Iemand ervaring met Provera en Clomid???

Hallo allemaal,

Normaal zit ik bij het "zwanger worden na een miskraam" forum en ik kwam toevallig dit topic tegen. Ik heb altijd al een lange cyclus gehad (36dgn is normaal) en heb in 2005 een dochter gekregen en in oktober vorig jaar een zoon, die helaas maar een week geleeft heeft a.g.v. zuurstoftekort.

In die 5 maanden daarna ben ik nog maar 2 keer ongesteld geworden, wat volgens mijn ha niets met ontzwangeren te maken heeft. Net bloed geprikt en volgende week naar de gyn. voor onderzoek.
Als ik jullie topic lees, herken ik veel en ik hoop dan ook dat er bij mij een verklaring voor is, waar iets aan te doen is. Ik was al bang dat ik vervroegd in de overgang was.

Wat denken jullie?

Groetjes,
Maaike

Hoi Maaike,

Het zou natuurlijk best kunnen dat je PCO hebt.
Je kunt PCO al hebben vanaf je geboorte, maar het kan zich ook op latere leeftijd ontwikkelen door je leefpatroon.
Ondanks dat ik het al heb vanaf mijn geboorte uit het zich nu pas bij mij. Ik heb al wel in mei 2004 een keer 3 maanden geen menstruatie gehad, maar daar is toen geen reden voor gevonden. Achteraf was het waarschijnlijk toen ook al door de PCO.
Wat wel erg vreemd is dat het ook ineens weer kan veranderen en wel heel regelmatig kan zijn.

Omdat ik het ook pas net weet dat ik PCO heb ben ik er natuurlijk ook nog niet erg bekend mee en weet ik niet wat er allemaal gaat gebeuren als ik "straks klaar" ben met kinderen.
Wij gaan voor een derde en dat is ook echt de laatste, dan is het goed en is ons gezin compleet.

Waarschijnlijk zul je volgende week een inwendige echo krijgen om te zien of je ook teveel eiblaasjes hebt (dit is 1 van de symptomen van PCO).

http://pcos.guanitadesign.com
Op deze site kun je informatie vinden over PCO en er zit ook een forum.

Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent!!
Hou ons op de hoogte!

Groetjes, Anne

Hoi Maaike,

Het zou natuurlijk best kunnen dat je PCO hebt.
Je kunt PCO al hebben vanaf je geboorte, maar het kan zich ook op latere leeftijd ontwikkelen door je leefpatroon.
Ondanks dat ik het al heb vanaf mijn geboorte uit het zich nu pas bij mij. Ik heb al wel in mei 2004 een keer 3 maanden geen menstruatie gehad, maar daar is toen geen reden voor gevonden. Achteraf was het waarschijnlijk toen ook al door de PCO.
Wat wel erg vreemd is dat het ook ineens weer kan veranderen en wel heel regelmatig kan zijn.

Omdat ik het ook pas net weet dat ik PCO heb ben ik er natuurlijk ook nog niet erg bekend mee en weet ik niet wat er allemaal gaat gebeuren als ik "straks klaar" ben met kinderen.
Wij gaan voor een derde en dat is ook echt de laatste, dan is het goed en is ons gezin compleet.

Waarschijnlijk zul je volgende week een inwendige echo krijgen om te zien of je ook teveel eiblaasjes hebt (dit is 1 van de symptomen van PCO).

http://pcos.guanitadesign.com
Op deze site kun je informatie vinden over PCO en er zit ook een forum.

Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent!!
Hou ons op de hoogte!

Groetjes, Anne

Hoi hoi,

Ik heb ook provera geslikt en dat zodra ik de laatste tablet nam kreeg ik meestal rond de 4 dagen erna mijn menstruatie.
Daarnaast heb ik eerst clomid 50 mg geslikt en daarna 100mg, maar deze sloegen allemaal niet aan en als laatste 150mg en toen heb ik die vier keer ingenomen en toen was ik zwanger. Maar helaas kreeg ik een miskraam. Dit was vorige jaar 8juli 2009, daarna op vakantie gegaan en binnen drie weken was mijn menstruatie er weer en daarna weer direct zwanger en ben nu 10 mei uitgerekend. Al met al heeft het bij ons een lange weg gehad, maar is alles goed gekomen!!!
Ik vond het altijd prettig dat ze in het ziekenhuis echo's maakte om te zien of de eitjes groeide en dan gaven ze ook tips om dan te klussen.
Het was natuurlijk allemaal niet meer spontaan, maar goed het is wel een mooie manier om zo zwanger te worden.
Meiden, succes en hoop dat jullie snel zwanger zijn dmv provera/clomid!!

Groetjes van Patries.

Hoi hoi,

Ik heb ook provera geslikt en dat zodra ik de laatste tablet nam kreeg ik meestal rond de 4 dagen erna mijn menstruatie.
Daarnaast heb ik eerst clomid 50 mg geslikt en daarna 100mg, maar deze sloegen allemaal niet aan en als laatste 150mg en toen heb ik die vier keer ingenomen en toen was ik zwanger. Maar helaas kreeg ik een miskraam. Dit was vorige jaar 8juli 2009, daarna op vakantie gegaan en binnen drie weken was mijn menstruatie er weer en daarna weer direct zwanger en ben nu 10 mei uitgerekend. Al met al heeft het bij ons een lange weg gehad, maar is alles goed gekomen!!!
Ik vond het altijd prettig dat ze in het ziekenhuis echo's maakte om te zien of de eitjes groeide en dan gaven ze ook tips om dan te klussen.
Het was natuurlijk allemaal niet meer spontaan, maar goed het is wel een mooie manier om zo zwanger te worden.
Meiden, succes en hoop dat jullie snel zwanger zijn dmv provera/clomid!!

Groetjes van Patries.

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we al 9 dagen verder na het slikken van de laatste pil en nog steeds geen bloeding.
Toch maar een zwangerschapstest gedaan, omdat ze dat in het ziekenhuis toch naar zouden vragen.
Omdat ik er niet echt vanuit ging dat hij positief zou kunnen zijn, was het echt een super grote verrassing toen hij echt POSITIEF was!!!!
Meteen een bloedtest laten doen in het ziekenhuis en krijg vanmiddag of morgenvroeg de uitslag.

Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, durf nog niet echt te juichen!
Maar zie het wel positief in.

Nu jullie nog!!!

Succes en ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes, Anne

Hallo dames,

Door dat ik geen eisprong heb moet ik nu ook medicijnen nemen om zo hopelijk een eisprong te krijgen. Ik heb gisteren mijn laatst provera tabletje op. Nog steeds geen bloeding gehad, en op 14 april moet ik met clomid 50mg beginnen en dan 5 dagen achter elkaar.

23 april heb ik een echo, kijken of dat er een eisprong heeft plaats gevonden.

Hoi Samiiraa,

Ik hoop dat je niet te lang op een bloeding hoeft te wachten en dat er een mooi eitje groeit!
Ook voor jullie dus een spannende tijd!
Succes!!!

Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan