Ik ben 21, te jong om moeder te worden?

Hoi,

Ik ben 22 jaar en wil ook heel graag een kleintje. maar durf het nog niet eens aan mijn ouders te vertellen dat we al een half jaar bezig zijn. Zij vind mij te jong ervoor. Maar ik ga op mijn gevoel af.

Foliumzuur moet je vanaf het stoppen met de pil al slikken. Want in de eerste 3 weken van de zwangerschap groeien de hersenen, en die hebben foliumzuur nodig om te groeien. Zonder foliumzuur bestaat er een kans dat het ongeboren kindje al afwijkingen heeft.
Wanneer is je eisprong nu? De mijne is rond 29 maart.

Succes en hopenlijk hebben we samen gauw goed nieuws.

Hallo Jose

Zelf was ik 20 jaar toen ik met de pil stopte, en op mijn 21e beviel ik van een dochter.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet echt vervelende reacties gehad, mijn familie was erg blij, en ook mijn schoonfamilie kon niet wachten.
Alleen vreemden zaten me wel eens raar aan te kijken ( zie er van mezelf vrij jong uit) maar daar had ik echt geen boodschap aan.
Ik was megatrots op mijn buik!
Wel na de bevalling   eens reacties gekregen op het consultatiebureau, zo zat er een keertje een vrouw met haar dochter ( dochter was rond de 30) en haar kindje was volgens mij net een paar weken oud.
Zei die vrouw ( de oma dus) "nou, ze beginnen ook steeds jonger aan kinderen, ik vind dat niet normaal ( kind met kind situatie, daar vergeleek ze het mee)''
Ik heb haar even vriendelijk toegelachen, en ben verder gegaan met mijn dochter.
Als jij denkt klaar te zijn voor een kindje, moet je het zeker doen!
Niemand kan dat voor jouw beslissen, en leeftijd is niet belangrijk.
Je moet dus vooral doen wat je hart je ingeeft, ik ben nu 23 jaar, mijn dochter is 17 maanden, en ik zou heel graag nu een broertje of zusje willen.
Helaas is mijn vriend er nog niet klaar voor, dus dat wordt nog even wachten!

Succes!
Ik hoop dat je snel zwanger zult zijn!

Liefs Sarah mama van Alessia 16/10/05

hoi
ik ben namelijk nieuw hier ik heb al inmiddels 2 kinderen.
een jongetje van 4 maanden jong en een meisje van 9 jaar oud.
Toen ik mijn dochterje kreeg was ik 18 jaar ( nu ben ik 27) en je zegt dat je  er te jong voor bent.
Helemaal niet als je voelt dat je er toe bent om je kind te krijgen krijg gerust je kind.
Toen ik mijn dochterje kreeg was ik zelf op school.
Maar het is me wel gelukt om toch met mijn dochterje en mijn school af te maken en afgelopen november heb ik weer een jongetje gekregen. Als je kind eenmaal der is willen die zelfde personen die tegen jou zeggen dat je te jong bent je kind komen vertroetelen en dragen. Kijk je moet je geen zorgen over maken als jij en je vriend het graag willen moet je er gewoon voor gaan.
Ik wens je veel geluk verder.

quote: jenneke84 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-03-2007 13:36:19'));

Hoi,

Ik ben 22 jaar en wil ook heel graag een kleintje. maar durf het nog niet eens aan mijn ouders te vertellen dat we al een half jaar bezig zijn. Zij vind mij te jong ervoor. Maar ik ga op mijn gevoel af.

Foliumzuur moet je vanaf het stoppen met de pil al slikken. Want in de eerste 3 weken van de zwangerschap groeien de hersenen, en die hebben foliumzuur nodig om te groeien. Zonder foliumzuur bestaat er een kans dat het ongeboren kindje al afwijkingen heeft.
Wanneer is je eisprong nu? De mijne is rond 29 maart.

Succes en hopenlijk hebben we samen gauw goed nieuws.

Hallo Jenneke,

Ik hoop dat je dit berichtje ziet, ik snap namelijk niet zo goed hoe ik bijv. op jou profiel kan komen. Mijn eisprong zal heel toevallig ook rond 29 maart zijn haha.. toevallig! Ik had mijn moeder is gevraagd over het slikken van foliumzuur,  maar het leek haar niet zo'n goed idee om dat te  gebruiken, ze dacht dat het misschien wel slecht kon zijn (dat ze daar over bijv.10 jaar achter komen)...  

Ik weet wel dat de kans op een tweeling twee keer zo groot is, tjah... dat lees ik overal. Nou kom op he.. succes!!!!!! En we laten het wel even aan elkaar weten of  het gelukt is of   niet... lijkt mij leuk in ieder geval! (zal nog wel niet  in de  eerste maand) maar... je weet het niet he!  

Groetjes José  

hoi,
ik ben 20 jaar en ben nu 5 weken zwanger ik ben ook nogal gevoelig voor wat anderen zeggen. maar ik  en mijn vriend(30 jaar) willen het supergraag ik was in november met pil gestopt ben 1 keer ongi geworden en erna pas weer 15 februari ben vanaf die tijd ongeveer folium gaan slikken en was deze maand overtijd en had een test gedaan en die was positief.

een vriendin van mij is op haar 16de (tussen de pil en condoom door) bevallen van een jongen heb hun pas 3 jaar later leren kennen en in 2005 is ze bevallen van een schattig meisje waar ik pete-tante van ben dus leeftijd hoeft echt nix uit te maken als je er maar klaar voor bent.

wens jullie veel succes want kan echt wel de eerste keer raak zijn

Hoi Meiden,

Ik was ook 21 toen wij begonnen voor de eerste Helaas is het nog steeds niet raak geweest. Ik ben nu inmiddels 22.
Ik vind het ook wel heel erg moeilijk om te horen wat andere er van vinden.
Mijn schoonouders zouden het wel helemaal geweldig vinden  denk ik maar mijn ouders denk ik niet zo. Maar goed daar heb ik niks mee te maken en doe gewoon wat we zelf willen.
Ik heb die droom al zolang en wil daarom ook dat het werkelijkheid word.
Alleen waarom duurd het zo lang??? beetje jammer.

Liefs Bontrie

En ik zou zeggen ga ervoor.

Hallo lieve aanstaande mama's,

Ik ben ook 21 jaar en ben druk met het zwanger worden. Ik raakte in september 2006 meteen zwanger na het stoppen met de pil, maar helaas, miskraam eind november. Ik heb weleens van die opmerkingen gehad: was het een ongelukje? Ik kon  daar zo erg boos om worden. Of van die opmerkingen van: hoe ga je dat doen met je opleiding???  Pffff. Ik heb zo iets van dit is mijn leven en ik heb aan alles gedacht met manlief hoe we het allemaal willen aanpakken. Ik ben persoonlijk van mening dat het niet om leeftijd gaat, maar om je gevoel. Ik ken genoeg mensen die heel wat ouder zijn dan mij, maar het gevoel heb dat ze niet volwassen zijn.

Het is wel erg aan te raden om nu al foliumzuur te gaan gebruiken!!!

Liefs Mofa

Terug
Bovenaan