Iets toevoegen aan flesvoeding?

Hoi allemaal, mijn zoontje van ruim 11 maanden dronk tot vorige week bij mij borstvoeding. Sinds vorige week ben ik overgestapt naar flesvoeding maar hij wordt heel hongerig, huilerig en vroeger wakker. Is er iets om aan de fles toe te voegen dat hij voller zit? Met borstvoeding is dit echt nooit gebeurt..
Alvast bedankt! Groetjes

Hi,

Ik zou niet zo zeer iets gaan toevoegen aan de melk maar meer gaan kijken naar wat hij
Inmiddels verder al eet. Borstvoeding is natuurlijk perfect afgestemd op de honger behoefte van je kindje, kunstvoeding is dat niet dus het kan inderdaad maar zo zijn dat hij meer honger heeft nu. Misschien kun je dus langzaamaan zijn gewone eten wat verder uit bereiden?

Je kunt pap toevoegen aan de avond fles (in een fles met papspeen of dikker maken en met een lepeltje geven) en inderdaad het eten op de dag wat uitbreiden. Bijv meer brood tussen de middag, nog wat yoghurt na het eten, naja ik weet niet wat je kindje al krijgt, maar dat kun je wat ophogen. Als er overdag te weinig gegeten wordt is onze dochter van bijna 11 mnd ook eerder wakker hier dan andere dagen.

Hoeveel flessen geef je nog?

Ik zou ook kijken of je vast voedsel meer ksn uitbreiden, met 11 maanden is 2 flessen (7.00 en 19.00) echt al ruim voldoende.
Met 12 maanden zou je al het mogen stoppen met flesvoeding en overschakelen op gewone melk.
Dat lukte hier bij m'n dochters nooit exact met 12 maanden, maar vanaf 11 maanden gaf ik nog 2 flessen, met 13 maanden nog 1 fles (alleen avond) en met 15 maanden compleet van de flessen af.

Als ontbijt kun je een papfles maken (als avondfles ook natuurlijk) of havermout geven als ontbijt of gewoon een boterham erbij.
Verder gewoon vast voedsel overdag en tussen de middag is een fles niet eens meer perse nodig met 11 maanden. Mag nog wel, maar je 'moet' het toch gaan afbouwen rond 12 maanden.

Bedankt dames!
Hij krijgt smorgens Brinta (200 ml)
Dan een fruithapje van 200 gram
12.00 een boterham (meer spuugt hij uit) met water of thee
Smiddags een koekje met water of thee
Savonds een potje groente
Daarna dus zijn fles

Met melk en pap zit je goed dan. Maar dan zou ik wel werken aan vaste voeding toevoegen. Alleen groenten is savonds met 1 jaar echt niet meer voldoende. Daar mag gerust een koolhydraat en eiwitbron bij. Hij kan gewoon met jullie mee-eten inmiddels. En pureer je alles nog? Dat kun je ook af gaan bouwen. Dat vult beter en is ook gezonder op den duur. Zijn avondeten wat minder fijn pureren en zacht fruit in stukjes ipv gepureerd.

Terug
Bovenaan