IJzer tekort

Hallo allemaal,

Ik ben nu 11 weken zwanger en kreeg gister van de verloskundige te horen dat ik ernstig ijzer tekort heb.
Nu wil ik graag weten zijn er meer zwangeren met dit probleem en wat er aan te doen behalve ijzerpillen slikken.
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik heb dit eerder geregeld gehad toen ik niet zwanger was.

Het beste is (zoals zoveel dingen) voorkomen is altijd beter. Goed op je voeding letten. Er zijn diverse dingen waar veel ijzer in zit. Dagelijks een boterham met appelstroop zou in principe al voldoende moeten zijn.

Ik zou het (als je klaar bent met je pillenkuur of al tijdens) proberen op te lossen met voeding, want die ijzerpillen, daar wordt je echt niet happy van. Ik in ieder geval niet!
 
wat ook heel goed is als aanvulling tijdens de zwangerschap is floradix kruidenelixer (bij reform of apotheek) is op natuurlijke basis en je kunt roosvicee ferro drinken er uiteraard goed op de voeding letten, groene groentes etc.....Dat lijkt mij idd ook wat beter dan die pillen... sterkte!
 
Wat je ook kunt proberen is:
Roosvicee Ferro (met toegevoegd ijzer)
Of Floradix (natuurlijke ijzer) Dit kun je kopen bij een reformwinkel of natuurwinkel. Dit was de tip die mijn verloskundige mij gaf.

Succes ermee!
Liefs Dana
(41wk6dg)
 
Had je dit wellicht niet beter aan je vk kunnen vragen??
Anyway, IJzertekort is een veelvoorkomend "probleem" bij zwangeren. Als je al ijzerpillen slikt lijkt me dat afdoende. Maar je kunt ook je voeding aanpassen. Roosvicee ferrro bevat ijzer. Kun je drinken en in je yoghurt doen. Spinazie bevat ijzer. En nog wat dingen. Mischien effe googlelen?
sterkte.
 
Hallo Marian,

Van ijzertabletten kan je erg last van verstopping krijgen, en sommigen worden er erg misselijk van.
Probeer goed op je voeding te letten en wat ook goed werkt is elke dag 15cc Floradix, dit is een kruidenelixer vol met vitamines en mineralen en helpt uitstekend bij een te laag ijzergehalte. Neem het in met versr jus 'd orange en het wordt nog beter opgenomen!
Floradix is te koop bij de drogist en apotheek.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan