Ik ben binnenkort te zien op omroep Brabant

A

Anoniem

Guest
Vandaag was een heftige dag voor ons. We  hebben de as van mijn zus, die 2de paasdag is overleden, uitgestrooid.
Ik zal ik het kort uitleggen waarom dat dat op 7 en 8 september bij de Olifantendoders op omroep Brabant komt.

Mijn zus Jolanda is op 49 jarige leeftijd overleden. Zij werkte op het clientenbelangenburo van de Grote Beek. Dit is een psychiatrische inrichting in Eindhoven. Zij heeft dit buro medeopgericht en ook het Klaverblad. Een huis waar mensen met een doodswens een jaar kunnen verblijven en in die tijd kunnen bepalen wat ze uiteindelijk met hun leven willen. Jolanda heeft hiermee de landelijke pers gehaald en is vaak op tv geweest en in kranten gestaan. Op de site van Olifantendoders staat ook nog een artikel waar mijn zus in voorkomt.
In april hebben wij afscheid van haar genomen in de kapel op haar werk tijdens een indrukwekkende dienst. Ik heb toen tegen haar collegae verteld dat het mij gepast leek om de as van haar te verstrooien op de Grote Beek. Hier lag haar haar leven en ze heeft in al die jaren ervoor, haar sporen echt verdiend op haar werk. En dat was dus vandaag. De mensen van Omroep Brabant hebben hiervan een opname gemaakt die op 7 en 8 september uitgezonden gaat worden. We waren vandaag met een kleine groep mensen en mijn gezinnetje als enige familie aanwezig. We hebben haar as verstrooid en hebben met zijn allen in stilte staan kijken hoe haar as door de wind werd meegevoerd. Al met al gaf dit mij een goed gevoel en weet ik dat mijn zus het niet anders gewild zou hebben.

Ik zet meestal geen persoonlijke dingen hier op het forum maar ik wilde mijn gedachten en gevoel met jullie delen.

Liefs,

Annemiek

Jeetje Annemiek ! Ik heb met kippevel je verhaal zitten lezen ! Helaas kan ik omroep Brabant niet ontvangen, maar ik had het graag gezien.  Ik denk, dat als je het weer op tv je weer een brok in je keel zal krijgen. Sterkte ! Liefs, Sas

wat een bijzonder verhaal.en wat heftig dat je je zus bent verloren terwijl je zelf net een baby'tje hebt gekregen.mag ik vragen waar je zus aan is overleden?
we hebben helaas geen omroep brabant hier.
groetjes karin

Tjee, want een heftig verhaal. wat verschrikkelijk om je zus veel te vroeg te moeten missen. Woorden schieten verder te kort dus

Mijn zus is overleden aan een hartstilstand in haar slaap. Ze werd op 2de paasdag gevonden op de bank. Ze had enkele weken daarvoor een longontsteking en longembolie gehad en was daarvan aan het opknappen. Ze had die avond ervoor haar medicijnen ingenomen en was op de bank in slaap gevallen en ze is niet meer wakker geworden.
Daarnaast had ze ook nog reuma.
Ik weet dat ze nu gelukkig is en samen met mijn pa "daarboven" een potje zit te klaverjassen onder het genot van een borrel. Samen zullen ze tevreden naar beneden kijken en waken over mijn gezinnetje.

zo;n mooi verhaal en tegelijker tijd zo ontroerend. Ben blij dat jullie het zo mooi hebben kunnen afsluiten.
Heel veel sterkte nog

groetjes Diana

wat droevig. en wat een mooi afscheid. veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

hoi annemiek

Wat mooi dat je dit zo allemaal voor je zus hebt kunnen doen. Natuurlijk kijkt ze van boven af mee en waakt ze over jou en je gezinnetje.

het is wel een verademing vind ik om te kunnen geloven dat de dood niet het einde betekent maar juist een nieuw begin.
voor mij een hele troost tenminste.

groetjes en liefs van irene

Terug
Bovenaan