Ik baal van het kdv

Ik komal bijna 8 jaar bij hetzelfde kdv maar momenteel baal ik ervan als een stekker. Het was altijd een heel kleinschalig kdv en iedereen kende elkaar. Ongeveer 3/4jaar geleden is er een stuk aangebouwd als uitbreiding en sindsdien rommelt het continu op de groepen.
In de dremesgroep waar levi zit zijndank ik het afgelopen jaar wel 15 nieuwe leidsters gekomen die ook allemaal weer weg zijn gegaan. Iedere keer moeten de kids weer aan een nieuw gezicht wennen en iedere keer moet je weer uitleggen wat je kind wel en niet mag en gaat het natuurlijk eerst weer fout. Nou heeft Levi niet zoveel last meer van zijn koemelkallergie,alleen eczeem maar daar heeft hij geen last van alleen ziet het er niet uit. Dan komik hem weer halen en dan ziet hij er weer uit als een krentenbol en heeft hij weer iets gekregen wat niet mag.
Nou was d erust eindelijk teruggekeerd en er zou niets meer veranderen. Maar nu heeft 1 leidsteer van zijn groep opgezegd en 1 heeft iets met haar schouder en komt ook niet meer terug. In plaats van de andere leidsters van de groep te behouden gaan ze weer het hele kdv verdelen zodat er overal nieuwe gezichten komen. Ik baalde dus echt als een stekker afgelopen vrijdag. Zijn juf die opgezegd heeft gaat per 1 april weg maar moet per as maandag al van de groep af en wordt dan als invalster gebruikt.

ik heb vrijdag echt even mijn beklag gedaan bij ook al weer een nieuw hoofd en een nieuw adjunct hoofd. Schiet je ook geen reet mee op want die was net begonnen en wist ook van niets. Ze hebben ook echt een machtspostitie want je kan niet zonder en voor jou 10 anderen. De kwaliteit wordt er ook niet beter op en aangezien ik Levi als eens uit de slaapzaal heb gehaald met zijn silly billy slab (waar plastci in zit) nog om zijn nek wordt het vertrouwen er ook niet beter op. (dat was trouwens door een invalkracht gedaan waarvan het contract ook niet verlengd is maar toch).

Zo even lekker mijn verhaal van me af gegeschreven en ik word maandag teruggebeld maar daar wordt je toch niets wijzer van. Zal het nog2 jaar ermee moeten doen.

groetjes chimene

he bah, natuurlijk heb je geen vertrouwen meer in het kdv. Maar kun je niet bij  1 of ander overlappend orgaan je beklag doen. Want dat soort dingen moet je toch ergens kunnen melden lijkt mij. Al zullen ze er misschien niet direct iets aan kunnen doen, dan is het in ieder geval duidelijk dat het daar bij dat   KDV helemaal niet goed gaat.

Dat lijkt me erg vervelend. En inderdaad je hebt gelijk. Je bent er min of meer van affhankelijk. Toch hopen dat ze er wel rekening mee houden en het nu wat stabieler wordt met leidsters. Want dat is toch erg belangrijk voor je kind maar ook voor jezelf.
Lijkt me inderdaad lastig hoor dat je steeds alles weer opnieuw uit moet leggen en dat er dan soms ook nog geen rekening mee wordt gehouden.
Ik ben nog ff nieuwsgierig naar de eczeem van Levi, want Isabelle heeft opeens ook erg veel last van eczeeem en we hebben er een antibioticacreme met hydrocoriston voor gekregen. Moeten binnenkort weer op controle. Maar wat is bij Levi dan een mogelijke oorzaak? Bij Isabelle is er nog niks van bekend. En heb je daar dan op laten testen ofzo?

Alvast bedankt voor je antwoord!
Groetjes Babybelle

Hoihoi,

levi heeft een koemelkallergie en is ook voor een bepaald soort fruit allergisch,weet alleen nog niet waarvoor. Als hij roosvicee met al die vruchten krijgt zit hij meteen onder de eczeem en ook de multivruchten drankjes hebben hetzelfde resultaat.
Allergien zitten heel erg in de familie en ik heb er zelf ook veel last van. Gelukkig heeft hij 9 van de 10 keer weinig last van het cezeem want zal die zalfjes zijn gewoon slecht. Bij de anderekinderen en bij levi ook regelamtig hydocortison zalf gekregen maar dat helpt alleen tijdens het smeren en het is zo slecht voor de huid (wordt er erg dun van). Die gebruik ik dan ook alleen maar als het echt heel erg is en hij erook veel last van heeft.
Er is ook iets op het kdv waar hij (en de oudste 2 hadden dat ook) niet tegen kunnen. Ik dnek zelf dat het iets met het wasmiddel is want zodra er niet meer geslapen werd tussen de middag was het bij deoudste 2 over.

Maar ja het blijft vervelend dat eczeem en heel vaak is er ook weinig aan te doen en is het onduidelijk waar het vandaan komt. Ik hoop dat er bij jullie wel duidelijkheid over komt want dan kan je er rekening mee houden.

groetjes chimene

Hoi,
Idd een lastige situatie..ik ken het helaas maar al te goed..
Ik werk zelf ook op een kdv, en wegens allerlei omstandigheden, waar echt weinig aan te doen is...is er mn op 1 groep ook echt veel wisselend personeel te vinden. Er komen ook allerlei klachten binnen. Bij ons kiezen ze er echter voor om dan niet op andere groepen met personeel te schuiven, maar gewoon het probleem op 1 groep te houden. En momenteel word die groep ontzien met nieuwe plaatsingen.
Dus eerst de boel weer op orde krijgen zeg maar.
Een aantal keer ging een collega weg omdat ze elders een andere baan hadden, maar ook veel ziekte dingen, als een knieoperatie, auto-ongeluk, longontsteking etc..Weinig aan te doen.
Zo begrijpelijk dat ouders klagen..
Ik heb Lieve ook op de groep naast de probleem groep, gelukkig heeft ze er weinig moeite mee. Ik zit er natuurlijk ook wel bovenop, maar toch!
Er word hard aan gewerkt, en idd is inval soms helemaal niet geschikt. Wij vullen na een werkdag dan een formulier in over die persoon, en geven aan dat we die niet weer willen.
Dus dat gaat gelukkig goed.
Alleen soms nemen ze mensen voor vast aan..echt ongelofelijk. die werkt al 17 jaar bij onze stichting,maar ik snap niet hoe.
Echt geen uitstraling, en geen motiverend persoon.
Maarja, ze moeten haar werk geven zeg maar.
Voor mezelf is het soms ook een reden dat ik denk; ik ga wat anders zoeken..''
Maarja, voor de kids en ouders daar ook niet leuk.
Ik werk er al heel lang, en voor sommige ouders ben ik het kdv..
Dus ja, lastig.
Weet zeker dat als ik wegga, er kids afgaan, en dat is niet opschepperig bedoeld!!
Je zou een ander kdv kunnen overwegen, maar ja dat is geen garantie voor verbetering.
En je zoon moet weer wennen en al...Ik zou het idd wel bespreekbaar maken, en houden!
Geef maar aan wat je dwars zit.
Succes ermee..
Gr Rina

Hoi Chimene,

Waarom probeer je geen ander KDV? Wij hadden totaal geen goed gevoel bij het KDV waar ze na de verhuizing vorig jaar heen was gegaan, dus nu hebben we haar weer terug gedaan naar het 'oude' KDV. Weliswaar verder weg, maar wel zijn we heel tevreden.

Is het probleem met het huilkind wel opgelost?

groetjes Maris

Hoi Maris,

een anderkdv is geen optie. Ten eerste zijn er enorme wachtlijsten en heeft het andere kdv een open deuren beleid en dat vinden wij niet geweldig.
Ik was altijd echt super positief over hte kdv hoor vooral omdat het zo klein was. Ze kunnen erook niet altijd wat aan doen als mensen opzeggen maar het is echt de groep waar Levi nu zit die steeds de dupe is.Over 3 maanden gaat hij naar de ukken en dat is (blijft hopelijk ook zo) een super stabiele groep met leuke leidsters zonder wisselingen. Een vriendin van mij is ook adjunct directeur op het kdv maar was er vrijdag niet anders had ik het gewoon even goed met haar doorgenomen en was ik er het weekend niet mee blijven zitten.

Enne dat gedoe met slapen, Levi maakt er nu zelf ook een potje van en gaat zelf nu ook alleen maar gillen en keten met slapen. Echt geweldig ,ze hebben hem nualeen week bij de ukken op de slaapzaal gelegd (waar ze op de stretchers liggen) en dat schijnt aardig te gaan. Nou ja de dagen dat hij thuis is haalt hij zijn slaap dubbel en dwars in.

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Erg vervelend zeg.... Hopelijk gaat het op de nieuwe groep beter! Het beleid lijkt met niet zo goed bij het KDV of wel?
Bij ons is er eigenlijk bijna nooit een wisseling van leidsters. Bij het KDV waar ze 4 maanden op heeft gezeten had ze 2 vaste leidsters en verder elke dag een ander van het uitzendbureau. Die waren totaal niet geinterresseerd in Feline. Vroeg je hoe ze geslapen had, zeiden ze JA GOED. Dus dan vroeg ik HOE LANG en kreeg ik als antwoord WEET IK NIET WANT IK WAS ER NIET DE HELE DAG.
Is dat wel beter waar jij zit? Want dat vond ik oa een van de dingen waardoor we besloten hebben haar terug te doen naar het oude KDV.

Vervelend dat de andere KDV's zo'n lange wachtlijst hebben, dat is dus ook geen optie...

groetjes Maris

ps de broek, trui en shirt zitten nog super!

Terug
Bovenaan