iemand ervaring moederfiets???

Hallo allemaal,

Ik was een beetje aan het rondkijken voor een moederfiets, maar nu zeggen ze bij ons in de fietswinkel dat zolang je zelf niet extreem dik bent je beter een normale fiets kunt kopen...Is er iemand die ervaring heeft met zo een fiets?
Kennelijk zijn die banden zo breed dat het heel zwaar trappen is...
Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes

Mijn vriend is fietsenmaker en als onze dochter oud genoeg is om mee te gaan op de fiets, besteld hij er een voor mij.  Je hebt bij deze fietsen meer ruimte tussen het stuur en het zadel voor een zitje voorop ideaal, een betere standaart om je fiets neer te zetten en iets dat je stuur niet naar de zijkant klapt.

Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met de mamafiets, maar een vriendin van mij wel. Inderdaad heeft zo'n fiets meer ruimte voor een kinderzitje en ben je eigenlijk beter in balans doordat het ding heel stevig is. Maar op een gewone fiets is ook ruimte voor een kinderzitje en  die mamafiets  trapt inderdaad heel erg zwaar. Ik zou er zelf (ook om die reden) niet een aanschaffen.
Succes ermee.
Groetjes

hoi ik ben laatst ook eens wezen informeren omdat ze bij mn man op t werk nog fietsplan hebben.
de fietsenmaker raadde het ook af,hij zei tuurlijk t is wel stevig enzo maar trapt veel zwaarder en bij een goeie gewone past t ook en ik vindt daar heb je veel meer aan,aangezien die moederfietsen niet echt goedkoop zijn..doeiii

Hoi,
ik heb geen "echte" moederfiets gekocht, maar wel een fiets met een lage instap en iets meer ruimte tussen stuur en zadel. Verder zijn de banden gewoon als een normale fiets, en is het stuur ook gewoon. Beetje tussen-in dus!
Ik heb er nog niet op gefietst met kinderzitje (dochter is nog te klein), maar als gewone fiets bevalt 'ie prima, en als het goed is moet het met zitje ook goed gaan!

groet
Mandarijn

Hoi,

Ik heb er geen een, maar mijn schoonzusje wel. En die vind het evenals mijn schoonmoeder wel zwaar fietsen.