iemand ervaring met redressiehelm?

Aangezien mijn zoontje (Rick 6 maanden) altijd op zijn achterhoofd ligt te slapen is de achterkant van zijn hoofdje afgeplat. Nu is mijn vraag of er hier iemand ervaring heeft met een redressiehelm. Zo'n helm waardoor het hoofdje nog bol kan groeien. Mijn ventje hoeft hem nog niet, maar misschien wel.  

ik zag op een site op internet een kindje met zo'n helmpje en nu vraag ik me af....
hoeveel uur per dag moet die op? en hoelang in totaal moet die op?
Ik vraag me af of de kinderen er ook mee slapen, want dan zou het bij onze kleine man geen nut hebben. Overdag ligt hij namelijk nooit op zijn achterhoofdje.

Anders slapen, bijvoorbeeld op zijn zij doet hij niet.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en hier wat over kan vertellen.

groetjes Vanes
 
Hoi Vanes,

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee alleen via mijn werk.


Heb je met je zoontje al therapie?
En mocht het zo zijn dat ze twijfelen zou ik als ik jou was zelf een beslissing nemen. Een helmpje werkt namelijk het snelste tot en met 6 maanden hoe eerder hoe beter.

Een helmpje is soms voor 24 uur en alleen af tijdens badderen en verschonen.
En soms minder. Het is wel erg belangrijk dat je je houd aan de aantal uren.

Kinderen wennen er heel erg snel aan. Het is voor de ouders vaak moeilijker te accepeteren omdat ze het zielig vinden dan voor het kind zelf.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Weet niet alles maar misschien dat ik je nog wat kan vertellen.

groetjes en succes

 
hoi Joyce,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb met mijn zoontje geen terapie. Ik doe overdag er ook alles aan om het achterhoofdje zo min mogelijk te belasten. Hij ligt overdag bijna nooit op zijn rug, maar als hij slaapt (zo'n 14 uur per dag) is dat natuurlijk dweilen met de kraan open. Want slapen doen hij altijd op zijn achterhoofdje.