Ik ben er helemaal klaar mee!

Ik heb zelf nog geen ervaring met het afbouwen, maar mijn beste vriendinnetje wel. Zij is elke keer iets minder lang gaan kolfen. Dus eerst bijvoorbeeld 15 minuten. Dan na een paar dagen 10 minuten. Dan na weer een paar dagen 5 minuten... Bij haar heeft het gewerkt. En anders kun je misschien een lactatiekundige vragen?

Veel liefs!
 
Hoi Marieke,

Dit had iemand bij ons geplaatst over het afbouwen van bv. Misschien heb je er wat aan

----------------------------------------------------------------------

Als je bv wil gaan afbouwen, kan dat met ongeveer 1 voeding per week. Anders heb je kans op borstontsteking. Je kiest voor de voeding die het minst lekker loopt, bijv de voeding van rond 7 uur savonds. Als je rond die tijd geen stuwing meer hebt, kan je de volgende voeding afbouwen. Probeer steeds om en om te doen. Dus een borstvoeding, een flesvoeding, anders krijgen je borsten het te zwaar. De nacht en ochtend voeding bouw je als laatst af. Je kan er zo lang over doen als je wil.

Als je googled, kom je heel veel tegen over afbouwen.
----------------------------------------------------------------

Hoe gaat het nu met Garbiel? Is hij al wat rustiger nu hij meer flesvoeding krijgt?
Veel succes!

Liefs Danielle
 
Meid,

Voel je niet schuldig. Het is nogal wat wat je meemaakt. En de eerste weken zijn het belangrijkste... daar zitten de meeste antistoffen in. Doe wat je gevoel zegt. Beter met liefde de fles dan met verdriet de borst. Echt waar, als je alles gedaan hebt en het niet meer gaat hoeft je het echt niet ten koste van alles maar door te zetten. En jij weet hoe het voelt en jij moet het doen, dus alleen jij kunt daarin ook de beste beslissing nemen. Laat een ander maar praten.

Ik kolfde alleen als ik het niet meer hield. Dus gewoon spanning opbouwen en daarna helemaal leeg kolven. Binnen een week was ik er bijna al helemaal vanaf.

Succes!
 
Het afbouwen ging bij mij heel snel, maar ik denk dat ik sowieso niet meer genoeg aanmaakte.

Ik ben vier x per dag gaan kolven. Niet helemaal leegkolven zodat he lijf denkt dat het minder moet aanmaken. Ik ben na twee dagen drie keer per dag gaan kolven. Ik heb er steeds goed op gelet dat er geen harde plekken zaten. Harde plekken kon ik ook zacht masseren zonder te kolven, dat voelde prettig.
Na een week kon ik naar twee keer per dag. Ook nu niet leegkolven.
Geknakte witte kool bladen in je bh schijnt te helpen tegen stuwing. Koude kompressen helpen tegen opkomende ontstekingen.

Succes met afbouwen meis. En neem er je tijd voor. Bij de een is het zo gedaan en de ander heeft een paar weken nodig.

Liefs banka
 
Ja, ik heb geloof ik nog best veel melk, kolf nu 4 keer per dag tussen de 140 en 240 per keer (het verschilt echt onwijs erg). Maar ook wanneer ik 140 kolf heb ik stuwing voordat ik kolf. Na het douchen lekt het er ook altijd uit enzo en ik moet echt zoogcompressen gebruiken. Ik ben heel bang om borstontsteking te krijgen, maar ik zal kkijken of het lukt met jullie adviezen, anders kan ik vast via het CB of het ziekenhuis wel in contact komen met een lactatiekundige die me kan helpen :)

Het gaat overigens met Gabriël wel stukken beter. Als hij nu huilt is het eigenlijk alleen maar omdat hij overprikkelt is, niet meer van pijn. Dat is echt zo fijn! Alleen zijn ritme laat nogal wat te wensen over haha!
Maar er is dus wel duidelijk verschil nu ik geen melkproducten, soja en ei binnenkrijg en het aanleng met de speciale dieetvoeding. Ook hebben we natuurlijk andere medicatie en het spugen en slikken is echt wel heel erg verminderd.

Dankjulliewel allemaal!
Veel liefs en knuffels!
 
FIjn te lezen dat het nu beter gaat! Succes met afbouwen verder. ik vind het knap dat je het zo lang hebt volgehouden!
En waarschijnlijk toch ook wel koemelk allergie zo te lezen.
 
Terug
Bovenaan