijg het er echt niet in.
En hoop toch dat elena zich volgende week wat beter voeld want we gaan volgende week vrijdag voor een weekje naar turkije.

Liefs debora en elena
 
Mij is door de kinderarts verteld dat je het niet mag mengen. De kans is dan groter op diarree/overgeven.
Misschien kan je het met een spuitje geven? Waarschijnlijk moet ze wennen aan de smaak.
Als ik me niet vergis zijn er 2 smaken ors. Misschien gaat dat beter?

Heel veel beterschap en alvast een fijne vakantie!
 
heb er geen ervaring mee.

Toen Tijn vorige week ziek was heeft hij ook heel de week spuitluiers gehad.
Hij dronk wel goed. daarom hoefden wij nog niet beginnen met ors.

Misschien wil ze wel kleine flesjes drinken.
En dan vaker.
Dat werkte bij Tijn. Hij had eerst en diarree ,koorts en spugen. Toen zijn we bij de HAP geweest.
Hij was niet aan het uitdrogen.
Daarom hoefden we niet te beginnen.

Ik zal het niet gaan mengen.
Anders misschien extra water tussendoor geven.
Het gaat erom dat ze niet uitdroogt.

Sterkte.

xxx
 
Helaas, kan je er niet mee helpen,
Hoop dat Elena snel weer beter is en dat jullie volgende week heerlijk kunnen genieten van jullie vakantie in Turkije!

Laat je weten hoe de vakantie verlopen is?

Lfs Esther en Merle
 
Hoi,

Wat vervelend dat Elena zo ziek is!
ORS mag je niet mengen maar er zijn inderdaad 2 smaken. Naturel en Citrus.
Toch vinden de meeste babies die met een citrussmaakje ook niet lekker heb ik begrepen.
Lars heeft ORS via een sonde gehad omdat hij uittdrogingsverschijnselen had dus ik hoefde het hem niet zo te geven.
Maar de KA van het ziekenhuis vertelde mij dat ik ORS het beste gewoon met een flesje kon geven. Ook al spugen ze dan wat uit er komt toch altijd wel vocht binnen en dat is belangrijk.
Aan het begin denken ze vaak toch dat ze melk krijgen dus nemen ze vaak wel een slok.
Al is het maar een paar op een dag dat scheelt al veel. Dat zei die KA tenminste.
En anders met een spuitje inderdaad.

Hoop dat ze snel op knapt en dat jullie een fijne vakantie zullen hebben!

Liefs Kim
 
Ik heb het bij de eerste ook wel eens gebruikt. Idd een leeg spuitje halen bij de apotheek, en dan vragen of ze een beetje grote hebben, dan hoef je niet steeds bij te vullen. Beetje voorbij het tongetje gaan, en dan langzaam leegdrukken, beetje bij beetje. Als het goed is, slikken ze dan vanzelf. Is geen fijne taak hoor. en goed opletten of ze zich niet verslikt.

Heel veel succes ermee!
 
Er staat op de verpakking dat je het niet mag mengen, maar bij mijn apotheek zeiden ze dat het wel kon. Misschien Roosvicee stop gebruiken als dat mag? Bij mijn oudste moets ik op een gegeven moment AA drink geven, maar ik weet niet of dit bij baby's mag.
 
Terug
Bovenaan