iemand ervaring moederfiets???

Hallo allemaal,

Ik was een beetje aan het rondkijken voor een moederfiets, maar nu zeggen ze bij ons in de fietswinkel dat zolang je zelf niet extreem dik bent je beter een normale fiets kunt kopen...Is er iemand die ervaring heeft met zo een fiets?
Kennelijk zijn die banden zo breed dat het heel zwaar trappen is...
Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes

Mijn vriend is fietsenmaker en als onze dochter oud genoeg is om mee te gaan op de fiets, besteld hij er een voor mij.  Je hebt bij deze fietsen meer ruimte tussen het stuur en het zadel voor een zitje voorop ideaal, een betere standaart om je fiets neer te zetten en iets dat je stuur niet naar de zijkant klapt.

Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met de mamafiets, maar een vriendin van mij wel. Inderdaad heeft zo'n fiets meer ruimte voor een kinderzitje en ben je eigenlijk beter in balans doordat het ding heel stevig is. Maar op een gewone fiets is ook ruimte voor een kinderzitje en  die mamafiets  trapt inderdaad heel erg zwaar. Ik zou er zelf (ook om die reden) niet een aanschaffen.
Succes ermee.
Groetjes

hoi ik ben laatst ook eens wezen informeren omdat ze bij mn man op t werk nog fietsplan hebben.
de fietsenmaker raadde het ook af,hij zei tuurlijk t is wel stevig enzo maar trapt veel zwaarder en bij een goeie gewone past t ook en ik vindt daar heb je veel meer aan,aangezien die moederfietsen niet echt goedkoop zijn..doeiii

Hoi,
ik heb geen "echte" moederfiets gekocht, maar wel een fiets met een lage instap en iets meer ruimte tussen stuur en zadel. Verder zijn de banden gewoon als een normale fiets, en is het stuur ook gewoon. Beetje tussen-in dus!
Ik heb er nog niet op gefietst met kinderzitje (dochter is nog te klein), maar als gewone fiets bevalt 'ie prima, en als het goed is moet het met zitje ook goed gaan!

groet
Mandarijn

Hoi,

Ik heb er geen een, maar mijn schoonzusje wel. En die vind het evenals mijn schoonmoeder wel zwaar fietsen.
Daarom ga ik gewoon voor een normale fiets, die ik nu al heb, met een goed zitje.

groetjes Mariska

hoi

ik heb vorig jaar ook nog ff snel mee gedaan aan t fietsplan en heb toen ook een moederfiets gekocht. merk er zelf niet veel van dat ie zwaar fietst vind het echt een fijne fiets.
groetjes miranda

Hoi

bij Halfords hebben ze ook een mammafiets van een onbekend merk. Deze heeft wel een dubbele standaard maar is niet zo zwaar en breed en kost nog geen driehonderd euro. Deze fiets lijkt me wel wat omdat bij mijn gewone fiets de spaken een voor een springen omdat ik hem te zwaar belaad. (boodschappen in de fietstassen en kind achterop en fiietsmand aan het stuur vol boodschappen en dan nog twee tassen aan het stuur en dan ik nog dat vind de fiets neit leuk). Heeft iemand toevallig ervaring met de halfordfiets?

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan