iemand ervaring met redressiehelm?

Hallo,

Ook van mijn dochtertje (nu 4,5 mnd) werd al bij 3 maanden bij het cb gezegd dat ze een afgeplat hoofd heeft en werd ik gewaarschuwd dat ze een helmpje op zou moeten indien dit niet zou verbeteren door buikligging. Echter, bij een bezoek aan mijn huisarts (zelf een jonge moeder van een paar kids) werd me gezegd dat een helmpje niet gedragen hoeft te worden voor de gezondheid maar dat het puur gedaan wordt voor het uiterlijk van je kindje. Zij raadde het dragen van een helmpje ook af en zei dat het beter is een paar bezoeken aan de babyfysiotherapeut af te leggen. Die kan dan oefeningen geven waardoor je baby prettiger op buik of zij ligt waardoor het hoofdje ook mooi rond kan worden.

Het dragen van een helmpje is dus niet de enige optie.
 
Hoi vanes,

Mijn zoontje Finn heeft inmiddels 4.5 maand zijn helm en het gaat prima. Ook hij had een heel plat achterhoofd en het resultaat is echt heel goed.
Wij zijn doorgestuurd via het ziekenhuis. Hij heeft daar met een luchtweginfectie gelegen en de arts vond dat zijn hoofd toch wel heel plat was. Gelukkig maar, want huisarts en consultatiebureau hebben er nooit iets over gezegd.

In principe heeft hij hem 23 uur per dag op. 1 uur per dag af wanneer hij in bad gaat of even lekker knuffelt met papa en mama. Ook het slapen gaat prima, want hij is er echt helemaal aan gewend. Het kost in het begin wat moeite om de juiste pasvorm van de helm te krijgen, maar mijn ervaring is dat je bij de firma Livit altijd terecht kan voor aanpassingen of vragen.

gr Tirza
 
Voor de belangstellenden,

Bedankt voor al jullie reacties. Ben vandaag bij CB geweest. Zij zeiden dat Rick zijn hoofd niet zo ernstig plat is dat hij een helmpje op zou hebben gemoet. (het is nu overigens te laat ja). Zijn hoofdje zal niet heel rond worden maar zal nog flink bijtrekken.

Ben wel gerustgesteld.

groetjes Vanessa
 
Terug
Bovenaan