Iew iew, uitstrijkje!!!

hoi,
ook ik denk dat het beter is om een onderzoek te doen als je weer menstueerd. doordat je een tijd niet menstrueerd en je hormoon verhouding anders en dat zie je in de cellen van je uitstrijkje terug. om een goed uitstijkje te hebben moeten er namelijk meerdere cellen aanwezig zijn, en die kans is vele malen groter als je weer menstrueerd. ik heb stage gelopen op een lab. waar we deze uitstrijkjes moesten beoordelen. dus ik kan het weten....... en dan nog iets zo'n uitstrijkje is niet verplicht het is een bevolkingsonderzoek waar je vrijwillig aan mee MAG doen. maar aan de andere kant het is voor jezelf wel een zekerheid of je iets hebt of niet want ook infecties worden hierdoor opgespoord.
ik hoop dat je er wat aan hebt, groetjes famke

Hoi dames,

bedankt voor al jullie reacties. Het lijkt mij ook logisch om te wachten totdat ik geen borstvoeding meer geef. De menstruatie is lastig omdat ik cerazette slik en geen stopweek heb. Omdat er in mijn familie iemand aan baarmoederhalskanker is overleden wil ik het wel laten onderzoeken, alleen ben ik het gewroet een beetje beu. Op de website staat dat het geen bezwaar is als je borstvoeding geeft, maar dat vind ik vreemd omdat je lichaam daar toch op reageert.

Nou ja, ik vraag het maandag nog maar een keer aan de huisarts. Het idee alleen al dat die gichelende muts van een assistente dat onderzoek moet doen maakt me niet blij. Dames, ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes van arloesM

Nou ja, kan niet eens mijn naam meer netjes schrijven.

Groetjes van Marloes

De eerste keer dat ik die brief kreeg had ik ook iets van iew iew
Sonja schrijft over een rotgevoel,  ik vind het helemaal geen rot gevoel. Ik vond het een beetje kriebelen en dan is het al gebeurd.
Het duurt bij elkaar misschien 5 minuten (met aan en uitkleden erbij) Het uitstrijkje zelf duurt twee seconden.
Het is wel belangrijk dat je je ontspant. Dan is het zo voorbij.

Het is gewoon een beetje raar dat je weer met je benen wijd moet. Daar heb ik altijd wat moeite mee.

Hoi Marloes,

Toch echt laten doen hoor, wel in ieder geval min.6mnd wachten na je bevalling. Sta zelf nu al zo'n 3 jaar onder behandeling van de gyn ivm foute uitslag van het bewuste uitstrijkje (valt idd mee hoor zoals hier boven al wordt geschreven). Dat was dus minder, maar ben natuurlijk blij dat ik het heb laten doen. Ik had uitslag nr.2 (gaat van 0 tot 5, hoe hoger hoe slechter eigenlijk). Ondertussen ben ik een aantal uitstrijkjes en onderzoeken verder (o.a. zonder verdoving weghappen/snijden van een stukje baarmoederhals weefsel, dit doet dus wel zeer!). Laatste keer dat ik ben geweest, was 1mnd voordat ik zwanger werd en toen was de uitslag nog steeds nr.2 (soms gaat het spontaan weer naar 0), toen was er twijfel om te opereren of niet (baarmoederhals strippen), waardoor de kans op een natuurlijke manier zwanger raken  zeer klein  zou worden, gezien onze kinderwens heb ik dit toch laten uitstellen, direkt 1 mnd later zwanger en moet vlgd.maand weer op controle, ben bang dat dit nu weer niet goed is en dat ik geopereerd moet worden, probeer dit wel uit te stellen, uitslag 2 is nog zeker niet erg, bij 3 laat ik het wel doen.

groetjes en succes,
xx Roos xx

Hai,

Het stelt NIKS voor! 1 x niezen en  je bent alweer aangekleed! Enne het is ook nog eens heel belangrijk om te gaan!

Succes!
gr.Ing

Hoi Marloes,

Ik heb het al een paar keer gehad en vind het helemaal niet erg. Geen pijn, wel een beetje een vervelend gevoel.
En na de bevalling en de abcessen tijdens mijn zwangerschap zal ik er helemaal geen last van hebben.
Wel ligt het er aan wie het doet denk ik....

Succes in ieder geval.

groetjes Mariska

ps en schaamte heb ik niet meer, tijdens de bevalling en zwangerschap hebben er wel heel veel mensen tussen mijn benen gekeken.

Nou dames,

vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest. Gelukkig was de dienstdoende assistente een hele aardige oudere dame en voor ik het wist had ik het al achter de rug. Wat kan ik me toch drukmaken om niets . Volgende week dinsdag kan ik bellen voor de uitslag. Bedankt voor al jullie reacties.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan