Ik ben 2 en zeg NEE tegen eten

nathalia heeft ook heel kort deze fase gehad.
ontbijt,lunch, fruit enz ging er heel makkelijk in, maar prakje?? nee hoor.
nu belonen we haar. als ze goed heeft gegeten, mag ze sesamstraat kijken.
en het werkt :p

niet ontmoedigend bedoelt, maar ze zomer komt eraan.... nog minder warme prakjes dus die ze naar binnen werken. ( en eerlijk is eerlijk, ik heb ook geen trek in een warme prak met 25 graden hahaha tis dat t moet he :p)

succes ermee!

liefs, do

Boterhammen zijn hier een succes, maar de warme prak is ook hier vaak een probleem om naar binnen te krijgen. We proberen het wel, maar als het echt met hangen en wurgen gaat...dan niet. Ze heeft naar mijn idee genoeg reserves, haha. Toetje krijgt ze dan wel gewoon.
Nu sinds een paar weken eet ze trouwens ook niks geen fruit. Dat vind ik eigenlijk nog vervelender. Af en toe maar een fruit/groentepakje om te drinken dan maar.....
Ach het komt wel weer...maar wanneer..

Groetjes, Bianca

@ditty; cb vind het hier wel best zolang hij maar vit binnen krijgt, dus wat extra fruit ist goed.
Doen ze er bij jullie echt zo moeilijk over?

Zelf heb ik er echt geen zin om een strijd van te maken van het eten, probeer het 2 tot 3 keer en zo niet, krijgt ie wat anders en eet ik lekker mn prakkie met smaak op.
Vind het wel prima zo, als hij nou vaak ziek was of te klein of iets dergelijks... maar tis een gezonde boy.
Tgaat vanzelf wel weer over en jah, ik eet ook liever 3 keer brood als een keertje warm.

Liefs Marina

Heeeel bekend verhaal ha ha!Lenthe vertikt het ook best vaak 's avonds niet te willen eten...
Als het een complete 'prak' is...dus rijst met kip en roerbakgroenten die ik alvast doorelkaar heb geroerd op haar bordje of spaghetti eet ze ALLES op, maar gekookte of gebakken aardappetljes, losse gronetne zeg maar en vlees vertikt ze om te eten.Mij boeit 't niet hoor, als e dan maar zonder eten naar bed gaat, ze kan het best hebben...
Als jij er boos om word moet je dat zeker doen, op die manier heeft ze tenminste wel door dat het echt niet mag van mama, ook staat ze dan 10 minuten op de gang.Ik heb het niet zo op 'de regeltjes'.Jij bent de moeder, en die bepaalt de regeltjes, toch?Elk kind is anders...
Gr.Roos.

Ik heb niet reactie gelezen van anderen, maar Myrthe eet al sinds augustus geen warme hap meer.

Zij moet wel bij ons aan tafel zitten en ook hier haal ik bord weg zodra ze ermee gaat spelen. Maar wel aan tafel blijven zitten totdat iedereen klaar is met eten. En toetje krijgt ze ook altijd.

Ik geef wel multivitaminen en mineralen zodat ze het belangrijkste binnen krijgt. En verder, ach we houden het gezellig en hopelijk komt er een keer dat ze gaat eten.
Succes

Liefs Irene

Laura eet ook nu twee weken minder warm eten, tot niets. Ze wilde zelfs een paar dagen geen toetje! Gisteravond ineens wel weer toetje. Vanavond eet ze wel want dan eten we boerenkool, dus eet ze worst met appelmoes en laat ze de boerenkool liggen, haha. Als we boontjes eten komt ze tijdens het koken de hele tijd boontjes halen, ook een stukje vlees van mama's vork vindt ze lekker, van haar eigen bord wil ze dat niet. Als ze echt niks gehad heeft krijgt ze een uur na het eten een boterham zodat het geen 'beloning' is.

Terug
Bovenaan