IJs!

Hoi Gerdientje,

Bedankt voor je reactie.
Als ik iets niet zeker weet dan vraag ik het. Vergeet niet dat dit mijn eerste zwangerschap is en alles nog nieuw is.   En nee, ik ben nog niet naar de verloskundige geweest, ben nog in de 6e week.

Wat mijn vragen betreft, er komen altijd reacties op van meiden die iets dergelijks ook wel willen weten.

Nee ik ben niet onzeker en niet bang.... misschien een  klein beetje van beide maar niet meer dan een gemiddelde zwangere denk ik.

Wat betreft de vraag over IJS, Ijs bestaat uit melk, en weet ik veel wat voor melk ijsproducenten gebruiken? Hetzelfde als met die gorgonzolakaas. Vraag je bij de AH of het gepasturiseerd is of niet, staat er in eht AH boekje gepasturiseerd, kom je thuis staat er op het product zelf rauwe melk..tja...ik ben gewoon erg op mijn eten aan het letten en wil alles goed doen. Dat verdiend mijn kindje.

Liefs Aicha.
 
Volgens mij mag je dat ijs gewoon hoor!!! Ik had in die eerste maanden van de zwangerschap echt onbedwingbare trek in........(ja je raadt het al).....caramelijs!!! Gelukkig ging dat na een tijdje wel over want gezond is het natuurlijk niet, in ieder geval niet de hoeveelheden die ik toen kon eten. Maar kwaad kan het niet hoor!

Groeten Landi
 
Hoi Aicha, en alle andere ijsverslaafden hihi.
Ik heb zelf ook die vreselijke behoefte gehad in mijn zwangerschap.
Ik heb zelf in een cafetaria gewerkt en weet dat die niet altijd zo zorgvuldig zijn met het ijs. Kijk dus uit met softijs en niet te vergeten milkshakes!!
Waar je eigenlijk zeker kunt zijn van een "goed" ijsje/shake is bij de mc Donalds. Daar zijn de controles zo streng dat kan bijna niet fout zijn.
En idd gewoon het ijs in de supermarkten. Succes met de zwangerschappen!!!
En Aicha, gewoon blijven vragen hoor las je iets niet weet. Beter voorkomen dan genezen nietwaar!!!
Groetjes Mirella
 
Hoi Mirella en de rest van de zwangeren,

Dank je wel voor jullie reacties in elk geval. Zoals Mirella net al zei, beter voorkomen dan genezen, dus ik vraag lekker maar raak, hoe meer ik vraag hoe meer ik weet en zo kom ik of komen we niet voor verassingen te staan.

Liefs Aicha.
 
hoi hoi

Sorry mirella, dat ik dit ga zeggen. Ik wil je niet aanvallen, maar ik ben dus doodziek geweest van een mac donalds softijsje. Ik had toen een ernstige voedselvergiftiging opgelopen. Dus ik zou niet zomaar iets aanraden. Maar ze zijn idd streng bij de mac, maar een fout is natuurlijk mogelijk, met alle gevolgen vandien. En ik ben al zo gek op softijs......ik wil softijs!!!! Maar ik durf het dus echt niet eten.

liefs janine
 

Hoi dames!
 
Ik ben nu 1,5 maand zwanger, het is nog allemaal erg spannend en ben telkens aan het opletten wat ik nou mag eten..
Vanavond gaan m'n vriend en ik eten bij vd valk. Bij vd valk hebben een 3 gangen menu gekregen van een kennis.
Mag je wel ijs van vd valk hebben? Op hun website staat dat het ijs door een ijsmaker en patissier wordt gemaakt.
Dat lijkt mij gewoon veilig toch?? Ik hoop dat er nog iemand reageert voor vanavond 
 
Alvast heeel erg bedankt!
 
Nikki
 
Terug
Bovenaan