Ik ben er helemaal klaar mee!

Dat kolven, dieeten, gezooi met 500 keer afwassen etc. Ik ben er echt helemaal moe van!
Ik ga afbouwen met kolven, Gabriël laten wennen aan de kunstvoeding en zo nodig bij kopen want ik wordt hier doodongelukkig van.
Ik vind deze beslissing erg moeilijk en erg vervelend. Ik baal ontzettend dat niets maar dan ook niets van de zwangerschap, bevalling, en tijd erna tot nu toe is verlopen zoals ik graag had gewild en zoals normaal is.

Ik wilde thuis bevallen, gewoon ik, mn vriend en de vroedvrouw met 37 - 42 weken zwangerschap. Ik wilde niet in het ziekenhuis liggen met 29 weken en mijn grootste angst en fobie keer op keer te lijf moeten gaan. Ik wilde niet met bijna 33 weken bevallen en mijn kindje bijna niet mogen zien en aanraken voor de eerste 3 weken van zijn leven. Ik wilde zo graag borstvoeding geven, maar dan wel aan de borst. En ik deed en doe mijn best, kolf me een ongeluk, ten koste van mezelf.

En nu moet ik ook nog huilen... bah wat een kutzooi :-(
 
Hee lieve marieke,

Een hele dikke knuffel voor een een kanjer van een mama om mee te beginnen.
Met al dat harde werken zorg je er al weken voor dat Gabriël al die goede stofjes uit je bv binnen krijgt. Hij heeft inmiddels behoorlijk wat weerstand op kunnen bouwen. En de kunstvoeding is ook hartstikke goed meis. Ook een beetje aan jezelf denken. Bv is goed, maar niet als je er zelf aan onderdoor gaat. Gabriël vind je lachend nog onweerstaanbaarder als mama ;-)

Heel veel lieve knuffels kanjer en huil maar eens goed uit.

Liefs banka
 
Ha lieve Mariek,

Je bent een held!

Ik vind dat je zo'n lieve, geweldige en toegewijde mama bent. Daar kunnen een hoop mama's nog veel van leren! Je geeft je mannetje zoveel liefde en geniet zo vreselijk veel van hem. Daar heb ik echt respect voor, zeker omdat alles anders loopt dan je van tevoren ooit had gedacht.
En de eerste belangrijkste maanden heeft hij borstvoeding gehad, met alle goede stofjes die daarin zitten. Nu even aan jezelf denken. Want Banca heeft helemaal gelijk. Gabriël vindt je vrolijk nog veel onweerstaanbaarder! Maar je hebt gelijk hoor lieverd, af en toe even lekker huilen.

En ik leef natuurlijk extra met je mee, omdat bij ons ook niets loopt zoals we gehoopt hadden. Van zwanger worden, tot zwangerschap, tot bevalling, lange ziekenhuisperiode en de zorgen erna.
Maar, je weet het hè... wij zijn sterke meiden. Lang leve de MARIEKE-POWER!

Lieve schat, even lekker huilenn en daarna ziet de wereld er hopelijk weer een stuk beter uit!

Dikke kus, je naamgenootje en Jasmijn!
Xxx
 
Meid wat ben je al stoer dat je het zolang hebt volgehouden!!! neem jezelf niets kwalijk en ga lekker over op KV. Als jij je goed voelt dan voelt Gabriel dat ook en dat is het belangrijkste!

De belangrijkste liter zitten erin moet je maar denken.

En verder lekker uithuilen en jezelf even heel zielig voelen dat helpt en het is ook heel logisch dat je even flink zit te balen. Dat mag!

Dikke virtuele knuffel en kus voor jullie!!!

Liefs Suus
 
Dankjullie wel lieverds!

Ik heb nu een schema gemaakt voor het afbouwen van het kolven en het opbouwen van de KV bij Gabriël. Omdat hij nogal moeite heeft met de andere smaak was ons geadviseerd BV te mengen met KV zodat het geleidelijk gaat. Ik ga dus elke 4 dagen net wat minder BV en wat meer KV geven. Tot nu toe gaat het goed ;-) (90 BV + 50 KV)

Ik baal alleen dat ik toch nog zeker 1 of 2 blikken poeder zelf moet betalen bij de apotheek voordat we het vergoed krijgen, maar goed, dat is maar even zo. Ik heb besloten dat dat me niet meer in de weg gaat staan :)

Liefs en een heleboel dikke knuffels terug!
 
Je hebt het super gedaan meid! Zoveel weken kolven is niet niks! Wees niet te hard voor jezelf en geniet vooral zoveel mogelijk van de tijd die nu komen gaat!
 
Oh ik had wel nog een vraagje als iemand daar ervaring mee heeft. Hoe bouw je het kolven goed af?
Ik zit nu weer op 4 keer per dag, maar heb dan weer veel meer stuwing en ik zou niet weten hoe ik dan nog minder zou kunnen kolven als mijn borsten nu al steeds op springen staan... Is dat gewoon wachten tot dat niet meer gebeurd en dan steeds een uurtje langer wachten tussen 2 keer in ofzo?
 
Terug
Bovenaan