iemand wel eens nagedacht over eicel donatie of draagmoederschap?

Reisa,Dat heb ik niet specifiek eerder gehoord, al wist ik wel dat je van te veel hormonen kanker ed kan krijgen, dus eigenlijk klinkt dat logisch!
Maar ja eigenlijk alles wat tegennatuurlijk is levert risico op!

hey reisa.

daar heeft mijn arts t niet over gehad en heb ik ook niet kunnen vinden toen op t internet.
maar ik ga me er pas echt in verdiepen als ik zeker weet dat ik geen kinderen meer wil.
maar denk dat ik er toch anders over ga denken, als dat echt waar is dat je daar een verhoogde kans op heb.
tis niet de bedoeling dat ik anderen wil helpen, maar er straks zelf aan onderdoor ga.

hey mj,

ik weet niet of ik het mn kind uberhoupt wel zou vertellen hoor aan mn kind. tis een ander eicelletje, maar t kind groeit in mij en ik voed het op.
draagmoeder of adoptie vind ik toch wel heel anders dan een eicel. oke, dat kind heeft dan wel een stukje andermans dna maar tis inprinciepe gewoon mijn kind. ik heb het gewoon gedragen.

moeilijk allemaal hoor, maar ik zie t wel over een paar jaar.

liefs, do

Hoi Do,

Ik zou dat zelf wel willen weten, ik bedoel je merkt niet bij wie je in buik zit, dus adoptie kinderen/draagmoeder kinderen gaan eigenlijk op zoek naar hun dna, hoewel ik zowiezo vind dat je moeder bent als je hem/haar liefdevol opvoed en niet alleen door dna, maar het telt wel, ook je medische achtergrond zit in je dna!
Een draagmoeder kan trouwens ook het eitje van de ´moeder` dragen , dat heb ik laatst gezien!
Blijft een moeilijke keuze natuurlijk!!

Gr MJ

tja..het is natuurlijk wel heel mooi ,dat je een ander ook iets moois zou willen geven..het mooiste wat je in je leven maar kan hebben.een eicel donatie komt volgens mij ook heel wat bij kijken..en ja..ik zou ook nieuwsgierig zijn,het is toch een stukje van jou ,met dna wat ergens rond zou lopen..
misschien,als het een vurige wens van mij zus zou zijn,en het zou bij haar niet lukken..had ik er heeeeeeeeeeeeeel goed over nagedacht.maar ja,zover zijn we niet.
liefs,karin

Het klinkt misschien egoistisch maar daar begin ik niet aan. Dragmoederschap ziezo al niet want dan loop ik zelf kans dat mijn baarmoederwand knapt want die is heel dun geworden vertelde de gyn.
Eiceldonatie ook niet .

groetjes lisette

Hallo Mama's

Wat een hoop verschillende reacties!! Maar goed ook natuurlijk, anders stond ierdereen een eicel af, hahaha

Wij hebben er heel lang over nagedacht en veel over gelezen en gesproken. Er is 1 ding wat toch wel lastig is. De wet is in 2004 aangepast en je kan dus niet meer anoniem doneren. ( iets wat ik dan wel zou willen) Maar je gegevens worden nu aan de huisarts of het kind versytrekt, als het kind dat wilt. Ik zie mezelf niet als de mama van het kindje en zou het ook moeilijk vinden als het ineens op de stoep zou staan, om wat voor reden dan ook. Ik zou dan nooit de deur sluiten. En ik weet niet of ik dat wel wil. Maar dat kan ik misschien nog wel overzien.

De kans dat je borstkanker ofzo iets krijgt, vind ik ook nog te overzien. Het is een kansberekening en die kan ik iedere dag wel op alles berekenen. Dat staat niet in verhouding tot het gevoel wat ik heb, om die mensen te helpen..

Maar ook ik heb mijn eigen gyn gebeld en hij raad het mij voor nu af. Hij weet dat wij nog met de vraag worstelen of wij wel of niet een derde kindje willen ( dat weten we inmiddels wel, want dat willen we;-) En het procces is inderdaad niet goed voor je eigen hormoniale huishouden enzo. Toen ik dat hoorde, wist ik zeker dat ik het niet wilde. In ieder geval nu niet!

Ik heb de mensen gelijk een mailtje gestuurd en verteld, dat ik er helaas van afzag. Toch heb ik me even rottig gevoeld.. Het is zo'n wens voor hun...

@Do, alles wat jij schrijft herken ik mezelf in. Ook ik dacht gelijk, dit is wat ik wil!! Ik had er gelijk zoveel gevoel en emotie bij!! Geweldig dat er mensen zijn, die net als ik met zoveel passie en gevoel leven...

Meiden bedankt voor jullie adviesen en meningen. Het heeft mij geholpen met het nemen van mij besluit.

maar ik zeg zeker niet NOOIT!!

Liefs

Ik wil zeggen dat ik het geweldig vind dat er mensen op de aardbol rondlopen die erover nadenken/doen. Ik weet er geen andere woorden voor.

Momenteel hebben wij zoals jullie weten nog steeds de wens voor een 2de uk, maar sinds nov 2008 nog geen geluk (2 miskramen gehad). Dus voor ons is het niet aan de orde.

Het doet goed om verhalen te lezen van meiden die anderen willen helpen (of daar over nadenken) met een wondertje. Ik vind het dapper!!!

Liefs Lientje

poging nr. 2... (misschien staat er nu 2 keer een stukje)

Ik wil zeggen dat ik het geweldig vind dat er mensen op de aardbol rondlopen die erover nadenken/doen. Ik weet er geen andere woorden voor.

Momenteel hebben wij zoals jullie weten nog steeds de wens voor een 2de uk, maar sinds nov 2008 nog geen geluk (2 miskramen gehad). Dus voor ons is het niet aan de orde.

Het doet goed om verhalen te lezen van meiden die anderen willen helpen (of daar over nadenken) met een wondertje. Ik vind het dapper!!!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan