iemand ervaring moederfiets???

Hoi

Ik heb een moederfiets van Sparta gehad.Ik moest toen wel twee kinderen op de fiets vervoeren.Maar ik vond het waardeloos!
Je kon het vergelijken met een auto en vrachtwagen en ik was dan duidelijk de vrachtwagen.Toen mijn oudste steeds meer zelf ging fietsen heb ik hem ingeruild.
Het voordeel is wel dat hij heel stabiel was en de bevestiging voor de zitjes zaten op de fiets,maar verder doe mij maar een gewone fiets.

Groetjes Jessica

Hi,

Omdat we op mn werk ook een fietsplan hebben wilde ik eerst ook een mamafiets.
Na even rondgekeken te hebben, hebben we besloten het eerst op m'n eigen dames fiets te proberen. Want idd de banden zijn breder, passen dus ook niet in de fietsenrekken, en ze trappen zwaarder. Ook is je stuur erg wijdt. Die dubbele standaard wil ik op mn eigen fiets laten zetten. Dat lijkt me wel handig. Je kan trouwens ook 'gewone' damesfietsen kopen met een wat langere bagagedrager voor buggystandaard en kinderzitje. (dit is wel pas later aan de orde, maar toch iets om over na te denken)
WIst je dat je op elke fiets een ander stuur kan zetten, dus bijv. een iets bredere of juist zodat ie meer naar voren gaat...?!

Sannemams

Hier een mama (hoogzwanger van nr 3) met een gewone fiets en een mamafiets. Met 37 weken zwangerschap fiets ik nu nog rond (met twee kinderen op de fiets) en heb ik de ruimte tussen het zitje voor en mijn buik voor nog een buik. De instap is zo laag dat als je bi zou hebben er nog goed op kunt stappen. Naast deze fiets heb ik ook een batavus stabilo en deze is qua gewicht van de fiets net zo zwaar. Hij is sportiever en wat slanker. De sparta is geen zwaar trappende fiets vind ik. Het is sowieso toch al stevig aanpoten als je twee kinderen op je fiets hebt zitten.

Ik zou zeggen ga proefritjes maken bij de fietsenmaker en koop de fiets via internet. Dat scheelt je handen met geld (bij mij ruim € 300,00). Voor mij was het wel een luxeprobleem dat ik nog maar een fiets heb aangeschaft.

Terug
Bovenaan