iemand rapley?

Hallo

Wij doen het ook op de manier zoals miep het beschrijft. Robin is gek op aardappels groenten en vlees  en steekt ze zelf in zijn mond. Ook augurken vind ie lekker. Hij eet alles en pakt het ook zelf.
Erg leuk om te zien en de bende ruimen we wel weer op. Boterhammen krijgt hij dubbel met de korst eraan en alles verdwijnt in zijn maagje. Heerlijk, hij is zoet en hoeft niet te wachten op ons tot we hem een hapje geven.
Toetje geven we wel op een lepel, dan leert hij dat ook.

Groetjes van Linda mv Robin 13-4-6

Hoi,

Wij geven ook bijvoeding à la Rapley, nou ja bijvoeding, inmiddels is mijn meisje 1 jaar en eet helemaal zelf (ook met een lepel!). Wij zijn ook met 6 maanden begonnen met soms wat aarappeltjes, kip of sperzieboontjes of banaan. Daarnaast gaf ik haar nog wel wat extra uit een potje, omdat ze er maar weinig van binnen kreeg. sinds ze 8 maanden is eet ze helemaal geen potjes meer (bij hoge uitzondering soms).
Wat ze bij Rapley beschrijven is dat je kindje zelf bepaalt hoeveel en wat hij/zij eet. Je moet uiteraard wel voldoende variatie aanbieden. Mijn meisje eet bijvoorbeeld absoluut geen sla of gekookt ei, dus als ik haar dat geef, eet ze het niet en kiest ze iets anders. Wat ik wel merk is dat ze de ene avond liever de aardappels heeft en daar dus meer van eet, en de andere avond opeens meer groente eet. Dit kan, volgens Rapley, te maken hebben met de voedingsstoffen die je kindje op dat moment nodig heeft. Als je potjes geeft, zit daar alles in en krijgt je kindje wellicht teveel van een bepaalde voedingsstof (bijvoorbeeld koolhydraten). Dit is de grootste reden dat wij volgens Rapley zijn begonnen. Ik vind het ook heerlijk om te zien hoe ze met ons mee eet. Ze vindt het geweldig dat ze hetzelfde krijgt als wij, en we kunnen allemaal tegelijk eten. Ik hoef mijn eten niet koud te laten worden om haar te voeren.

groetjes,

Desiree

Terug
Bovenaan