Iew iew, uitstrijkje!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

ik heb vandaag een brief gekregen met een oproep om een uitstrijkje te laten maken bij de huisarts in het kader van het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. Deze brief kreeg ik vorig jaar ook maar toen kwam ik er mooi onderuit omdat ik zwanger was. Nu heb ik een afspraak gemaakt voor aanstaande dinsdagmorgen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er als een berg tegenop zie. Ik vind dat ik na drie zwangerschappen wel genoeg gewroet heb gehad. Maar ja, omdat ik de kans dat ik voor dinsdag zwanger raak nihil acht zal ik er toch aan moeten geloven. Ik moet een formulier invullen en neerzetten wanneer mijn laatste menstruatie was, maar dat was voor mijn zwangerschap en ik heb echt geen idee wanneer dat was. Ik hebweleens gehoord dat het geven van bv de uitslag van een uitstrijkje kan beïnvloeden, maar volgens de assistente is dat geen reden voor uitstel. Anders zou ik volgens mij alsnog voor de zes jaar bv gaan. Hebben jullie ervaring met dit uitstrijkje?

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Ik kan je zeggen dat vergeleken met alle onderzoeken die ik heb gehad tijdens mijn zwangerschap dit uitstrijkje niets voorsteld.   Ik ben inmiddels 35 jaar dus het is al wel weer een tijdje geleden maar het valt echt ontzettend mee. Ik weet niet of je tijdens een van je zwangerschappen ooit een eendenbek geplaatst hebt gehad maar dat was het enige vervelende dat dit uitstrijkje had. Het weghalen van je baarmoederhalsvocht (of zoiets) stelt niets voor en voel je eigenlijk niet.

Ik zou me niet te druk maken als ik jou was.

Groetjes
Inge

hoi

ik heb ook een oproep gekregen vorig jaar.
heb toen met de organisatie ( weet ff de naam niet meer) gebeld en zij adviseren het niet te doen en de oproep bewaren en als je gestopt ben gaan.
beter advies lijkt mij niet mogelijk.

gr natasja

hoi marloes,

ja shit he zo'n brief maar het valt ontzettend mee hoor en het is voor het goede doel toch? Ik kwam er toen ook onderuit omdat ik zwanger was en daarna volgens mij omdat ik nog bv gaf. Ik dacht maar weet niet meer helemaal zeker dat het dus niet handig is om te doen als je nog bv geeft. Ik zou als ik jou was even bellen met die organisatie.

groetjes chimene

Hoi Marloes,

Toen ik vorig jaar de brief kreeg mocht je niet deelnemen als je zwanger was of borstvoeding gaf. Dus ik zou het maar even goed navragen als ik jou was.
Je moest minimaal een half   jaar gestopt zijn met borstvoeding geven voordat je aan het onderzoek deel mocht nemen.
Hier kan ook ieder moment die brief weer op de mat vallen, deze keer kom ik er echt niet onderuit (ben niet zwanger en geef ook geen bv meer).

Liefs Saskia

Ik heb een keer een uitstrijkje moeten laten maken. Toen ik de eerste oproep kreeg was ik ook lekker zwanger haha, maar ja het jaar daarna moet je dan toch.. Ik keek er ook niet naar uit, maar de assistente stelde me gelukkig goed op mijn gemak en ja het moet toch... Ik denk altijd maar dat het voor je eigen gezondheid is, en dat het je misschien ooit een hoop ellende bespaart...
Succes!!
Gr. Anne-Marie

PS: neem iets van een inlegkruisje mee, want ik verloor wel wat bloed toen..

Hoi meiden,
ik denk dat jullie het erger maken dan het in werkelijkheid is. Toen ik 30 werd heb ik ook een uitstrijkje gehad en ik moet zeggen dat het reuze mee viel. Het is even een rot gevoel maar t stelt niet echt veel voor hoor. En kom op het is natuurlijk wel belangrijk dus even doorbijten!

Succes,
groetjes van Sonja

Hoi,
Toen ik 30 werd en een eerste oproep kreeg,  moest ik het ook uitstellen ivm de geboorte van mijn zoontje. Die werd 6 dgn voor mijn 30e verjaardag geboren nl..
Maar kan me ook herinnneren dat er in de brief stond dat je pas 6 mnd na het stoppen met de bv een uitstrijkje kon laten  maken, ook vanwege het resultaat..
Is dat nu veranderd?
Ik ben nu net vorige week 35 geworden, en kan dus binnenkort weer een oproep verwachten..
Maar inderdaad, gewoon meteen bellen voor een afspraak, dan ben je er vanaf.
Het klinkt inderdaad erger dan het is!
Ze schrapen wat slijm weg, en dat is het dan ook wel..Wij vrouwen zijn wel meer gewend toch!!
Doen dus dames!!
Hahaha!
Gr Rina

Terug
Bovenaan