iets anders: vliegen??

voordat ik aan het werk ga willen we nog graag een weekje weg. Ons dochtertje is dan bijna 3 maanden oud. Heeft iemand ervaring (goed of slecht)met vliegen? Tips? We twijfelen nog erg tussen een last minute naar de zon of in Nederland blijven... Alvast bedankt voor de reacties!!
 
Zelf zou ik dat dus nooit doen, een nog geen drie maanden oude baby meenemen op zo'n vermoeiende reis. Hoe wil je haar dan vervoeren? Wij gaan in maart weer met het vliegtuig op reis, onze dochter is dan bij 11 maanden oud. Als ik jou was zou ik lekker in Nederland blijven, als het tegen valt, ben je zo weer thuis!!

Groetjes
 
Hallo,

Een tip voor als je wilt vliegen is als je gaat stijgen je dochtertje of op een speen/duim/vinger laten zuigen of een flesje aanbieden, dan heeft ze niet zo veel last van de druk in de oortjes met stijgen.
In het vliegtuig kan ze lekker om beurten bij jullie op schoot zitten.

Veel plezier alvast,

Groetjes van Mieke en Lotte
 
Hoi Michelle,

Ik denk er dus heel anders over. Wij zijn met ons mannetje in mei (toen was hij 3 maanden) lekker naar Turkije geweest. Niks zo makkelijk als met zo'n hummeltje op vakantie. Vliegen ging bij ons echt goed, bij het opstijgen een flesje en bij het dalen weer (kwam toevallig zo uit) en op de terugreis (midden in de nacht, fijn chartervluchten) heeft ie de hele reis gepit. Wij hadden het geluk dat we de maxicosi mee mochten nemen in het vliegtuig (altijd proberen!)dan hoef je je kindje niet de hele tijd op schoot. En op vakantie is het echt hetzelfde als thuis, maar dan lekker relaxed, zeker als de zon nog schijnt. Zo'n klein kindje went zo snel. Lekker pitten op het strand in de kinderwagen of in bed en wij met de babyfoon bij het zwembad. En 's avonds hadden wij de babyfoon bij ons als we gingen eten en hij lag te slapen. Gaat echt goed! Vrienden van ons zijn met hun dochter van 8 weken naar Griekenland geweest en dat ging ook goed. En als ze even moet huilen in het vliegtuig: pech hoor voor de andere mensen, dat gaat ook wel weer over! Lekker doen, een weekje naar de zon, daar rust je meer van uit dan een weekje in de regen in Nederland voordat je aan het werk gaat!

Groetjes
 
Ik hoor genoeg ervaringen van meiden waarbij het prima ging, hoor, vliegen. Wij zijn zelf naar Frankrijk geweest (met de auto), maar ik vond het niet relaxed. Je bent toch de hele tijd met je kind bezig, terwijl je niet van alle gemakken bent voorzien, zoals thuis. Nou hadden wij ook wel de pech van een huisje vol vliegen in een buurt waar ongeveer niets te doen was. Ik zou het toch gewoon doen hoor. Zeker als je kindje een beetje makkelijk is.

Veel plezier!
 
He naamgenote,

Met 3 maanden heb ik niet gevlogen, wel met mijn dochtertje toen je 4,5 maand was. Geen enkel probleem hoor: voeden/speentje tijdens opstijgen of landen dan krijgen ze geen last van de oortjes en verder ging het heel goed. Ze lag/zat een beetje op schoot om zich heen te kijken.

Tips:

* maak het geen vlucht van 9 uur ofzo, da's wel heel experimenteel

* zorg dat je (als je kunt kiezen) geen charter hebt die om 05.00 's ochtends vertrekt en om 02.00 weer thuiskomt, word je niet gelukkig van

* check even wat de luchtvaartmaatschappij voor wagen wil, die je mee kunt nemen naar de gate: het is gedoe om hem in te moeten leveren bij het inchecken, want wat ga je dan doen met je meisje, zeker als je ook nog eens twee uur vetraging blijkt te hebben. Meestal wordt hier overigens niet moeilijk over gedaan

* als je flesvoeding geeft, neem een thermoskannetje warm, gekookt water mee. Hoewel de stewardessen wel water voor je op willen warmen, kunnne ze dit niet doen als er turbulentie is, en je zult net zien dat je meisje dan wil drinken.

* geniet: er komen nog een hoop koude maanden aan, ik zou het heerlijk viden,nu even naar de zon.

Groetjes,
Michelle.


 
Hoi Michelle,

Ben zelf met m'n dochtertje gaan vliegen toen ze 6 weken was, het is juist handig als ze zo jong zijn want dan slapen ze nog veel. Gewoon meegenomen in de maxicosi, als je geluk hebt en het vliegtuig niet vol zit, krijg je een extra stoel. Anders moet je haar op schoot houden, dat is iets onhandiger, maar is wel te doen. In mijn geval ging ik terug naar huis, woon op tenerife, dus het was 4,5 uur vliegen, dat vond ik wel maximaal, verder zou ik niet gaan.
Goeie reis en veel plezier !!
 
Hoi michelle

Ik heb juist hele goede ervaringen! Toen mijn dochter 10 weken oud was, zijn we naar Spanje gevlogen en dat ging prima! Ze had nergens last van, sliep overal doorheen etc. Voordeel van vliegen (t.o.v. auto ) is dat je snel op bestemming bent. Vervoer is simpel: je mag kinderwagen meenemen tot aan de gate. Als het vliegtuig niet vol is, krijg je zelfs plekje voor de baby. Het is dan handig om de maxicosi bij de hand te hebben (wij hadden maxicosi in combi met onderstel kinderwagen mee). We vlogen met Martinair, echt heel goed. Veel zorg voor aanwezige babies aan boord, bereid om melk en/of voeding op te warmen etc etc.

Op vakantie naar een warme bestemming is prima te doen voor een kleintje, al kan dat natuurlijk per kind verschillen. Mijn dochter vond het strand heerlijk, ze sliep hele middagen lang!

Volgens mij kun je nu, na drie maanden, best een goede inschatting maken of het goed is voor jullie en je dochtertje. Als ze al gewend is aan verschillende omgevingen en slapen in een ander bedje - hoeft (verder) reizen echt geen problemen op te leveren. Lijkt me juist heerlijk, om de hele dag weer buiten te kunnen zijn!

Succes met je keuze en geniet van je vakantie!
groet,
Charlotte

 
Terug
Bovenaan