ik baal ervan

Hallo,

Vandaag bij de gyn geweest. En heb een inwendige echo gehad.
Ik zelf dacht dat ik 6 weken was. Maar de gyn dacht iets korter.
Het kindje was 5 mm en er was nog geen hartje te zien maar dat had de gyn al gezegt.
Dat met 6 weken niet altijd al een hartje te zien is. Ik was al onzeker en nu nog meer.
Moet met 2 weken terug komen om te kijken of dan alles goed is.
En hoever ik precies ben. Heeft iemand het zelfde meegemaakt en klopte toen met wat de eerste keer was. Ik heb op Internet gezocht en daar staat bij heel veel dat het kindje met 6 weken 5mm is.
Dus dat zou kloppen.
Ik weet het even niet meer. Maar wou even mijn hart luchten.

Hey,

Maak je geen zorgen hoor!
Het is heel normaal dat ze nu nog geen hartactie zien.
Vaak kunnen ze op z'n vroegst bij 6.5 week pas hartactie zien.
Bij mijn oudste was het zelfs pas bij 7.5 week.
Het is  moeilijk maar je zult echt even 2 weken geduld moeten hebben.
Zolang je geen krampen/bloedverlies hebt, moet je er maar vanuit gaan dat het goed zit anders maak je jezelf helmaal gek.
Veel succes!!

gr. Cora

Hoi,
Ik snap je helemaal! Ikzelf ben 15 maart voor 't laatst ongesteld geweest, vorige week test gedaan en positief!   Nu ben ik altijd vrij onregelmatig ongesteld, dus ik had er al wel rekening mee gehouden dat ik mogelijk een paar weken later uitgerekend zou zijn als dat je vanaf 15 maart zou gaan rekenen. Ik kon afgelopen maandag naar de verloskundige voor een echo, helemaal spannend dus. Als je vanaf 15 maart zou rekenen zou ik dan 9 weken en 1 dag zijn. Ik kreeg een inwendige echo, en helaas zag ze wel iets zitten, maar nog geen hartje. Ik zou dan rond de 4 a 5 weken zijn. óf 't vruchtje is gestopt met groeien.. Pff.. Nu voel ik me alleen echt heel misselijk enzo, echt een zwanger gevoel dus. 11 juni mag ik terug voor weer een echo.
Echt heel spannend!
Maar zolang ik me nog zo beroerd voel, en geen bloed ofzo verlies, ga ik er maar vanuit dat 't goed zit.

he dankje wel meiden voor jullie berichtjes.
Ik heb even op internet gespeurd en bijna overal staat als je 6 weken zwanger bent is je kindje ongeveer 5 mm en dat was die van mij dus.
Dus ik probeer maar weer tegenieten en daar aan tedenken.

mammaaa hoe groot was die bij jou dan????

Ze was aan 't meten en 'k hoorde haar zeggen 5 a 6 mm. Maar welke vorm had 't bij jou? Bij mij was 't rond. Vaag joh! Ik baalde echt enorm. "k hoopte toch wel   om gewoon een kindje te zien met een kloppend hartje, maar ja. Wie weet is 't bij de volgende echo wel allemaal goed.. Nog 3 lange weken...

Bij mij was het van hoofd tot stuit.
Dus jij moet nog 3 weken wachten. Ik mag 3 juni weer heen.
Wel eng hoor.
Maar heb heel internet uitgepluist naar site's waar de lengte staat van een zwangerschap met 6 weken. Dan zit ik wel goed. Maar ja ik snap er ook niet veel van misschien meten ze toch anders

Hoi Sandra24,

Ik herken je verhaal helemaal.
Ik heb ondertussen al  3 echo's gehad en heb de 25e mijn  vierde echo alweer.
2 Weken geleden gingen wij helemaal gelukkig naar het ziekenhuis, we dachten dat we toen ook 6 weken waren.
Ik heb trouwens PCOS, dus ja een hele wisselende of geen eisrpong.
Maar goed kreeg een inwendige echo, niks te zien, alleen een klein vochtplekje.
We schrokken ons rot, ze hadden het gelijk over een miskraam die eraan zat te komen of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, of ik was nog heel heel heel vroeg zwanger, nog geen 4 weken.
Maar goed 2 dagen later weer bloed laten prikken, HCG was heel goed gestegen, moest weer terug komen voor een echo.
Er was na 2 dagen een mooie zwangerschapsring te zien, ze zeiden dat ik waarschijnlijk bijna 5 weken was.
Moest een week later weer terug komen voor een echo en dan zouden we volgens die gyn een hartje moeten zien.
Nou afgelopen vrijdag weer geweest, het was heel goed gegroeid ( 3 mm ), maar nog geen hartje te zien, we schrokken weer.
De gyn zei dat het goed was dat het gegroeid was, maar dat ik waarschijnlijk nog korter zwanger ben dan ze dachten, dus met deze echo 5 weken.
Ingewikkeld verhaal dus, maar goed we moeten dus maandag de 25e weer terug voor een echo en dan moeten we het hartje zien kloppen, zo niet dan is het foute boel.
Ik heb er een heel goed gevoel over, aan de hand van de grote zou je inderdaad ook nog geen hartje kunnen zien en helemaal niet bij 5 weken.
Dus ja erg spannend allemaal, we kijken al uit naar maandag.

Je leest het ik herken je verhaal helemaal, heel veel succes met het wachten op je volgende echo!!!!!!!
Heb vertrouwen dat het goed is.

Liefs Triesje

Hallo Triesje

Je was 3mm gegroeit of het was 3mm.
Ja ik ben zo met die mm bezig. Hij heeft die van mij gemeten van hoofd tot stuit en kwam uit op 5 mm en dat lees ik ook overal dat het met 6 weken ongeveer 5mm is
Ik leef met je mee. Ik hoop zo dat het allemaal goed verloopt .Is dit je eerste of 2 de kindje.
Het is bij ons de tweede en bij de eerste bleek ik ook een weekje korter zwanger te zijn.
Maar had toen een onregelmatige cyclus en nu de laatste maanden niet meer.

Terug
Bovenaan