Ik ben 2 en zeg NEE tegen eten

O.k ik wil ten 1e even zeggen dat ik me absoluut geen zorgen maak of Zifjon genoeg binnen krijgt, maar ben benieuwd of jullie voorheen zo beeldig alles eten peuter ook veranderd is in een ik lust bijna niets meer draakje.

Zifjon is gek op eten maar begint nu zijn avond eten pertinent te weigeren. botherhammen en gek genoeg rauwkost vind hij heerlijk, maar een warme prak hoeft echt niet meer voor hem. Hij krijgt ook niets anders van mij en ben erg consuquent daarin. het komt dus nu al weken voor dat hij met 1 of geen hap eten naar bed gaat. (wel altijd yoghurt als hij geprobeerd heefd). Wat doen jullie dan ?? volgens mij is de beste remedie negeren en gewoon gezellig samend oorgaan met eten. ik haal ze bord ook meteen weg zodra hij gaat spelen ermee (lees: gooien en in zijn haren smeeren). Ach ja zal wel weer over gaan hij weegd 15 kilo dus een kilotje minder zal niet zo snel opvallen bij de hollandse knul.

gr van Mariska mama van Zifjon en Zilvian

Ik herken dit niet van Bo (nu net 2), maar wel van Skip toendertijd.... maar na een paar keer streng optreden was het over en sindsdien eet hij weer gewoon... hij wilde gewoon kijken wat wij zouden doen als hij niks at.... nou, boos worden dus haaha. Wil niet zeggen dat dit bij andere kinderen ook werkt, maar bij die van ons dus wel. En ik zorg wel altijd dat we iets eten waarvan ik weet dat ze het lusten... en bij Skip gaf ik soms ook wel eens een potje Olvarit, omdat ik wist dat hij dat wel at. Nu is hij 3,5 en nooit meer problemen, eigenlijk.
Succes!!
Groeten, Noor

Hoi Mariska,

fijn is dat die fase van ik ben 2 en zeg nee....... Ook hier een meisje dat pertinent het avondeten weigert, ze kijkt op haar bord, zegt bah vies en schuift het weg...... Tja ik negeer het en probeer er nog 2 happen in te krijgen, maar dit gaat onder hevig protest. Als afsluiting nog wel een toetje, al is het alleen maar om iets naar binnen te krijgen. Bente kan wel wat missen hoor, maar hier duurt de periode al een maand of 3...... Ik heb de hoop dat het op een dag goed komt, mijn oudste heeft dit nooit gehad en eet (bijna) altijd goed.

Groetjes Danielle

Oh ja, ik weet dat boos worden volgens de 'regels' niet mag en dat je het moet negeren, maar ik zie om mij heen dat je dan soms heeeeeeeel erg lang kan wachten voordat het tij keert.

Feest van herkenning :)
Ook hier een slechte eter, eet soms maar 1 hapje warm en verder niets. Ze weegt maar 10 kilo, dus ik vind het wel jammer. Maar we proberen er geen strijd van te maken (verliezen we toch).........
Hier ook een echte peuterpuber op het moment. Alles is: nee, wil niet, lust niet, is vies.......

Daniel wilde ook eigenlijk "ineens" geen warm eten meer.
Wij wilde dus ook consequent blijven en gaven hem op toe na, niets anders.
Al gauw werd hij snachts steeds wakker en riep al huilend au au, en greep naar zn buikje.
Eerst hadden we niet door wat het was, maar na 3 nachten huilen schoot het bij ons te binnen dat het best eens honger kon zijn.
Nu geven we hem s'avonds eerst warm eten en als hij het niet hoeft, een boterham of bolletje.
Het huilen en au roepen is nu over.
Tot nu weigerde hij eigenlijk al het warme eten en at maandagavond wel chilicorn carne op en had zn bordje zowat leeg... het verbaasde ons maar di en wo hoefde hij geen warm eten.
Zelf maak ik me er ook niet druk om, hij krijgt genoeg en anders krijgt hij brood.
Succes met die nee grilletjes ;-)

Liefs Marina

Hier een knul die al een jaar niet warm meer wil eten :S
In het begin ging hij dan ook met een lege maag naar bed, maar werd dan ook wakker van de honger.
Elke dag probeer ik wel het warme eten, soms gaat er 1 hap in, soms een half bord, heel soms een heel bord, maar meestal niets. Nou dan maar een boterham, ik ga hem echt geen honger laten lijden. CB was het daar niet mee eens, want nu beloond ik hem dat hij geen warm eten eet.
Ik denk dat het vanzelf wel een keertje komt, dat hij weer warm gaat eten...

Terug
Bovenaan