Iemand ervaring met (zwanger worden na) Nuvaring?

Hoi allemaal,

Na een aantal verschillende pillen en zelfs spiraaltje lukte het me maar niet om me  na de bevalling van mijn dochter (21 maanden) weer lekker normaal te voelen.
Ik had steeds last van stemmingswisselingen en uiteindelijk heb ik (ook vanwege buikklachten) mijn spiraaltje laten verwijderen.
Nu is mijn man sinds juni voor 4 maanden in het buitenland dus heb ik 2 maanden niets gebruikt (de stemmingswisselingen zijn nu nagenoeg weg).
Nu moest ik echter weer gaan nadenken over anticonceptie voor als hij terug is.
We willen begin volgend jaar weer gaan proberen voor een tweede kindje maar eerst nog even wennen aan het feit dat hij weer thuis is (voor ons alledrie).  
Ik heb gekozen voor de Nuvaring en ben benieuwd hoe de ervaringen hiermee zijn.
Zijn er dames die de Nuvaring gebruiken of gebruikt hebben?
En zijn er ook dames die snel zwanger werden na het gebruik ervan?
Ik zou heel graag jullie reacties willen lezen.
Alvast bedankt.

Groetjes Anna

Hallo,

Ik heb ook de nuvaring gebruikt. Vond het in het begin een beetje raar maar echt super fijn. Had van te voren met de pil ook stevige stemmingwisselingen.  Je merkt er niks van en  hoeft niet aan de pil te denken. Ook kan je  evt je menstruatie uitstellen net als met de pil.

Als je nog iets wilt weten lees ik het wel.

x-vlinder

Hoi

Ik ook nuvaring gebruikt en ik was er erg tevreden over! Had ook last van alle bij werkingen van de pil en volgens verschillende bronnen bleek de nuvaring veel minder hormonen je lichaam in te gooien. Mijn HA kende destijds nog vrij weinig over deze ring. Ik heb het nl gebruikt voor mijn dochter en die wordt in nov alweer 3. Het kwam toen net op. Je hoeft niet meer na te denken om elke dag weer een pil te slikken en het inbrengen is heel simpel!
Ik ben na het stoppen van de ring binnen 2 maanden zwanger geraakt, maar dat zegt uiteraard niets..

groetjes

hoi meiden,

ik kreeg door het slikken van de pil tijdens de stop week vaak wel 3 tot 5 dagen migraine. volgens de HA door de hormoonschommelingen. zou deze nuvaring een goede optie voor me kunnen zijn als we eenmaals ons eerste wondertje hebben en nog niet meteen weer zwanger willen raken? ik voel niet veel voor een spiraaltje....

Groetjes,

Sara

quote: p3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-08-2007 23:12:54'));

hallo

mischien een rare vraag maar wat moet ik me er bin voorstellen?
ik lees het net een kan me er niks mee verbeelden
alvast bedankt

groetjes

De nuvaring is een flexibel ringetje die je vaginaal inbrengt. Het scheidt een hormoon af zodat je niet zwanger kan worden. Het ringetje heeft een diameter van ca 4 cm (en dit doe ik echt uit mijn hoofd..).

Hoi,

Ook ik ben zeer tevreden over het gebruik van de Nuvaring. Op dit moment ben ik 36 wk zwanger en ben na de bevalling van plan om weer de Nuvaring te gaan gebruiken.

Gr. Sam

Terug
Bovenaan