Iemand ervaring met zwangerschapskwaaltjes voor je NOD

Nalaaa, zeker in het begin dat we probeerden dacht ik bij elke kwaal dat ik zwanger was. Het vervelende is dat veel kwaaltjes ook aangeven dat je ongesteld wordt. Geef jezelf tijd om te wennen aan je kwaaltjes en leer ze kennen. Elke vrouw heeft weer andere kwalen. Het beste symptoom is overtijd zijn. Voor je NOD testen kan zowel een vals positief als een vals negatief resultaat geven.
Ik ben overigens ook een paar keer flink misselijk geweest. Omdat ik dat normaal niet ben, dacht ik echt dat het raak was. Toch werd ik op of 2 dagen na mijn NOD ongesteld. Ik vind dit een van de meest verwarrende signalen!

Hee lapjesdraadjes , 
Ja voor mij was het misselijk zijn ook zo'n sterk teken. De rest kon nog onder ongesteld vallen. Ik ben nu wel veel heviger ongesteld. Meer bloedverlies en bijna niet kunnen lopen van de buikpijn. Ik heb wel gelezen dat de helft van de bevruchte eitjes nog voor je ongesteldheid wordt afgebroken en dus een soort hele vroege miskraam kan zijn. Dus dat je daardoor wel misselijk bent. Veel vrouwen merken dit niet omdat het lijkt om gewone menstruatie. Hopelijk kan ik de volgende ronde na de eisprong wat meer ontspannen omgaan met al die signalen en gewoon afwachten tot na mijn NOD. 

Dag Nalaaa, wat jammer dat het niet gelijk raak is. Bij mijn eerste was ik meteen de eerste maand zwanger, dus nu was ik de eerste maand overal op gefocust. Ergens denk je toch dat het meteen weer moet lukken, ook al weet je natuurlijk ook dat die kans helemaal niet zo groot is. Nu na een aantal maanden merk ik dat ik veel relaxter erin ben gaan staan. Over 5 dagen NOD, maar dit keer maar 1 test in huis en dat doe ik de dag ervoor. Dan weet ik of ik wel of niet iets kan verwachten. De kans dat het dan vals negatief is, is niet zo groot. Op die manier heb ik er minder spanning van. En ik hou mezelf dan ook niet voor de gek waardoor de menstruatie vaak (van de spanning) eerder uitblijft. Het hielp mij om er een soort maandelijkse routine van te maken. Nu ben ik heel regelmatig, dus kan het af met een app om mijn cyclus in de gaten te houden. Al die ovutesten zijn best prijzig als je iedere maand het op die manier bij moet houden. Je kunt in die app elk gevoel en symptoom opschrijven. Dan schrijf je meteen van je af en volgende maand kun je vergelijken. Heel veel succes!

Terug
Bovenaan