iets raars????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Nu lees ik net dat het kan dat als je veel met zwangerschap bezig bent en denk dat je het ook bent dat het HCG hormoon wordt aan gemaakt maar toch niet zwanger bent, wie weet dit ???

Moest ik even kwijt

Judith

hmm daar heb ik nog nooit van gehoord, lijkt mij ook sterk hoor. Waar heb je dat gelezen?

gr mama van MD

Nee hoor dat is niet waar je kunt het op google opzoeken.Je kunt je wel zere borsten krijgen en misselijk worden als je niet zwanger bent en er te veel mee bezig bent schijnt zo.Ik heb dit ook al eens gehad maar bleek niet zwanger te zijn.Prompt de dag na de negatieve test waren de kwaaltjes weg.

De zwangerschapstest, een kleine test met een groot gevolg. Een positieve zwangerschapstest bevestigt je vermoeden dat je zwanger bent. Vanaf dat moment weet je het zeker er groeit een nieuw leven in je. Je zal je nu misschien helemaal bewust worden van het feit dat gezond leven belangrijk is. Ondanks de blijdschap zal je misschien ook wel twijfelen en je afvragen of alles wel goed zal gaan, of je een goede ouder zou zijn, deze twijfels zijn heel normaal. Is de test negatief, dan zal je misschien erg teleurgesteld zijn, en je misschien afvragen of jouw lichaam wel in staat is zwanger te raken. Blijft ondanks een negatieve zwangerschapstest de menstruatie uit, neem dan contact op met een arts.

Hoe werkt een zwangerschapstest. Een zwangerschapstest werkt op het hCG hormoon. Dit hormoon ook wel het zwangerschapshormoon genoemd, maakt je lichaam aan tijdens de zwangerschap. Dit hormoon wordt afgescheiden via je urine, en de zwangerschapstest kan dit herkennen. Tegenwoordig zijn zwangerschapstesten zo licht gevoelig dat ze het kleinste beetje hCG hormoon al in je urine kan vinden. Bij sommige testen is het zelfs al mogelijk om enkele dagen voor de verwachte menstruatie te testen. Dit is echter niet raadzaam omdat veel van de zwangerschappen nog in dit stadium eindigen, zou je niet getest hebben dan zou je niet geweten hebben dat je zwanger was.

Het hCG hormoon komt alleen in je lichaam voor als je zwanger bent, een licht test resultaat betekent dus ook dat je zwanger bent. De enige uitzondering is als je medicijnen gebruikt met het hormoon bijvoorbeeld om een zwangerschap te stimuleren. Gebruik je deze medicijnen en denk je eventueel zwanger te zijn, raadpleeg dan een arts die een echo kan doen om een zwangerschap uit te sluiten.

Veel testen kan je tegenwoordig de hele dag door doen, je hoeft niet meer perse ochtend urine te gebruiken. Wel heb je bij het gebruik van ochtend urine meer kans dat de test duidelijk postitief zal zijn, omdat ochtend urine meer geconcentreed is en daarom meer hCG hormoon bevat.

Kan de test negatief zijn als je toch zwanger bent? Ja dat kan, als je bijvoorbeeld te vroeg gestest hebt, doordat je uitsprong later in de cyclus is geweest dan jij dacht, waardoor jouw lichaam nog niet voldoende hCG hormoon heeft aangemaakt. Blijft je menstruatie uit, herhaal de test dan naar een paar dagen. Gebruik ochtendurine, deze bevat meer hCG hormoon. Waardoor de kans van slagen van de test groter is.

ik heb dat gelezen via (google ben iker terecht gekomen) een forum.
De naam weet ik echt niet meer.
Maar hier stondt ik echt zo van te kijken dat ik het even kwijt moest.
Toch wel vreemd he?
Dan ben je volgens mij echt ziek in je hoofd.
Je komt heel wat rare verhalen tegen als je her en der eenn leest
Groetjes

ik heb dat wel gehad dat er op de test een streepje te zien was zere bosten en misselijk 3 weken overtijd ma toen ik smiddags bij dokter teste was er niks meer te zien en heb 3 maand overgeslagen met ongesteld zijn dit was 2 jaar terug al maja volgens mijn huisarts heette dat schijnzwanger zijn juist omdat je wel die symptomen hebt maar geen hcg gehalte

liefs miranda
34 wk

DAt is het vervelende van internet soms word je er erg onzeker van.Zo las ik destijds dat je kindje kon uitdrogen met 6 maand als hij van 7 tot 7 sliep.(dat deed mijn zoontje dus toen al )Ik was zo in paniek en dacht gewoon dat mijn zoontje aan het uitdrogen was.Stom eigelijk maar ja je kunt heel onzeker worden als je te veel leest.Maar soms heb je er wel weer veel aan.

Terug
Bovenaan