Iemand ervaring met.....

Hallo meiden!

Sinds ik weet dat ik zwanger ben kan ik niet mer naar de wc voor de grote boodschap. Soms lukt het wel, maar met veel pijn en moeite. Wie heeft de gouden tip???

Ook heb ik nu al last van maagzuur. Bij mn eerste zwangerschap had ik dit pas aan het eind.... heeft er ier iemand tips voor???

enne dan nog iets.....
sinds een aantal dagen heb ik weer een vaginal schimmelinfectie.
Weet iemand of dit schadelijk is voor de beeb?? en hoe kan ik het voorkomen???

Sorry voorde lange lijstmet kwalen....maar alvast bedankt voor jullie hulp....

Groetjes!

hoi hoi,

heb een tip voor het toilet gebruik. Eet zoveel mogelijk vezelrijk voedsel donker brood volkoren crackers en veel water. Bij mij helpt bananen eten ook goed. Je moet echt voor je zelf uitzoeken wat bij jou helpt maar vezelrijk helpt wel een handje erbij.

succes met de kwaaltjes en denk maar zo het is voor een goed doel.

groetjes mamavanla

Erg lang geleden dat ik heb ingelogd.

maar toch maar eens weer mee doen.
de stoelgang komt me bekend voor..
bij mij werkt de roosvice laxo erg goed.
en natuurlijk de vezelrijkevoeding.

misselijkheid had ik ook erg last van. maar sinds ik kleine maaltijden eet.(dus eigenlijk de heledag door) haha gaat het bij mij beter.

hopelijk heb je er iets aan.

ilse

hoi meiden...

banaan lijkt mij niet echt goed als je last hebt van verstopping, dat stopt juis tnog meer.

#  wat fruit betreft zijn pruimen erg goed.
# als je niet gewend bent om koffie te drinken, kan een kop kofife ook even zorgen dat je stoelgang op gang komt. (bij mij hielp het vorig jaar wel)
# veel drinken.

ik heb al van jongs af aan een moeilijke stoelgang en vroeger moest ik zemelen eten (blegh) en een glas lauw water drinken op een nuchtere maag.

ik hoop dat je er wat aan hebt...
bij mij is het op dit moment weer heel anders dan vorig jaar.. toen kon ik helemaal niet poepen. maar nu kan ik een dag of 2 niet en dan komt het er als diarree uit. tja ik ben al blij dat ik het kwijt ben,... maakt me nu even niet uit in welke vorm!
(sorry voor het vieze praatje!)

groetjes Carina

Hoi,

Met betrekking tot de stoelgang kan ik je niet helpen, want daar heb ik geen last van. Ik weet wel van mij vorige zwangerschap dat ik drie keer een vaginale schimmelinfectie heb gehad. Voor zover ik me kan herinneren kan dat geen kwaad voor de baby en heb ik zelf zalf gehad. Alleen bij de geboorte is het niet goed dat je een infectie hebt. Ik zou het toch even navragen bij de dokter of verloskundige.
Deze keer heb ik ook al last van maagzuur en de vorige keer was dat ook veel later. Ik heb er nog niks voor genomen, maar mag je niet gewoon iets nemen, zoals Gaviscon. Dit kun je altijd navragen bij de apotheek.

Succes he !!!

Hoi,

Er zijn er veel tips gegeven voor de ontlasting, kan zo geen andere bedenken, maar ik heb er ook een beetje last van. Wat voor mij ook erg belangrijk is, zodra ik voel dat ik moet, echt meteen gaan. Ophouden is echt funest!

Maagzuur, daar weet ik heel veel van, ik heb daar tijdens mijn eerste echt heeeeeeeeeel erg veel last van gehad. Nu voel ik het idd ook af en toe al... Wat ik de   vorige keer deed:
- antagel drankje van apotheek (zonder recept)
- geen gekruid eten, geen koolzuur, geen zure vruchten(sappen), geen vet eten, geen koffie, geen thee, geen koolsoorten, geen boonsoorten
- veel kleine regelmatige maaltijden (werkt ook goed voor misselijkheid!)
- als het echt heel erg was 1-2 Rennie's naast de antagel

Er zijn nog andere tips zoals een lepeltje vanillevla enzo, maar dat soort dingen hielp bij mij echt niet.

Succes met je kwaaltjes, ik weet hoe vervelend ze kunnen zijn!

Groetjes, Karin
9+2 weken

Terug
Bovenaan