Iemand tips tegen misselijkheid

Ik was ook de hele dag misselijk. Ik kreeg het advies om geen melkproducten meer te eten zoals melk, yoghurt en kwark. Vervang dit door soja of geitenmelk. Bij mij werkt dit echt.

Kleine slokjes cola. Niet gezond maar als je af en toe een klein slokje neemt... Ik weet niet hoe het komt maar het hielp bij mij een beetje. 
En heel heel heel rustig aan doen. Hoe minder ik deed, hoe beter het ging. 

Sterkte

Bij mij begon de misselijkheid ook bij 5 weken. Non stop misselijk, niet overgeven, maar het lukt niet om genoeg te eten en te drinken. De verloskundige adviseerde mij meclozine te gebruiken, dat zit in Emesafene en dat kun je op recept krijgen. Ze gaf aan dat meclozine ook in reistabletten zit, namelijk in Suprimal en dat je dit veilig kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik gebruik twee tabletten per dag en voel me een stuk beter, fijn om te weten dat je ongeveer de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Koffie, chocola en gekookte eieren moet ik niet eten, maar het is een wereld van verschil. Uiteraard wel even overleggen met je verloskundige.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Droge crackers voordat je het bed uitstapt
Gemberthee (verse gember in kokend water eventueel een theezakje in met suiker/honing)
Bij mij ging vooral veel fruit naar binnen op een dag en verder bijna niets

Terug
Bovenaan