Ik ben bang......

Goedemorgen allemaal,
Het is nog vroeg, maar moet gewoon echt ff mijn ei kwijt, gister kwam ik er achter dat ik wat bloed verlies,nou iegenlijk meer van die bruine smurrie (sorry), net als dat je aan je begin van je ongi hebt zeg maar, ik ben nu 8 weken zwanger, en ik schrok me rot, dus heb ik de ha gebeld,en die zei dat ik niks anders kon doen dan afwachten, het kan twee dingen zijn, of een begin van een mk of wat onschuldig oud bloed, ze zei dat ik het niet kan tegenhouden,of voorkomen, het is mijn eerste zwangerschap, en heb wat familie en vrienden gebeld maar niemand heeft zoiets gehad,
Vanochtend had ik het weer , geen bloed bij mijn plas, maar smurrie met afvegen, en ik ben echt heel bang en onzeker of het doorgaat zetten, he gatver, wat is dit kl*te zeg, maar kan niets anders doen dan het op me af laten komen, en er het beste van hopen, weet toevallig iemand hoelang zoiets duurd, als het bijvoorbeeld alleen wat oud bloed is , nou in ieder geval bedankt voor jullie luisternd oor (figuurlijk dan).
Liefs Knuffelbeertje
 
Hoi knuffelbeertje,
geen leuk begin van je weekend!
Ook ik heb, toen ik 6 weken zwanger was, wat bruine .... verloren.
Achteraf bleek het niet veel te betekenen, gisteren het hartje bij de gyn. zien kloppen.
vergeet niet dat, door de zwangerschap, je bloedvaten veel dunner zijn en dus sneller kapot kunnen gaan. Dat merk je bijvoorbeeld ook bij het tandenpoetsen.
Het kan best zijn dat er wat adertjes van je baarmoeder gesprongen zijn door tillen of persen bij je stoelgang.
Heel veel succes en ik hoop dat alles goed gaat!
liegs, loes
 
Hoi Knuffelbeertje,

Ik had bij zeven weken ook wat bloed verloren, ook alleen bij afvegen, de volgende ochtend was het bruin. Meteen de vk gebeld. Die stelde me gerust dat het waarschijnlijk een bloedvaatje was. Maar ze ging wel een afspraak maken voor een echo (op mijn aandringen) omdat het bij mij al een paar keer mis was gegaan) Op de echo zag ik het hartje kloppen. Bij ongeveer 14 weken weer wat bloed, maar was nu niet meer ongerust. Bij mij duurde die bruine smurrie ongeveer een dag. Toen was het weg. Ik was er van overtuigd dat het niet goed was, maar het is toch goed gekomen. Dus wie weet bij ook. Vraag anders eens bij de vk of ha of je voor een echo mag. Je kan het hartje al bij 6 à 7 weken zien kloppen.
Veel succes en sterkte!

Groetjes Nicole
 
Hoi knuffelbeertje,

Zolang het geen helder bloed is hoef je je geen zorgen te maken. Bruin bloed/smurrie is oud bloed. Anders bel je of je een echo mag, dan weet je het zeker.
suc5
groetjes Nemo
 
Misgaan kan het natuurlijk altijd, maar als ik jou was zou ik me maar niet al te druk maken. Ik ben nu in de 25e week van mijn 2e zwangerschap en heb het bij beide zwangerschappen gehad. Eerste keer ook alleen dat bruine, ik meteen helemaal in paniek, maar het bleek volkomen normaal. Toen zeiden ze je hoeft je bij bruin niet druk te maken. Tweede zwangerschap begon het bij 6 weken ook met bruin, dat ging daarna wel over in helderrood, en toch is alles nog steeds uitstekend.
 
Maak je niet druk knuffelbeertje, ik heb het ook gehad!!! De eerste keer bij 8 weken, toen had ik het 1 dag en de tweede keer bij 12 weken en toen heeft het 3 dagen aangehouden!
Ook ik zat ontzettend in de rats, maar alles bleek goed te zijn.
Mijn vk zei inderdaad net zoals bovenstaande dames zeggen dat je vagina extra doorbloed is nu, dus als je hoest, niest, na het vrijen of inderdaad bij het persen op het toilet kan het al gaan bloeden. Het duurt dan even voordat het eruit komt en dan is het bruin.

Maak je ajb geen zorgen, het zal vast niets ernstigs zijn. De meesten die een miskraam hebben gehad hebben het over helder rood bloed en ontzettende buikpijn. En dat heb jij niet!!!

Sterkte en als je het echt niet trekt zou ik ook even om een echo vragen.

lfs. Monique
 
Ben nu 26 weken zwanger en heb t ook gehad na ongeveer 7 weken. De VK zei toen dat het zo jammer was dat iedereen denkt dat bloedverlies absoluut niet bij een zwangerschap hoort. Het komt juist heel vaak voor. Maar toch was ik er helemaal stuk van. Maar... het is helemaal goed gegaan en de kleine gup zit er nog steeds. Vast bij jou ook! Sterkte!
 
Hoi,

Je zult inderdaad gewoon moeten afwachten. Maar ik denk dat het niks is, hoor.

Mijn zus heeft tijdens haar zwangerschap met 10 weken behoorlijk wat helder rood bloed verloren en is in nov. 2002 bevallen van een schattig kereltje. Bloedverlies is niet per defenitie iets ergs hoor. Het kan oud bloed zijn of een klein bloedvaatje dat knapt.

Maak je maar niet te ongerust.

Sylvie
 
Terug
Bovenaan