Ik ben begin oktober gestopt met de pil, wie nog meer?

A

Anoniem

Guest
Hai,

Ik ben 4 oktober gestopt met de pil, en ongesteld geweest.
Ik slik al 10 jaar de pil, dus   ben benieuwd hoe het allemaal lopen zal. Of ik in ieder geval weer regelmatig ongesteld wordt etc.
Mijn vriend en ik gaan voor ons eerste kindje. Erg spannend allemaal!
Ik zou het leuk vinden om meer meiden te spreken die net gestopt zijn!

Groetjes Patje81

Hoihoi!
Ben niet begin oktober gestopt met de pil maar pas afgelopen weekend. Als het goed is wordt ik deze week ongesteld. Zie er wel een beetje tegenop, net als jou slik ik ook al jaren de pil (14 jaar). Ben ooit een keer 3 maanden gestopt geweest om medische redenen en dat was niet erg fijn. Kreeg opeens pukkels, pijnlijke borsten, moodswings en had ontzettende zin in sex de hele tijd (en dat is niet altijd handig...).
Maar waarvoor ik het doe vind ik wel heel erg leuk. Vind het heel erg spannend om nu 'officieel' te beginnen met proberen zwanger te worden. Heb moeite om me te concentreren op mijn werk.
Merk jij het al aan je lichaam dat je gestopt bent met de pil?
Groetjes, Irene

Hoi hoi! Ik ben de eerste week van augustus gestopt, maar ben nog steeds niet ongesteld geweest.. das wel lastig hoor.. heeft waarschijnlijk te maken met het stoppen met de pil, maar heb toch liever zekerheid.

nou, hoop dat ik gauw ongesteld wordt en dus alles kan gaan bijhouden!

succes he! en we houden elkaar op de hoogte :)

Ik ben ook gestopt en wel op 3 oktober!
heb mijn pil ongesteldheid net achter de rug en sinds vrijdag eigenlijk geen bloedingen meer ( sorry voor de   bewordingen haha )
Ben erg benieuwd wat het lichaam allemaal met mij gaat doen en of ik nog bijwerkingen ga krijgen...
afwachten maar....
Heb ook geen idee wanneer ik een ei kan verwachten en wanneer het beste is om te klussen... hoe pakken jullie dat aan?
Groetjes!

Hallo Irene,
Ik vind het ten eerste erg leuk dat er gereageerd wordt op mijn bericht!
Ik merk wel een klein beetje dat ik gestopt ben met de pil. Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste menstruatie gehad en heel raar van het weekend er geen last meer van en vanmorgen weer een hele korte bloeding. Wel heb ik een beetje last van hoofdpijn en wat pukkeltjes in mijn gezicht. Dit heb ik normaal niet.
Verder ben ik echt benieuwd hoe het allemaal lopen zal.

Groetjes Patricia.

Hallo meiden,
Ja, spannend allemaal!
Het is  afwachten wanneer nu de ongesteldheid gaat komen.
Ik ga niet ontpillen, zoals velen dat eerst doen, we zien wel hoe het loopt.
Ik hoor van allerlei verhalen als je zwanger wilt worden, dat je om de dag sex moet hebben, maar ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn en op een spontane manier zwanger te raken.(ook al ben ik onbewust er toch steeds mee   bezig)
Ik weet ook niet precies wanneer mijn ei-sprong is, maar ik dacht omdat ik 4 oktober gestopt ben met de pil, ben ik naar de site 9 maanden.com gegaan en daar berekent wanneer ik dan eventueel vruchtbaar ben, als mijn cyclus dan 28 dagen is??
Er komt dan uit dat mijn NOD dan 4 november is.
Ach, we zien wel. Ik moet eerst maar zien of de menstruatie dan ook komt, liever niet natuurlijk.
Ik wens iedereen succes!

Groetjes Patries.

Hallo Patries,
Ik ben op 4 oktober ongesteld geworden en slik al even de pil niet, maar we gaan nu voor de eerste ronde zeg maar. Dus ik zit een beetje in hetzelfde ritme als jij.
Dat van om de dag heb ik inderdaad ook gelezen. De eerste maanden hebben we ook maar wat aangerommeld, maar nu we er echt voor gaan houden we ons daar wel aan eigenlijk. Om de dag schijnt beter te zijn dan elke dag, voor de kwaliteit. We zien het wel. We zullen waarschijnlijk rond dezelfde tijd ongesteld worden (hopelijk niet natuurlijk)!
Groetjes en veel plezier
Hanneke

Hallo Hanneke,

Ik vind het wel fijn om met een aantal meiden te kletsen.
Bedankt voor je reactie!
Heb jij nu een regelmatige menstruatie, nu je al een tijdje gestopt bent met de pil?
Slik  jij foliumzuur?Ik ben meteen  foliumzuur gaan  slikken op het moment dat ik gestopt ben.
Spannende tijd he, hoe oud ben jij?Leuk dat we waarschijnlijk rond dezelfde  tijd een spannende dag hebt.

Groetjes Patries.

Terug
Bovenaan